Napisano 25 Kwiecień 201311 l Witam wszystkich Od jakiegoś czasu staram się odtworzyć w maksie stół pokazany na załączonych obrazkach (są to ZDJĘCIA, nie rendery) http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table_real01.jpg http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table_real02.jpg Używam V-Ray'a. Mój problem zauważycie na załączonym poniżej próbnym renderze. http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table01.jpg Otwórz krawędzie przeźroczystych brył zawierają dziwne, jaskrawe światła (wygląda to jak pikseloza), których nie widać w załączonych zdjęciach prawdziwego stołu. Nie są one winą odbić, zmniejszanie wartości odbić do 0 nic nie poprawia, ustawianie sub-pixel mapping'u też nic nie daje. Nie jest to również sprawa aliasingu (zmiana parametrów nie wpływa na efekt) czy rodzajów oświelenia bądź enginów GI. Jedyne co zmniejsza (lecz nie eliminuje) liczbę tych nazwałbym to artefaktów jest zmniejszanie wartości IOR, lecz po pierwsze nie rozwiązuje to problemu całkowicie, a po drugie zmienia sposób refrakcji całego obiektu, a to nie jest pożądane. Poniżej zamieszczam jeszcze obrazek z parametrami materiału przeźroczystych brył http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table02.jpg Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc :) Edytowane 25 Kwiecień 201311 l przez Grimous
Napisano 25 Kwiecień 201311 l materiał sie nie otwiera ale spróbuj włączyć w nim dispersion a następnie poregulować parametrem abbe
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Wydaje mi się, że problem możne leżeć w geometrii tych brył. Wygląda jakby światło odbijało się na bocznych krawędziach pojedynczych fragmentów. Czy pod modyfikatorem shell wierzchołki są zweldowane? Spróbuj też wyczyścić smooth groupy i/lub zchamferować krawędzie z bardzo małą wartością?
Napisano 25 Kwiecień 201311 l Niestety żadna z sugestii nie pomogła. Próbowałem również zamieniać bryły na editable poly po poprzednim dodaniu poligonów w celu zwiększeniu rozdzielczości siatki geometrycznej, ale to również nie pomogło. Stoję w miejscu.
Napisano 16 Maj 201311 l Zauważ że na załączonych przez ciebie referencjach brzegi tych brył nie mają takiego samego materiału jak reszta bryły, tak jakby były tam zespojone jakimś silikonem. Moim zdaniem twoje rendery są w 100% realistyczne i nie ma tu żadnego błędu. Druga sprawa - szkiełka tworzące bryły na zdjęciach są o wiele cieńsze niż te na twoich renderach.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto