Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

Nie mam pojęcia jak to nazwać.

 

Mam około 50 desek jako "instance". Chciałbym do każdej deski na końcu dodać coś na kształt śruby zamkowej.

Śruba jest osobnym obiektem.

 

Czy jest jakiś prosty sposób na skopiowanie tej śruby w to samo miejsce na każdej z desek?

Nie chcę wszystkich śrub umieszczać ręcznie bo to zajmie wieki. No może nie wieki, ale jest to zbędna robota.

Wiem że w ostateczności mogę to zrobić ręcznie. Ale w przyszłości to może być 500 obiektów.

 

Pozdrawiam Maciej K.

 

 

P.S.

Program w którym pracuję to 3ds max 2014

  • Odpowiedzi 15
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  • Autor

Witam.

Nie mam pojęcia jak to nazwać.

 

Mam około 50 desek jako "instance". Chciałbym do każdej deski na końcu dodać coś na kształt śruby zamkowej.

Śruba jest osobnym obiektem.

 

Czy jest jakiś prosty sposób na skopiowanie tej śruby w to samo miejsce na każdej z desek?

Nie chcę wszystkich śrub umieszczać ręcznie bo to zajmie wieki. No może nie wieki, ale jest to zbędna robota.

Wiem że w ostateczności mogę to zrobić ręcznie. Ale w przyszłości to może być 500 obiektów.

 

Pozdrawiam Maciej K.

 

 

P.S.

Program w którym pracuję to 3ds max 2014

Napisano
  • Autor

Chciałbym uniknąć tego. Nie chcę mieć tego jako "elementu" deski lecz jako osobny model.

Napisano
  • Autor

Chciałbym uniknąć tego. Nie chcę mieć tego jako "elementu" deski lecz jako osobny model.

Napisano

opcja array ?:) jak znasz odległości między deskami i są one równe to z pewnością ci to pomoże :)

Napisano
  • Autor

Niestey, nie są równe. One są wszędzie i każda trochę inaczej.

Napisano

Jeśli jesteś w stanie sprowadzić pivoty deski i zamka do jednego punktu to zrobisz to szybko przy użyciu "align". Nawet jeśli rotowałeś deski i przesuwałeś w dowolnych odstępach.

Napisano
  • Autor

Ale jak to zaznaczyć aby zalignować po każdego śrubie do jednej deski? Nie chcę tego robić dla każdej deski z osobna.

 

Spróbuję zrobic tak Xiz0r. Najpierw to z attachuje a potem deattachuje. Jeszcze nie wim czy zadziała. Jak sprawdzę to napiszę.

Napisano

Nie musisz attachowac i potem detachowac. Zrob sobie jedna deske, umieść na niej srubke gdzie Ci pasuje, potem opcja Group na oba te obiekty i potem kopiujesz sobie stworzona grupe jak chcesz i ile chcesz i masz od razu osobne obiekty.

Napisano
  • Autor

Wiem że mogę zrobić grupę. Ale jest już na to za późno.

Napisano
  • Autor

Nie oto chodziło.

Jeszcze nie zrobione.

Chodzi o to że deski są już rozłożone i za późno na ich ich usuwanie i układanie jeszcze raz z grupami.

Napisano

1. połącz jedna instancje przez attach

2. połacz wszystkie deski przez attach (wcześniej musisz pierwszą deskę zrobić unikalną 'make unique')

3. skonwertuj do editable mesh i za pomocą funkcji explode rozbij wszystko na pojedyncze obiekty.

Napisano

A no to się nie zrozumieliśmy. W Graphite Modelling Tools popatrz na Object Paint Tab, jak dobrze poustawiasz opcje to jednym kliknieciem będziesz umieszczal srubki na deskach. Może to Ci pomoze i będzie szybciej.

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności