Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Mi bardziej chodziło o coś automatycznego. Np. zaznaczam w wzdłuż linii wszystkie werteksy i przyciągam je do werteksów na przeciwko. Zapomniałem wcześniej dodać że owa linia jest na różnych wysokościach i same werteksy nie zawsze znajdują się na przeciwko siebie. Opcja "weld" zdaje prawie egzamin ale ona również zmienia położenie werteksów na przeciwko a tego chciałbym uniknąć.

Napisano

Zaczynam już nie mieć do tego siły. Chciałby uzyskać mniej więcej tego typu teren jak na tym obrazku http://www.tltracks.com/wp-content/uploads/2011/09/batq19.jpg. No więc wymodelowałem sobie teren, potem drogę wzdłuż terenu i wyciąłem w tym terenie miejsce żeby dopasować drogę do terenu albo raczej teren do drogi. Potem zacząłem po kolei wzdłuż drogi dociągać ręcznie brzeg terenu do drogi,(werteks do werteksu). Jednak taka opcja jest bardzo czasochłonna przy tak długiej drodze, ale efekt końcowy jest bardzo dobry co widać na tym obrazku http://img545.imageshack.us/img545/5766/sdfsdfxg.jpg. Żeby sobie skrócić pracę chciałem skorzystać z waszych rada ale niestety efekt końcowy nie jest taki jaki powinien być. Przy łączeniu werteksów za pomocą opcji "weld" trochę się zniekształca droga, a przy łączeniu "edge" powstają takie małe rowy co nie zbyt ładnie wygląda.

 

No więc czy jest może jeszcze jakiś inny sposób żeby dołączyć brzegi terenu do drogi w jakiś łatwiejszy sposób czy jednak będę musiał się jednak męczyć z tym ręcznie żeby to ustawić w ten sposób?

Napisano

A target weld próbowałeś? Klikasz target weld, później klikasz vertexa na skraju terenu a następnie vertexa na skraju drogi. Z automatu raczej się to nie uda, ale w ten sposób chociaż drogi nie zniekształci.

Napisano

Patrząc na efekt jaki chcesz uzyskać, to wydaje mi się niemożliwe zrobienie tego z automatu, bez minimalnych deformacji itd. Chyba, że istnieje jakiś magiczny plugin do weldowania, który robi to co weld na wszystkich wertexach, ale pozwala wybrać czy w którymś obiekcie vertexy pozostają statyczne. Taki masowy target weld.

 

Co do czasochłonności...to grafika jest synonimem czasochłonności :) Każda trochę większa rzecz ciągnie się i ciągnie i właśnie takie pierdoły zajmują zazwyczaj najwięcej czasu, tak to już wygląda.

Napisano

@peerbe111

No właśnie tak cały czas to robię. Ale tak jak piszę co zresztą wiecie jest bardzo czasochłonne.

 

@Dalamar

Jakoś nie chce mi się wierzyć że nikt nie wynalazł sposobu na takie coś że można to z automata zrobić. W necie tu i ówdzie można znaleźć sporą ilość tego typu map i to bardziej skomplikowanych od mojej, a widać że to podobnie było robione. Chyba że naprawdę to ręcznie robili, ale jakoś nie chce mi się wierzyć.

Napisano

 

@Dalamar

Jakoś nie chce mi się wierzyć że nikt nie wynalazł sposobu na takie coś że można to z automata zrobić. W necie tu i ówdzie można znaleźć sporą ilość tego typu map i to bardziej skomplikowanych od mojej, a widać że to podobnie było robione. Chyba że naprawdę to ręcznie robili, ale jakoś nie chce mi się wierzyć.

 

Jest kilkanaście sposobow jak zrobić cos podobnego. Moim zdaniem Ty wybrales najbardziej czasochłonny. Inna opcja to Conform Compound Object w maxie http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-5790F099-E538-4702-9831-EC06C0EA2819.htm,topicNumber=d30e46322

W tym linku masz opisane jak uzywac.

Powodzenia.

Napisano

Tak powracając do tematu werteksów. Czy da się przenieść werteksy z jednej linii na przeciwną? O co dokładniej mi chodzi pokazuje obrazek po niżej

asdasdae.jpg

Napisano

ja bym to zrobił tak, zaznaczył dwa edge czyli ten na który chcesz przenieść te vertexy i tenponiżej, potem connect tyle razy ile trzeba, czyli w tym przypadku 6 razy, usunąć powstałe edge, zostaną wtedy vertexy na tych dwóch edgach, jeśli ci przeszkadzają te na dole to też je usunąć, a potem za pomocą snapowania do vertexów przesunąć je do potrzebnej pozycji

Napisano

Brakuje Ci loopów na dolnej siatce.

bridgee.jpg

 

Dodaj te zielone krawędzie, tak, żeby na górze i na dole było tyle samo wertexów.

Następnie zaznacz te edge na czerwono (tyle samo po jednej i drugiej stronie) i wciśnij "Bridge"

Potem możesz usunąć te edge które Ci nie potrzebne przyciskiem "Remove", przytrzymując klawisz "ctrl"

Napisano

Mam podobny problem, a nie chce zakładać nowego tematu.

Można 3d studio tak ustawić, żeby przy usuwaniu vertexów łączył pozostałe i przy dodawaniu na obiekt umieszczało vertex na płaszczyźnie obiektu tak jak jest w Milkshapie?

Napisano

Nie rozumiem...

Jeśli usuwasz vertexy "delete", to spróbuj znaleźć przycisk "remove" w belce po prawej (nigdy nie wiem dokładnie jak to się nazywa, ta pod stosem modyfikatorów)




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności