Gość Grimous Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 (edytowane) Witam wszystkich Od jakiegoś czasu staram się odtworzyć w maksie stół pokazany na załączonych obrazkach (są to ZDJĘCIA, nie rendery) http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table_real01.jpg http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table_real02.jpg Używam V-Ray'a. Mój problem zauważycie na załączonym poniżej próbnym renderze. http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table01.jpg Otwórz krawędzie przeźroczystych brył zawierają dziwne, jaskrawe światła (wygląda to jak pikseloza), których nie widać w załączonych zdjęciach prawdziwego stołu. Nie są one winą odbić, zmniejszanie wartości odbić do 0 nic nie poprawia, ustawianie sub-pixel mapping'u też nic nie daje. Nie jest to również sprawa aliasingu (zmiana parametrów nie wpływa na efekt) czy rodzajów oświelenia bądź enginów GI. Jedyne co zmniejsza (lecz nie eliminuje) liczbę tych nazwałbym to artefaktów jest zmniejszanie wartości IOR, lecz po pierwsze nie rozwiązuje to problemu całkowicie, a po drugie zmienia sposób refrakcji całego obiektu, a to nie jest pożądane. Poniżej zamieszczam jeszcze obrazek z parametrami materiału przeźroczystych brył http://i1237.photobucket.com/albums/ff470/Grimous2/table02.jpg Prosiłbym o jakąkolwiek pomoc :) Edytowane 25 Kwiecień 2013 przez Grimous
shadowsexpe Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 wrzuć shader tak aby można go było pobrać
Gość Grimous Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Shader do pobrania: http://www.mediafire.com/?sux6de1r9m2t5y7
shadowsexpe Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 materiał sie nie otwiera ale spróbuj włączyć w nim dispersion a następnie poregulować parametrem abbe
stormwind Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Wydaje mi się, że problem możne leżeć w geometrii tych brył. Wygląda jakby światło odbijało się na bocznych krawędziach pojedynczych fragmentów. Czy pod modyfikatorem shell wierzchołki są zweldowane? Spróbuj też wyczyścić smooth groupy i/lub zchamferować krawędzie z bardzo małą wartością?
Gość Grimous Napisano 25 Kwiecień 2013 Napisano 25 Kwiecień 2013 Niestety żadna z sugestii nie pomogła. Próbowałem również zamieniać bryły na editable poly po poprzednim dodaniu poligonów w celu zwiększeniu rozdzielczości siatki geometrycznej, ale to również nie pomogło. Stoję w miejscu.
maru Napisano 16 Maj 2013 Napisano 16 Maj 2013 Zauważ że na załączonych przez ciebie referencjach brzegi tych brył nie mają takiego samego materiału jak reszta bryły, tak jakby były tam zespojone jakimś silikonem. Moim zdaniem twoje rendery są w 100% realistyczne i nie ma tu żadnego błędu. Druga sprawa - szkiełka tworzące bryły na zdjęciach są o wiele cieńsze niż te na twoich renderach.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się