Skocz do zawartości

przypisanie materiału do obiektu


Gość jozue

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jozue

Witam

Jestem całkowicie początkującym użytkownikiem 3d studio maxa 9. Bardzo proszę o wyrozumiałość jeśli pytanie jest całkowicie banalne, ale niestety nie potrafie sobie poradzić z problemem.

 

 

Dodaje ten sam materiał(w tym wypadku „Concrete_Grey2 )do cylindra i boxs z biblioteki materiałów

 

 

Cokolwiek bym nie zrobił cylinder za każdym razem wygląda tak jak na obrazku. Reszta brył jest 'normalna”

 

 

Pozdrawiam

 

 

91246799_800_s.jpg?add=1367423592

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Gość jozue

wielkie dzięki koledy

widzicie jak to jest jak na starość człowiekowi zachciało się 3d

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Starosc to "pojecie" względne! A co do brania się za 3d to nie ma ograniczen wiekowych. To je dobra alternatywa siedzenia na sofie i patrzenia w telewizor. Nawet filozofom się nie snilo, jaka frajde człowiekowi daje, stworzenie czegos swojego, na miare Hollywood!!! W jakimkolwiek znaczeniu, to jest dobre! Dzialaj i łam przekonania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że warto dodać ważną informację: otóż jeśli korzystasz z materiałów, które wykorzystują jakąś teksturę wczytywaną z pliku np. jpg, png etc. to wtedy każdy model/element musi być zamapowany żeby progs wiedział jak mają się układ koordynaty tekstury dla każdego poly(a w zasadzie trójkąta bo to jest bazą zawsze w 3d). UVW Map modyfikator mapuje takie podstawowe bryły w sposób najbardziej chyba poprawny dla nich ale jeśli później wymodelujsz coś bardziej złożonego to musisz już bardziej ręcznie zamapować poszczegółne elementy za pomocą Unwrap UVW - poprostu program potrzebuje wiedzieć jak chcesz żeby tekstura układała się na nim. Tego zabiegu nie trzeba stosować np. jeśli masz materiały zrobione proceduralnie. I ostatnio widziałem, że jest jakiś format tekstur wymyślony ponoć przez Disneya, który nie wymaga koordynatów - czy ktoś miał do czynienia tu już może i móglby coś ciekawe opowiedzieć ;) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie myślisz o PTex. Ciekawa alternatywa, tym bardziej, ze coraz więcej rendererow i programów zaczyna to obsługiwać. Nie miałem z tym do czynienia na razie nic ale warto się zainteresować, bo czasami UV mapping jest czasochłonny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności