kotisded Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 Hej, zastanawiam się nad tym od dłuższego czasu. Ostatnio kolega pokazał mi coś teoretycznie oczywistego w blenderze. Otóż opcje, która pokazuje pole powierzchni polygonu i co najważniejsze długość edga. Zastanawiam się jak to możliwe, że w maxie niema tak podstawowej opcji, jako że jest to jednak program pomocny architektom. Mam pewien kłopot natury raczej teoretycznej bo normalnie zrobiłbym sobie to na oko pewnie. Mam taki kształt: pytanie jak podzielić niebieski trójkąt na równą połowę dłuższego boku tak żeby boki były dokładnie równe i wystawały poza pierwotny edge... załóżmy 4 cm czyli tak jak w punkcie przecięcia dwóch linijek na screenie.? ustawianie dwóch linijek odpada.
Blesik Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 ja bym zrobił to na około, najpierw bym podzielił na pół ten dłuższy edge z jakimś innym eddge w tym trójkącie za pomocą connecta, skasował powstały edge i wtedy by został vertex równo w połowie edge
stormwind Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 Jeżeli podzielisz edge na pól tworząc nowy edgeloop lub pojedynczy werteks, ekstruduj ten edgeloop/wertekx o te 4 cm a resztę musisz wykończyć ręcznie w zależności od potrzeb.
legomir Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 Maxa nie używam, ale na googlach znalazłem z maxscriptu opcje: getSelectionEdgeLengh, poczytaj może w helpie o tym. Przyszło mi do głowy coś takiego, że przeciąć na pół, postawić na styku lokatora i skryptem zamienić pozycje locatora na pozycje vertexa(używając globalnych współrzędnych). Kolejna opcja, która mi własnie na myśl to wykorzystania wzoru na trójkąt prost. Zaraz na obrazku pokażę.
legomir Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 Tak chaotycznie wytłumaczone o co chodzi. W każdym razie dzięki temu masz stale kontrole na długością edge a jedyną zmienną pozostaje wysokość. A punkt snapować do pozycji locatora można :)
Tamyl91 Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 Skoro pisanie na klawiaturze jest kilka razy szybsze niż odręczne, a co ważniejsze w tym przypadku czytelniejsze, dlaczego zdecydowałeś się na ten drugi wariant?
legomir Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 Z przyzwyczajenia brania do kartki i rysowania i tłumaczenia o co mi chodzi. Poza tym trudno tłumaczyć to bez rysunku a jak już miałem włączone PS to szybciej mi było pisać piórkiem po tablecie ;)
mafida Napisano 27 Luty 2013 Napisano 27 Luty 2013 (edytowane) Pole powierzchni pokazuje w measure, edga na pół dzieli insert vertices. Poteem offset vertexa po lokalnej o 4 cm i by było chyba;) Skrypty do powierzchni i długości : http://miauumaxscript.blogspot.com/2011/10/live-measure-1_15.html http://miauumaxscript.blogspot.com/2011/10/miauu-measure-and-select-11_15.html Edytowane 27 Luty 2013 przez mafida
kotisded Napisano 5 Marzec 2013 Autor Napisano 5 Marzec 2013 legomir: tak, próbowałem :) Ok założenie jest fajne, spróbuj teraz to zastosować w praktyce. No fajnie, możesz sobie tworzyc boxy i rotowac je sobie o 90`st i niby jest ok, ale na końcu ten sposób jest poprostu niepraktyczny, jeśli mielibyśmy 300 takich powierzchni. Chodzi o sposób w kombinowaniu maxowych narzedzi. mi się udało jak dotąd tylko z linijką (która jest poza tym strasznie niepraktyczna), nie znalazłem sposobu na wyjęcie tego verta. No jedyne co mi przychodzi do głowy to skrypt długości edga, fakt. To jedyna chyba metoda, która ma jakiś sens w workflow. Co mnie zastanawia to to, że soft "architektoniczny" niema tak podstawowej opcji. No nic, poradzilem sobie oczywiście. Pytanie nie jest z tych- cholera goni mnie deadline- pomóżcie, a raczej ciekawostka.
Rekomendowane odpowiedzi