Skocz do zawartości

Podział polygonów wg miary.


kotisded

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

zastanawiam się nad tym od dłuższego czasu. Ostatnio kolega pokazał mi coś teoretycznie oczywistego w blenderze. Otóż opcje, która pokazuje pole powierzchni polygonu i co najważniejsze długość edga.

Zastanawiam się jak to możliwe, że w maxie niema tak podstawowej opcji, jako że jest to jednak program pomocny architektom.

 

Mam pewien kłopot natury raczej teoretycznej bo normalnie zrobiłbym sobie to na oko pewnie.

 

Mam taki kształt:

 

 

zagadkalogiczna.jpg

 

pytanie jak podzielić niebieski trójkąt na równą połowę dłuższego boku tak żeby boki były dokładnie równe i wystawały poza pierwotny edge... załóżmy 4 cm czyli tak jak w punkcie przecięcia dwóch linijek na screenie.? ustawianie dwóch linijek odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

ja bym zrobił to na około, najpierw bym podzielił na pół ten dłuższy edge z jakimś innym eddge w tym trójkącie za pomocą connecta, skasował powstały edge i wtedy by został vertex równo w połowie edge

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Maxa nie używam, ale na googlach znalazłem z maxscriptu opcje: getSelectionEdgeLengh, poczytaj może w helpie o tym.

 

Przyszło mi do głowy coś takiego, że przeciąć na pół, postawić na styku lokatora i skryptem zamienić pozycje locatora na pozycje vertexa(używając globalnych współrzędnych).

 

Kolejna opcja, która mi własnie na myśl to wykorzystania wzoru na trójkąt prost. Zaraz na obrazku pokażę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pole powierzchni pokazuje w measure, edga na pół dzieli insert vertices. Poteem offset vertexa po lokalnej o 4 cm i by było chyba;)

 

Skrypty do powierzchni i długości :

 

http://miauumaxscript.blogspot.com/2011/10/live-measure-1_15.html

 

http://miauumaxscript.blogspot.com/2011/10/miauu-measure-and-select-11_15.html

Edytowane przez mafida
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legomir: tak, próbowałem :)

 

Ok założenie jest fajne, spróbuj teraz to zastosować w praktyce. No fajnie, możesz sobie tworzyc boxy i rotowac je sobie o 90`st i niby jest ok, ale na końcu ten sposób jest poprostu niepraktyczny, jeśli mielibyśmy 300 takich powierzchni.

 

Chodzi o sposób w kombinowaniu maxowych narzedzi. mi się udało jak dotąd tylko z linijką (która jest poza tym strasznie niepraktyczna), nie znalazłem sposobu na wyjęcie tego verta.

 

No jedyne co mi przychodzi do głowy to skrypt długości edga, fakt. To jedyna chyba metoda, która ma jakiś sens w workflow.

Co mnie zastanawia to to, że soft "architektoniczny" niema tak podstawowej opcji. No nic, poradzilem sobie oczywiście. Pytanie nie jest z tych- cholera goni mnie deadline- pomóżcie, a raczej ciekawostka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności