Miłosz3ds Napisano 26 Kwiecień 2013 Napisano 26 Kwiecień 2013 (edytowane) Cześć! Znów zabieram się za naukę Zbrusha i znów mam problemy, dlatego zwracam się o pomoc :) Dłubię sobie popiersie, docelowo chcę je przenieść do maxa, ma tam być glinianą rzeźbą, ma być popękana w kliku miejscach. Mam już samo popiersie, jest ono jako jeden obiekt (A): teraz chcę rzeźbę pociąć (B) powiedzmy na cztery kawałki, dodatkowo porobić jakieś wgłębienia, pęknięcia - jak to na glinie która trochę podeschła. Kawałki chcę mieć jako osobne subtoole, żeby łatwiej mi się pracowało potem nad retopo (spodziewam się że tak będzie łatwiej, jakaś izolacja czy coś, nie wiem, nie używałem jeszcze) Potem chcę rozłożyć uvkę i wypalić detal na displacemencie. Dobrze kombinuję, czy lepiej coś zrobić jakoś inaczej/w innej kolejności? Dodatkowo jak najlepiej zabrać się za takie cięcie, żeby uzyskać nierównomierne kształty, ale żeby też krawędzie jednego obiektu były jednak w jakimś stopniu dopasowane do drugiego obiektu? W maxie rzeźba będzie najpierw całością, potem będzie się rozlatywać na kawałki. Edytowane 26 Kwiecień 2013 przez Miłosz3ds
drumratio Napisano 26 Kwiecień 2013 Napisano 26 Kwiecień 2013 Hej Sprawdz ten zestaw tutoriali: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=fDKLFOaghv4
mafida Napisano 26 Kwiecień 2013 Napisano 26 Kwiecień 2013 Dynameshem potnij i podrzeźb krawędzie. Druga opcja rozwal w maxie na kawałki jakims rayfire czy czymś to się tam robi;) W tym tutorialu na jutubie nie widze nic o cięciu na kawałki.
Miłosz3ds Napisano 28 Kwiecień 2013 Autor Napisano 28 Kwiecień 2013 Dzięki Panowie za odpowiedź. drumratio - tutaj też nic nie znalazłem o cięciu, za to od tego samego autora w "nowościach" do Zbrusha 4 r2 znalazłem kilka ciekawych rzeczy na ten temat: [video=youtube;eBh-rAcYGcw] mafida - dzięki za naprowadzenie z tym Dynameshem, działa prawie idealnie - potem ustawiam tylko automatyczne polygrupy i mogę to konwertować jako oddzielne subtoole. Tylko oczywiście mam kolejne problemy. Jaki jest najlepszy sposób na pozbycie się "dziurek" które wywaliły mi w siatce po użyciu Dynamesha? Dodam, że cały czas jestem w trybie Dynamesha, więc pewnie będzie łatwiej coś wykombinować. Na tą chwilę jadę po prostu smooth brushem i aktualizuję topologię (ctrl + click). Na krawędziach działa idealnie, ale jest mnóstwo elementów które po prostu można byłoby wywalić, wciąć. Można to w jakiś sposób łatwo usunąć czy trzeba się biedzić smoothem? Druga kwestia - jak już "wyczyszczę" krawędzie zarówno jednego jak i drugiego subtoola chciałbym mieć możliwość pobawienia się pędzlem "move" na obu subtoolach naraz. Jest to jakoś możliwe? Chcę po prostu złapać krawędź pierwszego subtoola i stykającą się z nią krawędź drugiego subtoola i poprzemieszczać w jakiś sposób.
mafida Napisano 28 Kwiecień 2013 Napisano 28 Kwiecień 2013 Takie odpady z dyna jak pokazałeś spróbuj tak skasować: 1. Ukryj te niepotrzebne kawałki 2. W geometry - delete hidden (skasuje ukryte) 3. Dynamesh - załata ewentualne dziury na krawędziach Druga kwestia - połącz subtoole. Potem podziel na polygrupy automatem - Polygroups/Autogroups. Jak skończysz rozbijasz spowrotem na subtoole według polygroups - split/Groups split. Jesli po połączeniu chcesz użyć dynamesha zaznacz opcję Groups. Pozostawi polygrupy jako osobne kawałki - nie sklei do kupy.
Miłosz3ds Napisano 28 Kwiecień 2013 Autor Napisano 28 Kwiecień 2013 Dzięki mafida, co ja bym zrobił bez Ciebie. :D nie taki Zbrush straszny. Pozdrawiam!
Miłosz3ds Napisano 6 Maj 2013 Autor Napisano 6 Maj 2013 (edytowane) Czołem raz jeszcze! Nie chcę robić bałaganu nowym tematem, bo pewnie to głupota. Używając brusha "noise" ze stroke "spray" - w jaki sposób mogę zmienić wielkość tego noise(samego noise, nie pędzla)? Teraz jest on bardzo duży, powiedzmy jedna "górka" średnio wielkości połowy oka. Jak użyję myszki, rozmiar jest dobry, drobny. Ale jak złapię za tablet to od razu noise robi się ogromny. Po użyciu tabletu jak złapię z powrotem za myszkę to myszka tak samo wali ogromnego noise'a. W jaki sposób mogę to regulować? Dodatkowo - jak już jakimś cudem ustawi mi się mniejszy rozmiar, który jako tako by mi odpowiadał - bo wciśnięciu ctrl + z cofa ostatnią operację, ale oprócz tego noise wraca do swojego wielkiego rozmiaru. Edytowane 6 Maj 2013 przez Miłosz3ds
Miłosz3ds Napisano 6 Maj 2013 Autor Napisano 6 Maj 2013 Dzięki, udało mi się do tego dotrzeć jakoś - ale cofnięcie "ctrl + z" zeruje te ustawienia. Chyba nie powinno być tak?
mafida Napisano 6 Maj 2013 Napisano 6 Maj 2013 U mnie nie zeruje, który zbrush? Zamiast undo możesz morph targeta zapisać i morph brushem wymazać ewentualnie.
Miłosz3ds Napisano 6 Maj 2013 Autor Napisano 6 Maj 2013 Zbrush 4r5. Zdenerwowałem się na tego noise brusha i do całego morpha obiektu dodałem noisa i teraz właśnie tym morph brushem działam nakładając noise. Działa elegancko, dzięki za wsparcie. :) Teraz nie mam dostępu do Zbrusha, ale bardzo mnie nurtuje pewna sprawa. Na górze jest pasek historii, da się w jakiś sposób zrobić morph targeta z początku historii, żeby np. przywrócić same usta z początku a reszta żeby została?
mafida Napisano 6 Maj 2013 Napisano 6 Maj 2013 Ja w R4 sprawdzałem. Może "naprawili" to undo w R5:D. Z morph targetem u mnie kasuje historie, ale sprawdź u siebie może jakoś się da.
Miłosz3ds Napisano 6 Maj 2013 Autor Napisano 6 Maj 2013 Dzięki mafida! Ważne że się udało noise ogarnąć, a że trochę więcej kombinowania przy tym to nie ważne. :) będę musiał sprawdzić w takim razie, może w r5 się jakoś da, dobra opcja by była. Dzięki raz jeszcze, pozdrawiam! :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się