Napisano 1 Maj 201311 l Witam Jestem całkowicie początkującym użytkownikiem 3d studio maxa 9. Bardzo proszę o wyrozumiałość jeśli pytanie jest całkowicie banalne, ale niestety nie potrafie sobie poradzić z problemem. Dodaje ten sam materiał(w tym wypadku „Concrete_Grey2 )do cylindra i boxs z biblioteki materiałów Cokolwiek bym nie zrobił cylinder za każdym razem wygląda tak jak na obrazku. Reszta brył jest 'normalna” Pozdrawiam
Napisano 1 Maj 201311 l w modyfikatorze wymienionym przez kolegę powyżej zaznacz jeszcze przy tej opcji także cap
Napisano 1 Maj 201311 l wielkie dzięki koledy widzicie jak to jest jak na starość człowiekowi zachciało się 3d pozdrawiam
Napisano 1 Maj 201311 l Starosc to "pojecie" względne! A co do brania się za 3d to nie ma ograniczen wiekowych. To je dobra alternatywa siedzenia na sofie i patrzenia w telewizor. Nawet filozofom się nie snilo, jaka frajde człowiekowi daje, stworzenie czegos swojego, na miare Hollywood!!! W jakimkolwiek znaczeniu, to jest dobre! Dzialaj i łam przekonania!
Napisano 2 Maj 201311 l Myślę, że warto dodać ważną informację: otóż jeśli korzystasz z materiałów, które wykorzystują jakąś teksturę wczytywaną z pliku np. jpg, png etc. to wtedy każdy model/element musi być zamapowany żeby progs wiedział jak mają się układ koordynaty tekstury dla każdego poly(a w zasadzie trójkąta bo to jest bazą zawsze w 3d). UVW Map modyfikator mapuje takie podstawowe bryły w sposób najbardziej chyba poprawny dla nich ale jeśli później wymodelujsz coś bardziej złożonego to musisz już bardziej ręcznie zamapować poszczegółne elementy za pomocą Unwrap UVW - poprostu program potrzebuje wiedzieć jak chcesz żeby tekstura układała się na nim. Tego zabiegu nie trzeba stosować np. jeśli masz materiały zrobione proceduralnie. I ostatnio widziałem, że jest jakiś format tekstur wymyślony ponoć przez Disneya, który nie wymaga koordynatów - czy ktoś miał do czynienia tu już może i móglby coś ciekawe opowiedzieć ;) ?
Napisano 2 Maj 201311 l Pewnie myślisz o PTex. Ciekawa alternatywa, tym bardziej, ze coraz więcej rendererow i programów zaczyna to obsługiwać. Nie miałem z tym do czynienia na razie nic ale warto się zainteresować, bo czasami UV mapping jest czasochłonny.
Napisano 2 Maj 201311 l Tutaj masz przykład Ptexa: Niby taka nowość, ale w MARI już od wersji chyba 1.3v1 (31.05.2011) jest PTex: Nawet w Maxie można się pobawić:
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto