kato555 Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Witam Ma ktoś dostęp do tutoriali lub może zaprezentować coś na temat modelowania półsferycznych kształtów np odlew wieży czołgu T-72? Czy w maxie jest możliwość konstruowania modeli jak np w modelarstwie kartonowym? Tworzę bluprinty z wręgami usytuowanymi w odpowiednich miejscach wg planów. Na każdym bluprincie modeluje zarys wręgi. Następnie nakładam na to powierzchnię tworzącą kształt modelu.
Dynamico Napisano 7 Maj 2013 Napisano 7 Maj 2013 Da się. Musisz poszukać informacji o modelowaniu NURBS. Można tworzyć bryły dokładnie na zasadzie budowy wręg, łącząc je później płaszczyznami. W jakiejś starszej książce do Maxa był rozdział poświęcony modelowaniu kadłuba jachtu tą metodą. Chyba jeszcze ją mam.
kranz Napisano 8 Maj 2013 Napisano 8 Maj 2013 nurbs jak najbardziej ale jeśli jest to jakas prostsza bryła to możesz zrobić klatkę ze splajnów a następnie nałożyć mod. Surface. tutorial jak to zrobic był w maxie chyba 2009 - ogolnie wszystkie tutki sa na ich stronie - modelling, skoczek (knight)
kato555 Napisano 16 Maj 2013 Autor Napisano 16 Maj 2013 Dzięki za porady. Może jakoś to ogarnę. Z tego co widzę NURBS to temat rzeka. Niestety panie kranz nie ma lekko :D. Bryła ma podobne powierzchnie jak wspomniana wieża do T-72. Byłbym wdzięczny jeżeli ktoś by zamieścił jakieś info odnośnie literatury ( wystarczy autor i nazwa książki) czy tutków w których na prostych lub złożonych przykładach opisane jest działanie NURBS. Mam trochę namiarów. Niestety są to zwięzłe i lakoniczny opisy. Małe pytanko. Wręgi muszą mieć wspólne punkty przecięć aby zadziałało nakładanie powierzchni, np w przypadku przecinania się wręg?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się