Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

Jestem całkowicie początkującym użytkownikiem 3d studio maxa 9. Bardzo proszę o wyrozumiałość jeśli pytanie jest całkowicie banalne, ale niestety nie potrafie sobie poradzić z problemem.

 

 

Dodaje ten sam materiał(w tym wypadku „Concrete_Grey2 )do cylindra i boxs z biblioteki materiałów

 

 

Cokolwiek bym nie zrobił cylinder za każdym razem wygląda tak jak na obrazku. Reszta brył jest 'normalna”

 

 

Pozdrawiam

 

 

91246799_800_s.jpg?add=1367423592

  • Odpowiedzi 7
  • Wyświetleń 1,8k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

wielkie dzięki koledy

widzicie jak to jest jak na starość człowiekowi zachciało się 3d

pozdrawiam

Napisano

Starosc to "pojecie" względne! A co do brania się za 3d to nie ma ograniczen wiekowych. To je dobra alternatywa siedzenia na sofie i patrzenia w telewizor. Nawet filozofom się nie snilo, jaka frajde człowiekowi daje, stworzenie czegos swojego, na miare Hollywood!!! W jakimkolwiek znaczeniu, to jest dobre! Dzialaj i łam przekonania!

Napisano

Myślę, że warto dodać ważną informację: otóż jeśli korzystasz z materiałów, które wykorzystują jakąś teksturę wczytywaną z pliku np. jpg, png etc. to wtedy każdy model/element musi być zamapowany żeby progs wiedział jak mają się układ koordynaty tekstury dla każdego poly(a w zasadzie trójkąta bo to jest bazą zawsze w 3d). UVW Map modyfikator mapuje takie podstawowe bryły w sposób najbardziej chyba poprawny dla nich ale jeśli później wymodelujsz coś bardziej złożonego to musisz już bardziej ręcznie zamapować poszczegółne elementy za pomocą Unwrap UVW - poprostu program potrzebuje wiedzieć jak chcesz żeby tekstura układała się na nim. Tego zabiegu nie trzeba stosować np. jeśli masz materiały zrobione proceduralnie. I ostatnio widziałem, że jest jakiś format tekstur wymyślony ponoć przez Disneya, który nie wymaga koordynatów - czy ktoś miał do czynienia tu już może i móglby coś ciekawe opowiedzieć ;) ?

Napisano

Pewnie myślisz o PTex. Ciekawa alternatywa, tym bardziej, ze coraz więcej rendererow i programów zaczyna to obsługiwać. Nie miałem z tym do czynienia na razie nic ale warto się zainteresować, bo czasami UV mapping jest czasochłonny.

Napisano

Tutaj masz przykład Ptexa:

 

 

Niby taka nowość, ale w MARI już od wersji chyba 1.3v1 (31.05.2011) jest PTex:

 

 

Nawet w Maxie można się pobawić:

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności