jozue Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Witam Jestem całkowicie początkującym użytkownikiem 3d studio maxa 9. Bardzo proszę o wyrozumiałość jeśli pytanie jest całkowicie banalne, ale niestety nie potrafie sobie poradzić z problemem. Dodaje ten sam materiał(w tym wypadku „Concrete_Grey2 )do cylindra i boxs z biblioteki materiałów Cokolwiek bym nie zrobił cylinder za każdym razem wygląda tak jak na obrazku. Reszta brył jest 'normalna” Pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Daj na cylinder modyfikator UV Map i tam zaznacz opcje cylindrical mapping Link to comment Share on other sites More sharing options...
skalpel3d Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 w modyfikatorze wymienionym przez kolegę powyżej zaznacz jeszcze przy tej opcji także cap Link to comment Share on other sites More sharing options...
jozue Posted May 1, 2013 Author Share Posted May 1, 2013 wielkie dzięki koledy widzicie jak to jest jak na starość człowiekowi zachciało się 3d pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted May 1, 2013 Share Posted May 1, 2013 Starosc to "pojecie" względne! A co do brania się za 3d to nie ma ograniczen wiekowych. To je dobra alternatywa siedzenia na sofie i patrzenia w telewizor. Nawet filozofom się nie snilo, jaka frajde człowiekowi daje, stworzenie czegos swojego, na miare Hollywood!!! W jakimkolwiek znaczeniu, to jest dobre! Dzialaj i łam przekonania! Link to comment Share on other sites More sharing options...
jacekszy0 Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Myślę, że warto dodać ważną informację: otóż jeśli korzystasz z materiałów, które wykorzystują jakąś teksturę wczytywaną z pliku np. jpg, png etc. to wtedy każdy model/element musi być zamapowany żeby progs wiedział jak mają się układ koordynaty tekstury dla każdego poly(a w zasadzie trójkąta bo to jest bazą zawsze w 3d). UVW Map modyfikator mapuje takie podstawowe bryły w sposób najbardziej chyba poprawny dla nich ale jeśli później wymodelujsz coś bardziej złożonego to musisz już bardziej ręcznie zamapować poszczegółne elementy za pomocą Unwrap UVW - poprostu program potrzebuje wiedzieć jak chcesz żeby tekstura układała się na nim. Tego zabiegu nie trzeba stosować np. jeśli masz materiały zrobione proceduralnie. I ostatnio widziałem, że jest jakiś format tekstur wymyślony ponoć przez Disneya, który nie wymaga koordynatów - czy ktoś miał do czynienia tu już może i móglby coś ciekawe opowiedzieć ;) ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MariushO Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Pewnie myślisz o PTex. Ciekawa alternatywa, tym bardziej, ze coraz więcej rendererow i programów zaczyna to obsługiwać. Nie miałem z tym do czynienia na razie nic ale warto się zainteresować, bo czasami UV mapping jest czasochłonny. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miłosz3ds Posted May 2, 2013 Share Posted May 2, 2013 Tutaj masz przykład Ptexa: Niby taka nowość, ale w MARI już od wersji chyba 1.3v1 (31.05.2011) jest PTex: Nawet w Maxie można się pobawić: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now