860lacov Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 (edytowane) Walczę z tym szaderem i każdą bitwę na razie przegrywam. [ATTACH=CONFIG]90460[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90459[/ATTACH] Obejrzałem i przeczytałem tutorial na blenderguru. Boki wyszły tak jak chciałem, ale przód pokręteł albo odbija mi się w pełnym macie albo jest cały biały, a chciałbym żeby wyszło tak: Radial Brushed Aluminium Boki zmapowałem z widoku od góry, a przody z frontu. Zasadniczo robiłem jak w tutorialu. Profilaktycznie przód przerobiłem też na ngon, ale to również nic nie dało. Edytowane 12 Maj 2013 przez 860lacov
ikkiz Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 jesteś pewien, że odbija w pełnym macie? Ustaw jakąś hdrkę, żebyś widział co się tam odbija, bo jak się odbija szare niebo, to wiesz, i tak będzie szare. A jak ci się nie uda tak jak Price'owi, to spróbuj na ostro teksturą tak jak tu http://blenderartists.org/forum/showthread.php?216113-Brecht-s-easter-egg-surprise-Modernizing-shading-and-rendering&p=2235887&viewfull=1#post2235887
860lacov Napisano 12 Maj 2013 Autor Napisano 12 Maj 2013 HDR jest ustawiony. Coś namieszałem, ale po poprawieniu wygląda to tak: [ATTACH=CONFIG]90461[/ATTACH] Odbicie wychodzi jak jakiś placek. W wolnej chwili pokombinuję z garnkami tak jak Andrew P. :)
polka dot Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 (edytowane) wymodeluj radialne rowki na powierzchni pokrętła. pochłoną trochę geometrii ale uzyskasz efekt który chcesz - im głębsze rowki tym wyraźniejszy Edytowane 12 Maj 2013 przez polka dot
ikkiz Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 sorry polka, ale głupi pomysł. tak to wygląda zrobione kosztem 4k poly Anizotropic jest "tańszy" nawet od bumpmapy z rowkami, więc jest świetny do zastosowań, w których rowki są zbyt drobne, żeby je było widać.
ikkiz Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 tak po 1x subsurf 15k a tak po 2x subsurf 60k 3x daje 230k poly (czyli prawie pół miliona trójkątów, a moire (pasma) zostają i już się nic nie poprawia, za to zaczyna ścinać wieport) Anizotropic jest "tańszy" nawet od bumpmapy z rowkami, więc jest świetny do zastosowań, w których rowki są zbyt drobne, żeby je było widać.
polka dot Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 a to sorry, nie doczytałem, że Blender. u mnie na VRay działało nawet przy lekkiej siatce
860lacov Napisano 12 Maj 2013 Autor Napisano 12 Maj 2013 Zrobiłem szybki test na podobieństwo tutoriala Price'a. [ATTACH=CONFIG]90463[/ATTACH] Kilka minut roboty i wyszło tak jak miało wyjść. Nie wiem gdzie popełniłem błąd. Materiał aniso jest, uv jest, a odpowiednie odbicie nie wyszło :/
szczuro Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 (edytowane) nie oglądałem tego tutka, ale moje doświadczenia z anizo sprowadzaja się do tego obrazka (uzyskane bez uvki/tekstury). [ATTACH=CONFIG]90465[/ATTACH] ikkiz, to co pisze polka dot robi się bez shadera anizo tylko zwykłym glossy :P [ATTACH=CONFIG]90466[/ATTACH] Edytowane 12 Maj 2013 przez szczuro
860lacov Napisano 12 Maj 2013 Autor Napisano 12 Maj 2013 (edytowane) Bez też działa z tym, że uv ma za zadanie bardziej poprawne rozłożenie na bokach (wydaje mi się, że fizycznie bardziej poprawne). Jak by nie było to na garnkach wyszło, a na pokrętłach nie, a geometria podobna. Do sceny ze wzmacniaczem wrzucę jeszcze dziś garnek i zobaczę czy wina leży w pokrętłach czy w samej scenie. Edit. Zrobiłem dodatkowy model i dodałem do niego walec. Przerzucałem materiały z jednego obiektu do drugiego, tworzyłem nowe materiały, a wynik był cały czas taki sam czyli: [ATTACH=CONFIG]90468[/ATTACH] Nowy walec z ładnym refleksem, a pokrętło cały czas d... Edytowane 12 Maj 2013 przez 860lacov
ikkiz Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 (edytowane) wiem szczuro, ja też robiłem (przykłady) zwykłym glossy. To niewydajna metoda i brzydki efekt mi wyszedł jak rowki mające na renderze około 1px szerokości weszły w "interferencję" Edytowane 12 Maj 2013 przez ikkiz
szczuro Napisano 12 Maj 2013 Napisano 12 Maj 2013 (edytowane) 860lacov: ogólnie wg mnie płaszczyzna pokrętła nie jest zwrócona w kierunku osi "Z" obiektu. a jak nie działa dalej to wstaw ten walec co ci działa i po krzyku Edytowane 13 Maj 2013 przez szczuro
860lacov Napisano 13 Maj 2013 Autor Napisano 13 Maj 2013 Dzięki ogromne! Teraz zaczyna to mieć ręce i nogi :) [ATTACH=CONFIG]90475[/ATTACH]
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się