Fadzu Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 Zakładam temat bo mam taki oto problem: Dlaczego na Renderze wyskakują białe pixele?
ikkiz Napisano 4 Marzec 2013 Napisano 4 Marzec 2013 to są świetliki (fireflies) i zacznij od ustawienia clamp, żeby się ich pozbyć http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Manual/Render/Cycles/Reducing_Noise#Clamp_Fireflies
Fadzu Napisano 4 Marzec 2013 Autor Napisano 4 Marzec 2013 jest to samo przestawiłem na rożne od 1 do 5tys i nic :S
ikkiz Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 wyłącz kaustykę, zastosuj fiter glossy, light faloff, jeśli świecisz meshem i jest bardzo mały (a na to wskazuje stosunkowo ostry cień, to zastosuj sample as lamp, albo w ogólę zastosuj lampę zamiast mesha) wszystko masz w tym artykule, do którego dałem link.
kolaborant Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 Tak, jak radzi ikkiz filter glossy ustaw na około 1.0. Sprawdź także materiał. Generalnie nie powinien być idealnie biały gdyż to powoduje zwiększoną ilość świetlików. Możesz przy okazji zerknąć na ten tutorial: http://cgcookie.com/blender/2013/01/14/reducing-caustic-noise-blender-cycles/
n-pigeon Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 To nie są świetliki, po prostu szum od kaustyki, świetliki to pojedyncze super przepalone pixele i to je usuwa się clampem. Fillter glossy używa się z włączoną kaustyką, jak jest wyłączona to filter glossy nic nie robi.
ikkiz Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 bardziej przeczytałem "białe piksele" niż je oglądałem na tym renderze. Ale link jest z wiki jest wciąż na temat.
n-pigeon Napisano 5 Marzec 2013 Napisano 5 Marzec 2013 (edytowane) Eliminując problem najpierw trzeba zlokalizować jego źródło, noise który jest na obrazku to prawidłowe światło, a nie glitch samplingu który stworzył zbyt wysoką wartość dla pikseli. Clamp służy do "chamskiego" przycinania jasności pixeli, można nim zbyt mocno obniżyć maksymalną wartość pixeli przez co, obrazek może stracić część widzialnego światła, a na moje oko kaustyka na filiżance mieści się w tym zakresie. Oznacza to, że clamp ich nie naprawi, a niepotrzebnie przytnie górne wartości światła. Precyzuje use-case, żeby nie powstawały nam tu mity jak na hura usiłować naprawić noise ;) a clamp i filter glossy są dość enigmatyczne, a dokumentacja biedna. Fillter glossy w tym przypadku to prawidłowa droga, tylko kaustyka musi być włączona, filter glossy filtruje kaustykę glossy tak by promienie kaustyki widziały materiał jako diffuse, który daje ładniejszą kaustykę, choć nie jest to do końca realistyczne. Inną metodą było by usuniecie kaustyki i doświetlenie lampką, ale tutaj stawiałbym na filter glossy. Edytowane 5 Marzec 2013 przez n-pigeon
Fadzu Napisano 5 Marzec 2013 Autor Napisano 5 Marzec 2013 Nie wstawiałem tekstury tylko zmieniłem kolor materiału
Kramon Napisano 11 Marzec 2013 Napisano 11 Marzec 2013 Ile to jest sampli? Ja bym to załatwił materiałem po prostu zrobił mix noda podczepił odpowiedni promień np odbicia, i w miejsce 1 shadera dał ten shader co był a wmiejsce drugiego zwykły diffiuse
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się