Napisano 12 Maj 201311 l Walczę z tym szaderem i każdą bitwę na razie przegrywam. [ATTACH=CONFIG]90460[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]90459[/ATTACH] Obejrzałem i przeczytałem tutorial na blenderguru. Boki wyszły tak jak chciałem, ale przód pokręteł albo odbija mi się w pełnym macie albo jest cały biały, a chciałbym żeby wyszło tak: Radial Brushed Aluminium Boki zmapowałem z widoku od góry, a przody z frontu. Zasadniczo robiłem jak w tutorialu. Profilaktycznie przód przerobiłem też na ngon, ale to również nic nie dało. Edytowane 12 Maj 201311 l przez 860lacov
Napisano 12 Maj 201311 l jesteś pewien, że odbija w pełnym macie? Ustaw jakąś hdrkę, żebyś widział co się tam odbija, bo jak się odbija szare niebo, to wiesz, i tak będzie szare. A jak ci się nie uda tak jak Price'owi, to spróbuj na ostro teksturą tak jak tu http://blenderartists.org/forum/showthread.php?216113-Brecht-s-easter-egg-surprise-Modernizing-shading-and-rendering&p=2235887&viewfull=1#post2235887
Napisano 12 Maj 201311 l Autor HDR jest ustawiony. Coś namieszałem, ale po poprawieniu wygląda to tak: [ATTACH=CONFIG]90461[/ATTACH] Odbicie wychodzi jak jakiś placek. W wolnej chwili pokombinuję z garnkami tak jak Andrew P. :)
Napisano 12 Maj 201311 l wymodeluj radialne rowki na powierzchni pokrętła. pochłoną trochę geometrii ale uzyskasz efekt który chcesz - im głębsze rowki tym wyraźniejszy Edytowane 12 Maj 201311 l przez polka dot
Napisano 12 Maj 201311 l sorry polka, ale głupi pomysł. tak to wygląda zrobione kosztem 4k poly Anizotropic jest "tańszy" nawet od bumpmapy z rowkami, więc jest świetny do zastosowań, w których rowki są zbyt drobne, żeby je było widać.
Napisano 12 Maj 201311 l tak po 1x subsurf 15k a tak po 2x subsurf 60k 3x daje 230k poly (czyli prawie pół miliona trójkątów, a moire (pasma) zostają i już się nic nie poprawia, za to zaczyna ścinać wieport) Anizotropic jest "tańszy" nawet od bumpmapy z rowkami, więc jest świetny do zastosowań, w których rowki są zbyt drobne, żeby je było widać.
Napisano 12 Maj 201311 l a to sorry, nie doczytałem, że Blender. u mnie na VRay działało nawet przy lekkiej siatce
Napisano 12 Maj 201311 l Autor Zrobiłem szybki test na podobieństwo tutoriala Price'a. [ATTACH=CONFIG]90463[/ATTACH] Kilka minut roboty i wyszło tak jak miało wyjść. Nie wiem gdzie popełniłem błąd. Materiał aniso jest, uv jest, a odpowiednie odbicie nie wyszło :/
Napisano 12 Maj 201311 l nie oglądałem tego tutka, ale moje doświadczenia z anizo sprowadzaja się do tego obrazka (uzyskane bez uvki/tekstury). [ATTACH=CONFIG]90465[/ATTACH] ikkiz, to co pisze polka dot robi się bez shadera anizo tylko zwykłym glossy :P [ATTACH=CONFIG]90466[/ATTACH] Edytowane 12 Maj 201311 l przez szczuro
Napisano 12 Maj 201311 l Autor Bez też działa z tym, że uv ma za zadanie bardziej poprawne rozłożenie na bokach (wydaje mi się, że fizycznie bardziej poprawne). Jak by nie było to na garnkach wyszło, a na pokrętłach nie, a geometria podobna. Do sceny ze wzmacniaczem wrzucę jeszcze dziś garnek i zobaczę czy wina leży w pokrętłach czy w samej scenie. Edit. Zrobiłem dodatkowy model i dodałem do niego walec. Przerzucałem materiały z jednego obiektu do drugiego, tworzyłem nowe materiały, a wynik był cały czas taki sam czyli: [ATTACH=CONFIG]90468[/ATTACH] Nowy walec z ładnym refleksem, a pokrętło cały czas d... Edytowane 12 Maj 201311 l przez 860lacov
Napisano 12 Maj 201311 l wiem szczuro, ja też robiłem (przykłady) zwykłym glossy. To niewydajna metoda i brzydki efekt mi wyszedł jak rowki mające na renderze około 1px szerokości weszły w "interferencję" Edytowane 12 Maj 201311 l przez ikkiz
Napisano 12 Maj 201311 l 860lacov: ogólnie wg mnie płaszczyzna pokrętła nie jest zwrócona w kierunku osi "Z" obiektu. a jak nie działa dalej to wstaw ten walec co ci działa i po krzyku Edytowane 13 Maj 201311 l przez szczuro
Napisano 13 Maj 201311 l Autor Dzięki ogromne! Teraz zaczyna to mieć ręce i nogi :) [ATTACH=CONFIG]90475[/ATTACH]
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto