Jump to content

Render, problem z białymi pixelami.


Fadzu
 Share

Recommended Posts

wyłącz kaustykę, zastosuj fiter glossy, light faloff, jeśli świecisz meshem i jest bardzo mały (a na to wskazuje stosunkowo ostry cień, to zastosuj sample as lamp, albo w ogólę zastosuj lampę zamiast mesha) wszystko masz w tym artykule, do którego dałem link.

Link to comment
Share on other sites

To nie są świetliki, po prostu szum od kaustyki, świetliki to pojedyncze super przepalone pixele i to je usuwa się clampem.

Fillter glossy używa się z włączoną kaustyką, jak jest wyłączona to filter glossy nic nie robi.

Link to comment
Share on other sites

Eliminując problem najpierw trzeba zlokalizować jego źródło, noise który jest na obrazku to prawidłowe światło, a nie glitch samplingu który stworzył zbyt wysoką wartość dla pikseli.

Clamp służy do "chamskiego" przycinania jasności pixeli, można nim zbyt mocno obniżyć maksymalną wartość pixeli przez co, obrazek może stracić część widzialnego światła, a na moje oko kaustyka na filiżance mieści się w tym zakresie. Oznacza to, że clamp ich nie naprawi, a niepotrzebnie przytnie górne wartości światła.

 

Precyzuje use-case, żeby nie powstawały nam tu mity jak na hura usiłować naprawić noise ;) a clamp i filter glossy są dość enigmatyczne, a dokumentacja biedna.

 

Fillter glossy w tym przypadku to prawidłowa droga, tylko kaustyka musi być włączona, filter glossy filtruje kaustykę glossy tak by promienie kaustyki widziały materiał jako diffuse, który daje ładniejszą kaustykę, choć nie jest to do końca realistyczne.

 

Inną metodą było by usuniecie kaustyki i doświetlenie lampką, ale tutaj stawiałbym na filter glossy.

Edited by n-pigeon
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy