Gość jozue Napisano 1 Maj 2013 Share Napisano 1 Maj 2013 Witam Jestem całkowicie początkującym użytkownikiem 3d studio maxa 9. Bardzo proszę o wyrozumiałość jeśli pytanie jest całkowicie banalne, ale niestety nie potrafie sobie poradzić z problemem. Dodaje ten sam materiał(w tym wypadku „Concrete_Grey2 )do cylindra i boxs z biblioteki materiałów Cokolwiek bym nie zrobił cylinder za każdym razem wygląda tak jak na obrazku. Reszta brył jest 'normalna” Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 1 Maj 2013 Share Napisano 1 Maj 2013 Daj na cylinder modyfikator UV Map i tam zaznacz opcje cylindrical mapping Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
skalpel3d Napisano 1 Maj 2013 Share Napisano 1 Maj 2013 w modyfikatorze wymienionym przez kolegę powyżej zaznacz jeszcze przy tej opcji także cap Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość jozue Napisano 1 Maj 2013 Share Napisano 1 Maj 2013 wielkie dzięki koledy widzicie jak to jest jak na starość człowiekowi zachciało się 3d pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 1 Maj 2013 Share Napisano 1 Maj 2013 Starosc to "pojecie" względne! A co do brania się za 3d to nie ma ograniczen wiekowych. To je dobra alternatywa siedzenia na sofie i patrzenia w telewizor. Nawet filozofom się nie snilo, jaka frajde człowiekowi daje, stworzenie czegos swojego, na miare Hollywood!!! W jakimkolwiek znaczeniu, to jest dobre! Dzialaj i łam przekonania! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jacekszy0 Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 Myślę, że warto dodać ważną informację: otóż jeśli korzystasz z materiałów, które wykorzystują jakąś teksturę wczytywaną z pliku np. jpg, png etc. to wtedy każdy model/element musi być zamapowany żeby progs wiedział jak mają się układ koordynaty tekstury dla każdego poly(a w zasadzie trójkąta bo to jest bazą zawsze w 3d). UVW Map modyfikator mapuje takie podstawowe bryły w sposób najbardziej chyba poprawny dla nich ale jeśli później wymodelujsz coś bardziej złożonego to musisz już bardziej ręcznie zamapować poszczegółne elementy za pomocą Unwrap UVW - poprostu program potrzebuje wiedzieć jak chcesz żeby tekstura układała się na nim. Tego zabiegu nie trzeba stosować np. jeśli masz materiały zrobione proceduralnie. I ostatnio widziałem, że jest jakiś format tekstur wymyślony ponoć przez Disneya, który nie wymaga koordynatów - czy ktoś miał do czynienia tu już może i móglby coś ciekawe opowiedzieć ;) ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 Pewnie myślisz o PTex. Ciekawa alternatywa, tym bardziej, ze coraz więcej rendererow i programów zaczyna to obsługiwać. Nie miałem z tym do czynienia na razie nic ale warto się zainteresować, bo czasami UV mapping jest czasochłonny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miłosz3ds Napisano 2 Maj 2013 Share Napisano 2 Maj 2013 Tutaj masz przykład Ptexa: Niby taka nowość, ale w MARI już od wersji chyba 1.3v1 (31.05.2011) jest PTex: Nawet w Maxie można się pobawić: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się