Filo Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Witam wszystkich na forum-to moj pierwszy post. Mam pytanie do madrzejszych,czy istnieje mozliwosc emitowania partykli z wielu obiektow naraz,uzywajac jednego emitera? Przykladowo chcialbym ostrzelac spadajace obiekty partyklami i uzyskac przy kazdym trafieniu emisje innych partykli(cos na ksztalt wybuchu?). Przegladalem tez presety w bibliotece,ale nie znalazlem nic takiego.Moze chociaz zna ktos tutorial na ten temat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
deshu Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Hejka. Zakładam, że używasz particle flow. Aby emitować z wielu obiektów na raz, mając jeden wspólny PF Source i Birth operator, skorzystaj z Position Object Operator - Link Dodatkowo, na pewno będziesz chciał użyć też Speed By Surface Operator, aby cząsteczki były emitowane z powierzchni emiterów, zamiast z ich pivota - Link tutaj Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 W C4D nie ma particle flow, jest coś co nawywa się thinking particles ale nie wiele chyba ma wspólnego z tymi o cebasa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jaceks Posted April 18, 2013 Share Posted April 18, 2013 Musisz zainteresować się Thinking Particles (ale tymi z Cinemy). Poszukaj tutoriali. Nawet tu gdzieś było kilka z podstaw. Poszukaj w videotutorialach - było kilka części z podstaw TP. Link to comment Share on other sites More sharing options...
deshu Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 O cholercia, myślałem że chodzi o maksa. Przepraszam:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filo Posted April 19, 2013 Author Share Posted April 19, 2013 Jaceks-gdyby wystarczylo przejrzec tutoriale o TP z sieci,to zapewne problemu bym nie mial.Tutoriala na podobny temat w C4D nie widzialem.Jedyne co znalazlem to tutorial o PMatterwaves,gdzie mozna emitowac niby z wielu obiektow no ale trzeba przedtem je zamienic na jeden.Mi pasowalaby raczej opcja zachowania wielu obiektow,do tego najlepiej nie edytowanych.No ale dzieki za odpowiedz. Link to comment Share on other sites More sharing options...
beny Posted April 19, 2013 Share Posted April 19, 2013 Jaceks-gdyby wystarczylo przejrzec tutoriale o TP z sieci,to zapewne problemu bym nie mial.Tutoriala na podobny temat w C4D nie widzialem.Jedyne co znalazlem to tutorial o PMatterwaves,gdzie mozna emitowac niby z wielu obiektow no ale trzeba przedtem je zamienic na jeden.Mi pasowalaby raczej opcja zachowania wielu obiektow,do tego najlepiej nie edytowanych.No ale dzieki za odpowiedz. Z tego co oglądałem tutaj w 3 częściach http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=85769 prowadzący opowiada jak emitować cząsteczki w momencie umierania. Myślę że to dokładnie opisuje Twój przypadek, tylko u Ciebie eventem będzie collision a nie die. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filo Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 No tak,z jednym obiektem problemu nie mam zadnego.Generalnie masz racje.Ale tyle to ja umiem,rzecz jest w tym,aby nie musiec robic osobnego emitera i deflektora dla kazdego z ponad 200 obiektow ktore mam w scenie.I czy da rade emitowac z powierzchni klonow bez ich edycji? Link to comment Share on other sites More sharing options...
zimny Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Najlepiej to kupic sobie x-particles wydaje mi sie,bo cinemowe particle sa coraz bardziej przestarzale.Ale wszystko sie da z niewielka pomoca mographa.Zrobilem kiedys takie cos,co ci moze pomoze,jak sam sie uczylem. Zasylam pliczek:http://www.mediafire.com/download.php?152z11a1d3h801p do obejrzenia. Emituje przy kolizji z wszystkiego co ma poligony,tzn.prymitywow,klonow,nurbsow,partykli(poligonalnych) no i poligonow.Swoje obiekty musisz wrzucic pod connect object i zupdateowac correction deformera.Chociaz jak tam wrzucisz 200 obiektow,to ci pewnie komp nieco sie zamuli.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
legomir Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 W sumie nie przestarzałe, bo z tego co wyczytałem to Thinking Particles od Cebasa = TP od C4D przynajmniej tak wynika z Cebasowej licencji :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
zimny Posted April 22, 2013 Share Posted April 22, 2013 No tak,tylko ze w wersji 1,a Cebas wypuscil juz 5 wersje TP zdaje sie,moze wiec nie sa przestarzale,ale zdecydowanie nie najnowsze:D Link to comment Share on other sites More sharing options...
Filo Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Dziekuje bardzo za plik,nie bardzo rozumiem jak to dziala,ale widze przynajmniej,ze mozna.Zimny moze moglbys objasnic nieco zasade dzialania tych emiterow,ja naprawde probowalem sie w tym rozeznac ale nic z tego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zimny Posted April 24, 2013 Share Posted April 24, 2013 Sprobuj mnie ew.znalezc na skype(zimnysopot),jakos wieczorem kiedys Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now