Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Jestem nowy na tym forum. Chciałbym amatorsko zająć się tworzeniem grafiki 3D. Niedawno zaczołem uczyć się 3dmaxa i blendera. Podstawy obsługi tych programów już znam, teraz chciałbym wgłębić się w tajniki modelowania. Na początku chciałbym zająć się modelowaniem budynków. W związku z tym mam pytanie do forumowiczów, gdzie znajdę najlepsze tutoriale związane z modelowaniem budynków ( najlepiej po polsku ) dla takiego amatora i początkującego użytkownika programów 3d jak ja.

  • Sad 2
  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Jeśli masz podstawy to wymodelować domek powinieneś bez najmniejszego problemu i tutorial zasadniczo tu nie jest potrzebny. Na pewno przyda ci sie znajomo splajnów i działań na nich, modyfikatorów extrude i slice, przydałby eis sensowny dwg na podstawi które zrobisz domek tu w tym temacie wrzucałem dwg jakiegoś domku ode mnie z pracowni http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=88390&p=1155656#post1155656

Napisano

Dzięki za linka, choć nie znam autocada ani archicada, ale te pliki od razu chyba do maxa można przerzucić?

To jeszcze jak byś mógł mi jakiegoś tutka odnośnie tego splajnmodelingu podesłać, bo zupełnie nie mam pojęcia jak to się robi. Jak dam extruda na splajna to chyba nie będe miał otworów okiennych i drzwiowych, to jak je później wyciąć?

Niedawno modelowałem krzesło za pomocą splajnu i nadaniu mu grubości, ale to pewnie zupełnie nie to.

Napisano

Tu masz na temat dziłania na splajnach http://www.3dmax-tutorials.com/Editable_Spline_Spline_.html co do twojego pytania otwory pod okna drzwi otrzymujesz w najprostszy sposób rysujesz ractagla w kształcie ściany dajesz mu modyfikator editable splajn a następnie tam gdzie drzwi okna rysujesz kolejne ractagle i dodajesz je przez opcje attache do tego dużego następnie wystarczy zrobić extrude i masz ścianę gotową. Jeśli potrzebujesz coś dalej robić ze ścianką warto jest przekonwertować na editable mesh lub poly. Jeśli potrzebujesz ścianę dociąć do spadu dachu używasz modyfikator slice

Napisano (edytowane)

Akurat do ścian i okien Max ma fajne gotowe obiekty. Nie wiem, dlaczego ludzie wolą męczyć się z modelowaniem ścian z poly, jak jest obiekt "Wall", a do tego obiekty "Window, czyli okna i "Door" czyli drzwi. A teraz najciekawsze: nie musisz wycinać żadnych otworów. Umieszczasz Window na Wall, linkujesz okno do ściany, i otwór sam się tworzy. A żeby było ciekawiej, możesz okno dowolnie przesuwać i skalować, a otwór automatycznie się dostosuje "w locie". Podobnie drzwi. Masz też gotowe schody, barierki do nich, tralki itp. Wszystko w komplecie. Masz tu kilka z tych obiektów (modelowanie zajęło kilka minut i użyte są tylko gotowe obiekty - żadnego modelowania ręcznego):

 

[ATTACH=CONFIG]90262[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90263[/ATTACH]

 

Drzwi i okna mają wiele wersji, modeli itp, a każdy możesz dodatkowo zmieniać.

Dodam, że Max ma też gotowe materiały do okien, ścian i drzwi. To znaczy to nie są gotowce, tylko multi-materiały składające się z kilku materiałów - na przykład w przypadku okien - masz w jednym materiale ramy, szyby, futryny itd. Wszystko w jednym materiale. Nakładasz na okno, i możesz na każdy element wciągnąć inny materiał. Materiały te są w bibliotece "AEC":

 

Edytowane przez Ajgor
Napisano

Ajgor zapewne się to bierze stad ze naoglądali się tutoriali jak się dom buduje z poly, np ja uwielbiam prace ze spljnami robi się szybko praktycznie tak samo jak w przypadku stosowania aec extended. Tylko ze lepij na początek kolegę nauczyć ciut więcej a nie tylko korzystania z gotowców;).Bo jeśli brać tylko pod uwagę czas modelowania to najszybciej chałupę sie tworzy w archicadzie gdzie dosłownie wszytko jest jednym kliknięciem tworzone i możliwość zmiany parametrów jest praktycznie nieograniczona ;)

Napisano (edytowane)

fakkir przystopuj troszkę wchodzisz na forum straszysz ludzi moderatorem ;) jak na swiezynke przystało jesteś bardzo groźny, minusy które ktoś dostaje świadczą tylko o tym że się ktoś nie zgadza z daną wypowiedzią a przykład podany przez ciebie akurat nie dziwie się że ktoś wstawił minusy mi np ta wizualizacja w ogóle sie nie podoba a do ronen bekerman jeszcze jej troszkę brakuje.

Nie mówiąc już że atakujesz cały czas osobę która ci od początku służyła radami i nie reagowała na twoje akcje dopóki nie zacząłeś prowadzić jakiejś osobistej krucjaty było trzeba atakować tego kto się do ciebie czepił. "Odrobinę abstrahuje kolega od układu odniesienia"

Edytowane przez kondzieusz



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności