Skocz do zawartości

edycja białego obramowania bryły


Pierdyl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! mam problem ze śmigłem samolotu. Chodzi o to że ma ono 3 łopaty, pivot ustawiony w samym centrum śmigła i kiedy eksportuje obiekt do formatu obj. i chcę odtworzyć w innym programie (Element 3D w after effects) to podczas rotacji pojawia się taki problem, że śmigło obraca się jakby punkt pivot nie był w centrum tylko gdzieś z boku... Podejrzewam, że Element 3D sam zmienił jego położenie centrując go wg obramowania bryły którą widać w 3DS max ( jako, że śmigło ma tylko 3 łopaty, bryła nie jest kwadratem tylko prostokątem, więc rotacja nie może być poprawna jako, że centum śmigła nie leży w centrum tego prostokąta). Próbowałem zmienić jakieś ustawienia w Element 3D ale nie dało rady, więc trzeba to zrobić w 3DS maxie, tylko pytanie jak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Niestety to nie działa... Czy da się animować tylko to obramowanie modelu bez interwencji w sam model? Albo, czy da się ustawić model idealnie po środku tego obramowania? PIvot mam idealnie na środku modelu śmigła, jednak śmigło nie jest na środku obramowania modelu i nie mam pojęcia jak sprawić żeby tam było. Może idzie dodać jakąś przeżroczystą warstwę i połączyć ją ze śmigłęm ? wtedy obramowanie także powinno ulec zmianie, skoro zmieni się model i będę mógł pomału sobie je edytować do oczekiwanego stanu?

 

http://imageshack.us/f/59/beztytuuwsg.jpg/ wstawiam zdjęcie wiadomo bedzie o co chodzi

Edytowane przez Pierdyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pokazales na obrazku teraz masz pivota w samym srodku modelu.Ale nie masz go wyrownowanego do układu wspolrzednych. Na samej gorze maxa znajdz ikonke Select and Move, wciśnij na nia prawym przyciskiem(przy zaznaczonym obiekcie), wyskoczy ci okienko Move Transform Type-in i tam w sekcji Absolute World kliknij prawym przyciskiem na strzałki obok pol X Y Z, wyrównasz swój obiekt do osi xyz. Potem Reset Xform i export do obj.

Jak pisalem wcześniej nie pracowałem z pluginem element3d, ale ta procedura powinna dzialac.

Edytowane przez MariushO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności