marlboro Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 Siema, taki zestawik na i7 3930k i 64 GB ram da rade przy nastawieniu na 3ds i vray-a? założeniem jest rendering dużych i złożonych scen statycznych. Nie rozpisuje się już jaka płyta zasilanie chłodzenie itd. bo komponenty są dobrane przez fachową firmę. A i grafika NVidia GeForce 210 1024 MB. tu już wiem że troche mało ale mam do wyboru lepszą grafikę i 32 GB RAM albo to i 64. Czy vray jeździ za tyle za ile mu się zaleje czy ma jakiś maksimum wykorzystania pamięci i procka ?
Traitor Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 Czegos tutaj nie rozumiem, ladujesz totalnie extremalna ilosc ramu, a grafike wkladasz za 100zl:)
Miłosz3ds Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 Chyba, że rzeczywiście TYLKO I WYŁĄCZNIE render. Ale i tak wolałbym zostać przy 32 gigabajtach i wpakować lepszą grafikę.
marlboro Napisano 13 Marzec 2013 Autor Napisano 13 Marzec 2013 No dokładnie tak to wygląda. Jest to z nastawieniem pod wykorzystanie pamięci i render CPU nie GPU. Ten sam zestaw stricte pod render ma rekomendowaną NVidia Quadro i 8 GB RAM i ma to sobie radzić porównywalnie bądź też lepiej w co nie wierze. Nie zależy mi na mega szadowaniu we viewportach i ultra płynności w poruszaniu się tylko bardziej na szybkim docelowym renderingu, dopracowywaniu materiałów idt. Ostatnio miałem okazję popracować przez kilka dni na laptopie z i5 8GB RAM i grafice bodajże jakiejś nvidi 2GB. viewporty śmigały z cieniowaniem i ogólnie super ale sam render wnętrza na poziomie prac z evermotion trwał ponad 2 godziny. Taki sprzęt na i7 64 GB jest wydatkiem rzędu kilku lub przy dodaniu dużego SSD i lepszej grafiki kilkunastu tysięcy. Grafike można zawsze dorzucić później nawet na full wypas CUDA. Ale jednak zastanawiam się czy ta jak sam opisałeś extremalna ilość ramu pozwoli mi na duże skrócenie czasu renderingu. Bo po przeczytaniu wielu artykułów i forów mam przeświadczenie że o szybkości renderu decyduje procesor i pamięć ale może się mylę ?
Miłosz3ds Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 Raczej przyśpieszenie stawiałbym tylko na procesor. Niby ram też jakoś tam wpływa, ale to głównie przez odciążanie dysku twardego - zamiast czytać potrzebne rzeczy (np tekstury) z twardziela, to co się zmieści jest czytane z ramu. Tak samo ram jest zapychany też między innymi przez przeliczanie aa (zależy od sposobu), kiedy ramu braknie idzie to wszystko na twardziela, ale 32 gigabajty jak najbardziej wystarczy. Sam mam 16 giga i jakoś nie uważam żebym potrzebował więcej - czasem liczę też skomplikowane rzeczy, ale nie architekturę. A pamięć też zawsze można dokupić ;)
Traitor Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 Tak jak napisal Milosz, wazne by ramu bylo tyle by go nie brakowalo. A predkosc renderu w 95% zalezy od procesora. Swoja droga nie wierze, ze kiedykolwiek zrobisz scene ktora zje 60gb ramu. Jestem przekonany, ze 16GB Ci starczy przy wiekszosci zadan.
marlboro Napisano 13 Marzec 2013 Autor Napisano 13 Marzec 2013 No to teraz mnie troche zbiliście ze stropu bo byłem przekonany że jak dołoże 64 to rendery zejdą na kilkanaście minut : ) To teraz zakładając 32 GB RAM czyli już trochę z nawiązką zostaje mi 1000 zł w kieszeni. Jaką grafikę proponujecie ? Bo procka już raczej nie zmienie. w testach wypada stosunkowo dobrze. http://pclab.pl/art52201-10.html. Wiem że nie jest to szczyt marzeń ale ten przedział jednak pasuje do mojego portfela. Chyba że macie jakieś obiekcje lub złe doświadczenia związane z tym procesorem to proszę piszcie.
marlboro Napisano 13 Marzec 2013 Autor Napisano 13 Marzec 2013 (edytowane) z tego co teraz widze to w cenie 64 ramu moge mieć : Intel i7-3930K 3,2/3,8 GHz NVidia Quadro 600-1024 MB 32GB RAM. -------------- szkoda tylko że obsługuje tylko jeden monitor ; / http://www.nvidia.pl/object/product-quadro-600-pl.html Edytowane 13 Marzec 2013 przez marlboro
Traitor Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 Kup lepiej GF GTX 560 Ti, wyjdziesz lepiej niz na tym calym quadro.
mrys Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 Raczej przyśpieszenie stawiałbym tylko na procesor. Niby ram też jakoś tam wpływa, ale to głównie przez odciążanie dysku twardego - zamiast czytać potrzebne rzeczy (np tekstury) z twardziela, to co się zmieści jest czytane z ramu. Tak samo ram jest zapychany też między innymi przez przeliczanie aa (zależy od sposobu), kiedy ramu braknie idzie to wszystko na twardziela A to coś się widzę zmieniło w tej kwestii, bo od kiedy pamiętam w momencie gdy tekstury (czy cokolwiek) nie mieściły się w RAMie leciał komunikat "out of memory" i cześć pieśni. Chyba, że w Maxie jest inaczej. Ale trudno mi sobie wyobrazić, jak niby renderer miałby doczytywać teksturę. Bo w takim wypadku teoretycznie na 2GB RAM dałoby się wyrenderować scenę z 64 GB tekstur. Ram jest tani. 32GB to teraz kwestia 700-800 PLN. Pytanie ile trzeba wydać na tą "lepszą grafikę" o której piszesz, bo może ekonomicznie lepiej iść w kartę i 32 GB RAMU a potem w miarę potrzeb tego RAMu dokupić.
rly Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 Zamiast tej 600 lepiej poszukaj na aukcjach GTX 285 lub 295 chyba jedna z lepszych serii gforce'ów do pracy w maxie. Ja mam 600 na zbyciu kupiłem monitor 27 cali i miałem ciągłe zwiechy w maxie przy pracy w 2560x1600
Miłosz3ds Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 mrys - cholernie możliwe że przekręciłem coś, co mówił Chris Nichols na jednym z Gnomonowych tutów :) logiczne jest to, co piszesz.
Blesik Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 z tego co ja słyszałem to za prędkość renderingu odpowiedzialny jest procesor ew. karta graficzna a ram za ilość szczegółów więc jeśli stawiasz na prędkość renderu to paczaj głównie na procka
mrys Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 mrys - cholernie możliwe że przekręciłem coś, co mówił Chris Nichols na jednym z Gnomonowych tutów :) logiczne jest to, co piszesz. No ja do końca nie wiem, jak z tym jest - w końcu coś mogli wymyślić, dlatego się dopytuję. W Modo nie ma siły - scena się ni emieści w ramie to do widzenia. A komunikat Out of memory zawsze był znacznie bardziej wk....jący niz długi czas renderingu :)
marlboro Napisano 13 Marzec 2013 Autor Napisano 13 Marzec 2013 mrys nie spotkałem się w maxie z komunikatem "out of memory" za to pracując na mobilnym Core2Duo 1,7GHz i 4 GB RAM spotkałem się z komunikatem z vraya establish time 600 godzin lub tez nawet nie wyświetlał przewidywanego czasu do końca bo nie był w stanie go policzyć : D Panowie nadal nie wiem co mam zrobić : ) Sprawa wygląda w ten sposób że nie do końca mam możliwość zmiany takiej konfiguracji bo komputer będzie z importu a firma od której chce kupić sprzedaje nowe zestawy zmontowane i sprawdzone przez nich. I teraz z możliwych konfiguracji opartych na i7 3930k (bo inne lepsze i szybsze generują dużą różnice) mam do wyboru : 1. Intel i7-3930K 3,2/3,8 GHz , NVidia Quadro 600-1024 MB , 32GB RAM DDR3 2. Intel i7-3930K 3,2/3,8 GHz , NVidia GeForce 210 1024 , 32GB RAM DDR3 3. Intel i7-3930K 3,2/3,8 GHz , NVidia GeForce 210 1024 , 64GB RAM DDR3 pomiędzy 1 a 2 jest 1050 zł różnicy. 1 i 3 kosztują tyle samo. Pomysł na kupno GF i wymianę na GTX-a nie wiem czy wypali bo jeśli komputer jest zaplombowany to straci gwarancję. To czy jest plomba będe wiedział dopiero wieczorem. Co wybieracie ? : )
marlboro Napisano 13 Marzec 2013 Autor Napisano 13 Marzec 2013 Traitor kurcze zapomniałem dodać 4. żaden z nich :) 5. i co teraz kupić za 1200 eur. ?
Traitor Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 1200 eurasow to calkiem przyzwoita kasa na komputer. Bez problemu mozna zlozyc za ta kwote dobra maszyne.
marlboro Napisano 13 Marzec 2013 Autor Napisano 13 Marzec 2013 Też wydaje mi się że można coś z tego już zmontować. Tylko jak sam widzisz dyskusja posunęła się tak że sam już nie wiem co wybrać. Jaki procesor ile pamięci jaką grafikę. Trzeba by mieć ze 100 baniek żeby się nie zastanawiać tylko iść kupić HIghEndowy sprzęt i się cieszyć. Tyle jak bym miał te 100 baniek to po co by mi był taki komputer ? :) Do końca tygodnia musze skonfigurować sprzęt i zamówić. Do końca miesiąca musi się zadomowić. Tomek po pracach z Twojej strony int. widze że wiesz o co chodzi, doradź co moge kupić żeby komfortowo modelować, teksturować i renderować sceny. chce oscylować w tych granicach motyw.org motyw.org aleso3d.com aleso3d.com Nie wiem tylko bo nigdy nie wykonałem w pełni takiej sceny zawsze blokował mnie ten cholerny sprzęt jaki jest realny czas w którym to się liczy. Pomijam postpro itd. sam render. Może skrzywił mi się pogląd na czas oglądając za dużo Mika “the Monkey” Senftena bo ten to ma kosmos ale ile to się może liczyć do hd ? 15 minut ? 30 ? 2 godziny ?
Miłosz3ds Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 Czyli jednak chcesz też na tym sprzęcie modelować i teksturować oprócz renderingu? Nie oszczędzaj w takim razie na karcie, ale Quadro olej - tak jak mówił Traitor.
Traitor Napisano 13 Marzec 2013 Napisano 13 Marzec 2013 Oj, jak zaczne pisac to zaraz znajdzie sie 20 osob ktore beda mialy odmienne zdanie, i bedziesz mial kompletny mętlik przez najblizszy miesiac. Sprzetow jest sporo i kazdy ma swoje upodobania. Moze napisze Ci na priv co sam osobiscie mam, i co bym kupil raz jeszcze. W ktora strone polecisz to juz twoja decyzja:)
marlboro Napisano 13 Marzec 2013 Autor Napisano 13 Marzec 2013 Dziękuje wszystkim za opinie i udział w temacie. Namieszało się w głowie ale wyjaśniło się też kilka niuansów z Ram-em i chyba będzie 32 i lepsza grafa a nad prockiem się jeszcze zastanowie. Pozdrawiam.
kitamo Napisano 14 Marzec 2013 Napisano 14 Marzec 2013 A ja powiem tak - w pewnych warunkach wieksza ilosc ramu na tym procku bedzie potrafila nawet zwolnic rendering, niz przyspieszyc ;) Ogolnie to ten CPU najwydajniej bedzie pracowal do 24-32GbRam. Co do gigantycznych tekstur - ekhem nie jestem przekonany czy w najblizszym czasie pokusisz sie w ogole o stworzenie czegos co bedzie mialo tekstury wieksze niz 16GB. Jesli chcialbys robic takie projekty na 32GB tekstury albo i wiecej to proponuje jednak zainwestowac w maszyny dwuprocesorowe, bo i tak bedzie to za wolny CPU by cieszyc sie komfortem pracy. Osobiscie nie spotkalem sie z komunikatem o braku pamieci podczas renderingu w 3dsmax nawet przy ciezkich scenach i maszynach z mala iloscia ramu (1GB)
deshu Napisano 14 Marzec 2013 Napisano 14 Marzec 2013 Osobiscie nie spotkalem sie z komunikatem o braku pamieci podczas renderingu w 3dsmax nawet przy ciezkich scenach i maszynach z mala iloscia ramu (1GB) Co ty gadasz:P
mrys Napisano 14 Marzec 2013 Napisano 14 Marzec 2013 Osobiscie nie spotkalem sie z komunikatem o braku pamieci podczas renderingu w 3dsmax nawet przy ciezkich scenach i maszynach z mala iloscia ramu (1GB) A co to w takim razie jest "ciężka" scena wg. ciebie? Poza tym wcale nie musi być tak, że masz teksturę 16GB. Możesz mieć np. 24 tekstury 8192x8192, kilkadziesiąt 4096x4096, kilkadziesiąt 2048x2048 i w końcu ci się nazbiera. Sama geometria, chociaż ona akurat jest najmniejszym problemem, potrafi zająć kilka GB przy NAPRAWDĘ ciężkich scenach.
Gość RafalPL Napisano 14 Marzec 2013 Napisano 14 Marzec 2013 ja się spotkałem jak miałem 8gb a w after effect przy 16gb wiec jak montuje scenę w after effect to mam sednie 28gb ram połykane/ taka zasada im więcej wątków ma CPU tym więcej trzeba mieć pamięci
kitamo Napisano 15 Marzec 2013 Napisano 15 Marzec 2013 mam jako renderfarma kilka maszyn w ktorych do niedawna byl 1gb ramu, i nawet przy topornych scenach z teksturami przekraczajacymi 1gb nie wywalalo nic sie. Jednak ładowanie tekstur z dysku to była makabra
marlboro Napisano 17 Marzec 2013 Autor Napisano 17 Marzec 2013 (edytowane) Człowiek powinien się cieszyć że kupuje w miary fajny komputer a mnie doszło tylko siwych włosów ... ostatnie naście godzin mielenia forów, czytania testów i oglądania głupich słupków z wykresami ... Procesor Intel Core i7-3930K 3,2 GHz 12MB L3 LGA2011 (BX80619I73930K) 2199,01 Płyta główna MSI X79A-GD45 (8D) Intel X79 LGA 2011 (5xPCX/DZW/GLAN/SATA3/USB3/RAID/DDR3/SLI/CROSSFIRE) (X79A-GD45 (8D)) 732,69 Chłodzenie CPU Noctua NH-D14 - LGA2011 336,00 Pamięć Kingston KHX16C10B1B/8 199,00x4 796,00 Karta graficzna Gigabyte GeForce 210 1GB (GV-N210SL-1GI) 109,00 Dysk Seagate Barracuda 7200.12, 3.5'', 1TB, SATA III, 7200RPM, 32MB cache (ST31000524AS) OEM 276,00 Zasilacz Be Quiet! Pure Power BQT L8-CM-530W, 80 plus BRONZE, activePFC, 2xPCI-E (BN181) 279,60 Obudowa Cooler Master HAF 932 Advanced 482,01 Jedyne 5210,31 złotych. Narazie na grafice przycinam, kosztem zwiększonej wydajności na oc cpu do +/- 4.6 MHz Dwu procesorowe rozwiązania na tą chwile nie są w zasięgu mojej ręki. Edytowane 17 Marzec 2013 przez marlboro
F4lcon Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 ostatnio także składałem kompa do 3ds max + vray i przechodziłem przez to samo co Ty więc moje rady są następujące: - nie brał bym takiego ramu ( 10 CL grrrr, skoro chcesz 1600mhz taktowanie to zainwestuj w Timing 9 -8 i kingston to nie jest dobry ram. ) - za dużo ramu ( jak skladalem też chcialem 64, potem 32 i zostało na 16 1866mhz G-skill) a czemu? bo nie wykorzystasz ramu. Robiłem testy scena mała bo kolo 1M polygonów, za to dużo tex, nrm, spec etc w wysokiej rozdziałce i zużycie ramu miałem na poziomu 5-6 GB. Inny test scena 8M, duzo tex ram - 7-8 GB. Ram nie przyspieszy Ci renderingu ponieważ może tylko go obniżyć jak będzie go za mało. :) Dlatego wez lepszy ram, lepszy timing, producent i 2x 8gb a jak sprawdzisz wykorzystanie ramu i bedzie dochodzic do 14-15 to dokupisz jeszcze 16 - to bardziej rozsądne. - zainwestował bym nawet w jakąs mainstream grafike np jakiś GF GT640 za 340 zł, ( max w widokach wykorzystuje grafike i przy tylu polygonach 2M+ bedziesz miał nie ustanne freezy w nawigacji a chyba tego byś nie chciał? - nie podkręcaj procka ( procki podkrecone nie sa stabilne tzn w trakcie renderingu moze wykrzaczyc się, albo źle coś wyrenderować, błedy obliczeniowe mogą się zdarzać) mało istotne zastrzeżenia: - nie pchał bym się w podkładke 2011 ( po prostu droga ale z tym prockiem Twoim bedzie dobrze:) ) - fajny procek ;] - dodał bym dysk SSD - system wstaje po 16s, max otwiera się kilka s etc ale to już wygoda tylko :)
Traitor Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 Z iloscia ramu zgodze sie w 100%. 2x8 gb jest lux. Jezeli braknie (a w to nie wierze), to dokupisz kolejne 2x8. Pchanie sie w 32GB czy 64GB juz na starcie to nietrafiony pomysl. Zwykle o tym pisze w watkach, ale malo kto slucha:) Co do OC to sie nie zgodze. Od lat pracuje na podkreconych prockach i nie zauwazylem ani bledow w renderingu (skad ta teoria?), ani niestabilnosci komputera. Z OC, jest jak z alkoholem, trzeba to robic z umiarem, i wybierac dobra marke. Jezeli stosujesz te zasady nie bedziesz mial klopotow. Jezeli ktos kreci jak wariat to wiadomo, ze beda zwisy, to chyba oczywiste?:) Przy procku i72600k, i odpowiednim chlodzeniu, bez zadnego problemu mozna defalutowo ustawic procka na 4,6ghz, i miec spokoj na duszy.
mrys Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 (edytowane) - nie brał bym takiego ramu ( 10 CL grrrr, skoro chcesz 1600mhz taktowanie to zainwestuj w Timing 9 -8 i kingston to nie jest dobry ram. ) Z ciekawości: jakie znaczenie przy renderingu ma CL 8-9 wobec 10? Bo z moich obserwacji wynika, że żadne. Podobnie częstotliwość 1600 wobec 1866. Cenowo natomiast i owszem. Dlaczego Kingston to nie jest dobry RAM? Bo z moich obserwacji wynika, że, mimo iż to żaden tam "King of the Hill", seria Hyper X daje radę bez najmniejszego problemu - może być toporna przy podkręcaniu, ale podkręcanie RAMU to teraz raczej sport dla sportu. Akurat chyba mam ten sam model pamieci co tu wymieniony, i bez żadnych kombinacji chodzi sobie 1600 MHz przy CL 9 (oficjalnie przy tej czestotliwości ma być CL10, ale jakos tak zostało i chodzi; co nie znaczy, że każdy egzemplarz da radę). Kingstony mają też opinię pamięci, które się prawie z niczym nie gryzą. Tu http://maxforces.com/articles.php?article_id=52&rowstart=1 w jednej pozycji jest porównanie różnych pamięci (od 1333 do 2133 MHz i różne CL) w Cinebenchu. Różnice śmiechu warte. Edytowane 28 Marzec 2013 przez mrys
Traitor Napisano 28 Marzec 2013 Napisano 28 Marzec 2013 ja mam pamieci 1600 cl7 i porownywalem je z pamieciami cl10, cl11 i powiem Wam, ze roznica byla zadna:) Wplyw CL na render mozna sobie wlozyc miedzy ksiazki.
kitamo Napisano 31 Marzec 2013 Napisano 31 Marzec 2013 Roznice w pamięciach minimalne, można je zauwazyc chyba tylko w niektórych sytuacjach tak wiec jest to blad statystyczny jeśli chodzi o timingi. Krecenie CPU nie wpływa na żadne bledy w renderingu, albo działa stabilnie i rendering idzie, albo jest niestabilnie i trzeba ciut obnizyc czestotliwosc lub zwiekszyc napiecie. Z takiego 2600K po OC można wyciagnac ponad 10ptk w cinebenchu spokojnie, a to już jest tyle ile potrafi kręcony 6 jajowiec.
Szymeq Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 A tak z czystej ciekawości Traitor mógłbyś napisać swoją konfigurację aktualną + ew czy korzystasz z jakiejś render farmy w firmie :). Swoją drogą delikatnie wtrącając do tematu : - Warto jest pomyśleć jeszcze nad AMD mimo wszystko (widzę, że bardziej stawiasz na moc obliczeniową niż graficzną) są tańsze to raz mają fizyczne rdzenie i bardzo często liczy się w podobnym czasie jak na droższych i7 no i zostanie Ci trochę kasy na lepszą grafikę;) (sam jestem zwolennikiem Intela, aktualnie na pokładzie Xeon E5-4650 ale rozważając teraz budowę mini render farmy sam przyjąłem jako wyjściowe procki AMD ) - Dysk SSD must have ja sobie już nie wyobrażam pracy bez niego, niestety ostatnio sprawdzając ceny to stoją w miejscu albo nawet zdrożały (swojego samsunga 256 Gb kupiłem jakiś rok temu za ok 600 zł a teraz są droższe...)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się