Gość numnah Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Zaczęłam przygodę z animacją postaci. Czytałam wpisy na forum w podobnych wątkach i rozgorzała tam dyskusja czy animować kulki czy nie. Jestem za animacją kulek, jeśli chce się przeanalizować jakiś konkretny aspekt ruchu. Sama niechętnie zabieram się za takie ćwiczenia, bo są nudne :/ Ja ćwiczę w ten sposób: szukam na necie zarejestrowanych ujęć różnych faz danego ruchu, stąd mam już gotowe pozy, które muszę umieścić w animacji. Trochę te pozy modyfikuję do swoich potrzeb (bo np. budowa anatomiczna mojej postaci jest inna) i moim głownym zmartwieniem jest timing oraz transitions i łuczki. Uważam że to jest dobry sposób, aby dowiedzieć się, co dzieje się z ciałem podczas ruchu. Na razie nie stosuję przerysowania (exaggeration), typowego dla kreskówek. Postanowiłam najpierw odwzorowywać w miarę realistycznie a dodawaniem finezji zajmę się w późniejszym czasie. Taki efekt uzyskałam. [ATTACH=CONFIG]90073[/ATTACH]
WWWoj Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Mi się podoba! bardzo spoko to wygląda! Dla zwiększenia kreskówkowego efektu ciężaru, mogłaś dać ciężary na końcach jak największe, ale wtedy trzeba by pokombinować, bo wysokość startowa pręta by była inna. No i pręt mógłby sie lekko uginać, a ręce drżeć w ostatniej fazie :) to by się cięższe wydawało, ale i tak jest git.
Gość numnah Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 Dzięki, fajne pomysły podsuwasz. Na razie boję się dodawać "efekty", bo dopiero zaczynam i właściwie nie wiem, co robię ;)
zio_mal Napisano 10 Kwiecień 2013 Napisano 10 Kwiecień 2013 całkiem nieźle jak na początek. podrywanie sztangi z ziemi na klatę ma zły timing. idzie liniowo, nie czuć masy sztangi. sztanga powinna być podrzucona na klatę a nie wciągnięta.
Gość numnah Napisano 11 Kwiecień 2013 Napisano 11 Kwiecień 2013 Masz racje zio_mal, coś jest nie tak z tym wciąganiem sztangi na klatę. To drugie moje ćwiczonko. Robione w ten sam sposób, czyli znalazłam instrukcję "jak grać w bejzbol" i były różne fazy ruchu rozrysowane przy rzucaniu. Ze swojej strony polecam ten sposób uczenia się ruchu. Animacja o tyle trudniejsza, że nie symetryczna, jak ta ze sztangą.
Tamyl91 Napisano 12 Kwiecień 2013 Napisano 12 Kwiecień 2013 Bardzo fajnie Ci to wychodzi :) W ostatnim teście mam wrażenie, że tuż przed rzutem prawa ręka mu na moment zamarzła.
Gość numnah Napisano 15 Kwiecień 2013 Napisano 15 Kwiecień 2013 (edytowane) Dzięki wam za komentarze. Cenne są dla mnie każde uwagi krytyczne. Wrzucam nowe video, tym razem miało być bardziej dziewczęco. Refka zrobiona własnoręcznie za pomocą aparatu filmującego bodajże 12 fps. Refka była bardzo pomocna żeby uchwycić zwłaszcza, co robią nogi podczas siadania na ziemi. Ruch postaci niby banalny, ale czasem łatwiej wyanimować walkę ze smokiem niż zawiązywanie sznurowadła ;) Staram się pilnować, aby żadna cześć ciała (z kręgosłupem włącznie) nie zamarzała ani na chwilę. I by ruch odbywał się po płynnych łuczkach. Animacji twarzy lepszej nie będzie bo część kontrolerów mi nie działa albo efektu nie widzę w vieporcie :P. Wiem, że bardzo powściągliwa ta animacja. Ciągle nie mam odwagi by zastosować przerysowanie. Chętnie posłucham waszych uwag. http://vimeo.com/64834203 Edytowane 25 Kwiecień 2013 przez numnah
zio_mal Napisano 15 Kwiecień 2013 Napisano 15 Kwiecień 2013 wszystko fajnie tylko ta lewa rączka podczas siadania dziwne rzeczy wyprawia, podczas podnoszenia reki na początku siadania za bardzo zgina nadgarstek podczas podnoszenia reki, odbija rękę od kolana, później niepotrzebnie obraca ją do zewnątrz i zaciska pięść, myślę że siadając w ten sposób powinna tą ręką balansować lub przytrzymać się kolana. a w prawej ręce połamała paluchy podczas podparcia :) nad kluczami jeszcze popracuj, głównie przy kręgosłupie podczas siadania. jeśli siada na krawężniku (bo tu tak to wygląda) to też go pokaż bo wygląda dziwnie tak zawieszona w przestrzeni.
Gość numnah Napisano 15 Kwiecień 2013 Napisano 15 Kwiecień 2013 Bardzo ci dziękuję! racja te dłonie są do poprawki. Jeszcze nad tym popracuję. Z kręgosłupem to chyba nie wiem już co zrobić :/ był on najbardziej kłopotliwy. Chciałam, żeby wykonał lekko wężowaty ruch, spróbuję go uporządkować. Nie siada na krawężniku, perspektywa może robi wrażenie, że nóżki ma niżej. Następnym razem dorzucę podłogę.
Lucek Napisano 15 Kwiecień 2013 Napisano 15 Kwiecień 2013 Jeśli chcesz uciąć spekulacje co do krawężnika to po prostu dodaj jakąś przestrzeń. Kaflowata podłoga spokojnie ustawiłaby model w przestrzeni. Co do testów to są znacznie lepsze niż się spodziewałem wchodząc tutaj. Powodzenia w dalszej pracy!
Gość numnah Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Poprawiłam animację dłoni i kręgosłupa. Mam nadzieję, że ten kręgosłup jest lepszy niż był :/ Z trudem przyszło mi upilnowanie, by głowa poszła gładkim torem i nie miała alzheimera. Wywalanie klatek kluczowych wszystkich odcinków pleców pomogło. Dodałam parę detali, jak animacja palców stóp przy krokach oraz więcej animacji palców rąk. No i wypolerowałam posadzkę!
zio_mal Napisano 29 Kwiecień 2013 Napisano 29 Kwiecień 2013 jeszcze mogła by tej ręki nie podnosić do góry przed samym siadaniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się