Napisano 7 Maj 201311 l Witam Ma ktoś dostęp do tutoriali lub może zaprezentować coś na temat modelowania półsferycznych kształtów np odlew wieży czołgu T-72? Czy w maxie jest możliwość konstruowania modeli jak np w modelarstwie kartonowym? Tworzę bluprinty z wręgami usytuowanymi w odpowiednich miejscach wg planów. Na każdym bluprincie modeluje zarys wręgi. Następnie nakładam na to powierzchnię tworzącą kształt modelu.
Napisano 7 Maj 201311 l Da się. Musisz poszukać informacji o modelowaniu NURBS. Można tworzyć bryły dokładnie na zasadzie budowy wręg, łącząc je później płaszczyznami. W jakiejś starszej książce do Maxa był rozdział poświęcony modelowaniu kadłuba jachtu tą metodą. Chyba jeszcze ją mam.
Napisano 8 Maj 201311 l nurbs jak najbardziej ale jeśli jest to jakas prostsza bryła to możesz zrobić klatkę ze splajnów a następnie nałożyć mod. Surface. tutorial jak to zrobic był w maxie chyba 2009 - ogolnie wszystkie tutki sa na ich stronie - modelling, skoczek (knight)
Napisano 16 Maj 201311 l Autor Dzięki za porady. Może jakoś to ogarnę. Z tego co widzę NURBS to temat rzeka. Niestety panie kranz nie ma lekko :D. Bryła ma podobne powierzchnie jak wspomniana wieża do T-72. Byłbym wdzięczny jeżeli ktoś by zamieścił jakieś info odnośnie literatury ( wystarczy autor i nazwa książki) czy tutków w których na prostych lub złożonych przykładach opisane jest działanie NURBS. Mam trochę namiarów. Niestety są to zwięzłe i lakoniczny opisy. Małe pytanko. Wręgi muszą mieć wspólne punkty przecięć aby zadziałało nakładanie powierzchni, np w przypadku przecinania się wręg?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto