Jump to content

Animacja postaci - testy


Guest numnah
 Share

Recommended Posts

Guest numnah

Zaczęłam przygodę z animacją postaci. Czytałam wpisy na forum w podobnych wątkach i rozgorzała tam dyskusja czy animować kulki czy nie. Jestem za animacją kulek, jeśli chce się przeanalizować jakiś konkretny aspekt ruchu. Sama niechętnie zabieram się za takie ćwiczenia, bo są nudne :/

Ja ćwiczę w ten sposób: szukam na necie zarejestrowanych ujęć różnych faz danego ruchu, stąd mam już gotowe pozy, które muszę umieścić w animacji. Trochę te pozy modyfikuję do swoich potrzeb (bo np. budowa anatomiczna mojej postaci jest inna) i moim głownym zmartwieniem jest timing oraz transitions i łuczki. Uważam że to jest dobry sposób, aby dowiedzieć się, co dzieje się z ciałem podczas ruchu. Na razie nie stosuję przerysowania (exaggeration), typowego dla kreskówek. Postanowiłam najpierw odwzorowywać w miarę realistycznie a dodawaniem finezji zajmę się w późniejszym czasie.

Taki efekt uzyskałam.

 

 

 

[ATTACH=CONFIG]90073[/ATTACH]

Link to comment
Share on other sites

Mi się podoba! bardzo spoko to wygląda! Dla zwiększenia kreskówkowego efektu ciężaru, mogłaś dać ciężary na końcach jak największe, ale wtedy trzeba by pokombinować, bo wysokość startowa pręta by była inna. No i pręt mógłby sie lekko uginać, a ręce drżeć w ostatniej fazie :) to by się cięższe wydawało, ale i tak jest git.

Link to comment
Share on other sites

Guest numnah

Dzięki, fajne pomysły podsuwasz. Na razie boję się dodawać "efekty", bo dopiero zaczynam i właściwie nie wiem, co robię ;)

Link to comment
Share on other sites

Guest numnah

Masz racje zio_mal, coś jest nie tak z tym wciąganiem sztangi na klatę.

 

To drugie moje ćwiczonko. Robione w ten sam sposób, czyli znalazłam instrukcję "jak grać w bejzbol" i były różne fazy ruchu rozrysowane przy rzucaniu. Ze swojej strony polecam ten sposób uczenia się ruchu. Animacja o tyle trudniejsza, że nie symetryczna, jak ta ze sztangą.

 

Link to comment
Share on other sites

Guest numnah

Dzięki wam za komentarze. Cenne są dla mnie każde uwagi krytyczne.

Wrzucam nowe video, tym razem miało być bardziej dziewczęco. Refka zrobiona własnoręcznie za pomocą aparatu filmującego bodajże 12 fps. Refka była bardzo pomocna żeby uchwycić zwłaszcza, co robią nogi podczas siadania na ziemi. Ruch postaci niby banalny, ale czasem łatwiej wyanimować walkę ze smokiem niż zawiązywanie sznurowadła ;)

Staram się pilnować, aby żadna cześć ciała (z kręgosłupem włącznie) nie zamarzała ani na chwilę. I by ruch odbywał się po płynnych łuczkach.

Animacji twarzy lepszej nie będzie bo część kontrolerów mi nie działa albo efektu nie widzę w vieporcie :P. Wiem, że bardzo powściągliwa ta animacja. Ciągle nie mam odwagi by zastosować przerysowanie. Chętnie posłucham waszych uwag.

 

http://vimeo.com/64834203

Edited by numnah
Link to comment
Share on other sites

wszystko fajnie tylko ta lewa rączka podczas siadania dziwne rzeczy wyprawia, podczas podnoszenia reki na początku siadania za bardzo zgina nadgarstek podczas podnoszenia reki, odbija rękę od kolana, później niepotrzebnie obraca ją do zewnątrz i zaciska pięść, myślę że siadając w ten sposób powinna tą ręką balansować lub przytrzymać się kolana.

a w prawej ręce połamała paluchy podczas podparcia :)

nad kluczami jeszcze popracuj, głównie przy kręgosłupie podczas siadania.

jeśli siada na krawężniku (bo tu tak to wygląda) to też go pokaż bo wygląda dziwnie tak zawieszona w przestrzeni.

Link to comment
Share on other sites

Guest numnah

Bardzo ci dziękuję! racja te dłonie są do poprawki. Jeszcze nad tym popracuję. Z kręgosłupem to chyba nie wiem już co zrobić :/ był on najbardziej kłopotliwy. Chciałam, żeby wykonał lekko wężowaty ruch, spróbuję go uporządkować.

Nie siada na krawężniku, perspektywa może robi wrażenie, że nóżki ma niżej. Następnym razem dorzucę podłogę.

Link to comment
Share on other sites

Jeśli chcesz uciąć spekulacje co do krawężnika to po prostu dodaj jakąś przestrzeń. Kaflowata podłoga spokojnie ustawiłaby model w przestrzeni.

Co do testów to są znacznie lepsze niż się spodziewałem wchodząc tutaj. Powodzenia w dalszej pracy!

Link to comment
Share on other sites

Guest numnah

Poprawiłam animację dłoni i kręgosłupa. Mam nadzieję, że ten kręgosłup jest lepszy niż był :/ Z trudem przyszło mi upilnowanie, by głowa poszła gładkim torem i nie miała alzheimera. Wywalanie klatek kluczowych wszystkich odcinków pleców pomogło. Dodałam parę detali, jak animacja palców stóp przy krokach oraz więcej animacji palców rąk. No i wypolerowałam posadzkę!

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy