860lacov Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 (edited) Walczę z tym szaderem i każdą bitwę na razie przegrywam. [ATTACH=CONFIG]90460[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90459[/ATTACH] Obejrzałem i przeczytałem tutorial na blenderguru. Boki wyszły tak jak chciałem, ale przód pokręteł albo odbija mi się w pełnym macie albo jest cały biały, a chciałbym żeby wyszło tak: Radial Brushed Aluminium Boki zmapowałem z widoku od góry, a przody z frontu. Zasadniczo robiłem jak w tutorialu. Profilaktycznie przód przerobiłem też na ngon, ale to również nic nie dało. Edited May 12, 2013 by 860lacov Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 jesteś pewien, że odbija w pełnym macie? Ustaw jakąś hdrkę, żebyś widział co się tam odbija, bo jak się odbija szare niebo, to wiesz, i tak będzie szare. A jak ci się nie uda tak jak Price'owi, to spróbuj na ostro teksturą tak jak tu http://blenderartists.org/forum/showthread.php?216113-Brecht-s-easter-egg-surprise-Modernizing-shading-and-rendering&p=2235887&viewfull=1#post2235887 Link to comment Share on other sites More sharing options...
860lacov Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 HDR jest ustawiony. Coś namieszałem, ale po poprawieniu wygląda to tak: [ATTACH=CONFIG]90461[/ATTACH] Odbicie wychodzi jak jakiś placek. W wolnej chwili pokombinuję z garnkami tak jak Andrew P. :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 (edited) wymodeluj radialne rowki na powierzchni pokrętła. pochłoną trochę geometrii ale uzyskasz efekt który chcesz - im głębsze rowki tym wyraźniejszy Edited May 12, 2013 by polka dot Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 sorry polka, ale głupi pomysł. tak to wygląda zrobione kosztem 4k poly Anizotropic jest "tańszy" nawet od bumpmapy z rowkami, więc jest świetny do zastosowań, w których rowki są zbyt drobne, żeby je było widać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 tak po 1x subsurf 15k a tak po 2x subsurf 60k 3x daje 230k poly (czyli prawie pół miliona trójkątów, a moire (pasma) zostają i już się nic nie poprawia, za to zaczyna ścinać wieport) Anizotropic jest "tańszy" nawet od bumpmapy z rowkami, więc jest świetny do zastosowań, w których rowki są zbyt drobne, żeby je było widać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
polka dot Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 a to sorry, nie doczytałem, że Blender. u mnie na VRay działało nawet przy lekkiej siatce Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 tak? To może pokaż. Link to comment Share on other sites More sharing options...
860lacov Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 Zrobiłem szybki test na podobieństwo tutoriala Price'a. [ATTACH=CONFIG]90463[/ATTACH] Kilka minut roboty i wyszło tak jak miało wyjść. Nie wiem gdzie popełniłem błąd. Materiał aniso jest, uv jest, a odpowiednie odbicie nie wyszło :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczuro Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 (edited) nie oglądałem tego tutka, ale moje doświadczenia z anizo sprowadzaja się do tego obrazka (uzyskane bez uvki/tekstury). [ATTACH=CONFIG]90465[/ATTACH] ikkiz, to co pisze polka dot robi się bez shadera anizo tylko zwykłym glossy :P [ATTACH=CONFIG]90466[/ATTACH] Edited May 12, 2013 by szczuro Link to comment Share on other sites More sharing options...
860lacov Posted May 12, 2013 Author Share Posted May 12, 2013 (edited) Bez też działa z tym, że uv ma za zadanie bardziej poprawne rozłożenie na bokach (wydaje mi się, że fizycznie bardziej poprawne). Jak by nie było to na garnkach wyszło, a na pokrętłach nie, a geometria podobna. Do sceny ze wzmacniaczem wrzucę jeszcze dziś garnek i zobaczę czy wina leży w pokrętłach czy w samej scenie. Edit. Zrobiłem dodatkowy model i dodałem do niego walec. Przerzucałem materiały z jednego obiektu do drugiego, tworzyłem nowe materiały, a wynik był cały czas taki sam czyli: [ATTACH=CONFIG]90468[/ATTACH] Nowy walec z ładnym refleksem, a pokrętło cały czas d... Edited May 12, 2013 by 860lacov Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 (edited) wiem szczuro, ja też robiłem (przykłady) zwykłym glossy. To niewydajna metoda i brzydki efekt mi wyszedł jak rowki mające na renderze około 1px szerokości weszły w "interferencję" Edited May 12, 2013 by ikkiz Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczuro Posted May 12, 2013 Share Posted May 12, 2013 (edited) 860lacov: ogólnie wg mnie płaszczyzna pokrętła nie jest zwrócona w kierunku osi "Z" obiektu. a jak nie działa dalej to wstaw ten walec co ci działa i po krzyku Edited May 13, 2013 by szczuro Link to comment Share on other sites More sharing options...
860lacov Posted May 13, 2013 Author Share Posted May 13, 2013 Dzięki ogromne! Teraz zaczyna to mieć ręce i nogi :) [ATTACH=CONFIG]90475[/ATTACH] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now