zagloowka Napisano 17 Maj 2013 Napisano 17 Maj 2013 (edytowane) Docelowo do animacji, tworzony model w maxie, już zrigowany :D Jest to moja praca licencjacka i pierwszy projekt w 3ds max Edytowane 21 Sierpień 2013 przez zagloowka
wiecho Napisano 18 Maj 2013 Napisano 18 Maj 2013 Doświetl ten model poprzez dodanie mapy hdri lub vray sun bo tak mało szczegółów widać! ciezko w tej chwili jest cos napisac.
zagloowka Napisano 18 Maj 2013 Autor Napisano 18 Maj 2013 w mentalu renderuję więc mogę mrSun ustawić jaśniej :D - - - Połączono posty - - - a to rig
zagloowka Napisano 18 Maj 2013 Autor Napisano 18 Maj 2013 Wybaczcie marną jakość ale przy 4 GB ramu i dość starym procku mental nie jest najszybszy
adek Napisano 18 Maj 2013 Napisano 18 Maj 2013 Animacja wyszła chyba OK, ale mam wrażenie, że na modelu w pewnych miesciach (łączenia np. komin) meshsmooth użyty jest za mocno. Ale może niech jakiś modeler się*wypowie.
zagloowka Napisano 18 Maj 2013 Autor Napisano 18 Maj 2013 Pobawię się chamferm może to pomoże Zbliżenie
wiecho Napisano 18 Maj 2013 Napisano 18 Maj 2013 nie widziałem referek tej ciuchci ale mi się wydaje ze komin jest zrównany z blacha od korpusu tylko przyłapany nitami a u ciebie jest wielka szczelina jak (jak przyklejony z plasteliny komin) popraw to! myślę ze coś z tego wyjdzie tylko postaraj się. Ogólnie fajnie się zapowiada
wiecho Napisano 18 Maj 2013 Napisano 18 Maj 2013 no teraz ok :) ale czy na tym forum jestem ja od odpowiedzi możne się mylę niech ktoś jeszcze jakiś głos da! Nie mam pojęcia co się narobiło teraz na forum tysiące ludzi ogląda a nikt nic nie napisze :( mnie długi czas nie było na forum ale widzę ze się dzieje nie dobrze.(czy używasz MS?? bo widzę ze wszystko jest kanciaste?? - - - Połączono posty - - - a i podrasuj trochę Rendery bo ziarno niesamowite :)
wiecho Napisano 18 Maj 2013 Napisano 18 Maj 2013 a 4GB ram spokojnie wystarczy żeby Render zrobić bez ziarna jeżeli mental nie wyrabia zobacz na vray dirt lub AO zrób później w PS-ie.
Cent Napisano 18 Maj 2013 Napisano 18 Maj 2013 Albo mi się wydaje albo jedna ze śrub (nie tych od komina) jest zbyt bardzo wtopiona w blachę. BTW te śruby mają gwint? Ja na twoim miejscu bym jeszcze kisił ten render.
zagloowka Napisano 18 Maj 2013 Autor Napisano 18 Maj 2013 MS to Mesh smooth? używam ale tylko w niektórych miejscach to będzie docelowo film więc nie chce przegiąć z siatką. Co do ziarna to renderuje na prawie najniższych ustawieniach żeby nie zajechać PC, staruszek już nie daje rady przy renderowaniu :D - - - Połączono posty - - - v raya nie posiadam śruby to zwykłe cylindry z 6 segmentami
Bacry Napisano 30 Maj 2013 Napisano 30 Maj 2013 ziarnem się nie przejmuj. Jak będziesz robił ostateczny rendering to wtedy pojedziesz z ustawieniami. Przydało by się więcej zbliżeń wtedy by można coś więcej powiedzieć a jak dodatkowo byś pokazał blueprinty to już całkiem by nam ułatwiło. Nie pisałeś jaki poziom szczegółów chcesz osiągnąć. Spawów przecież nie robiłeś między blachami (i tak nie będzie widać w animacji). Napisz też coś więcej o tym jaka ma być animacja. Pozdrawiam B.
zagloowka Napisano 8 Czerwiec 2013 Autor Napisano 8 Czerwiec 2013 mały update. blueprintów poza bardzo prostymi rzutami niestety nie mam, robię ze zdjęć. Trochę detalu: W zasadzie to taki poziom jakie jest na 2 obrazku czyli najdokładniejszy element to nit i śruba bez chamfera na krawędziach Nie chce się przy pierwszej pracy z motyką na słońce porywać :D Do animacji na razie zamysł jest bardzo prosty, bez postaci przejazd parowozu po jakimś wiadukcie czy czymś takim i może jakieś ładnej stacji. ale otoczenie ze zdjęcia z mapą otoczenia robioną z bombki :D no i test tego cuda z 2014 (Match perspective) do wstawiania w zdjęcia. Potem jak już obronie licencjat zamierzam dodać postacie i zrobić jakąś fabułę :D ale do tego pewnie dobiorę znajomych żeby to 1000 lat nie trwało :D
BartoszPiasecki Napisano 25 Lipiec 2013 Napisano 25 Lipiec 2013 Znalazłem to foto u pana googla Widać dobrze jak układają się cienie i co buduję bryłę kiosku, czyli nity i listwy
zagloowka Napisano 25 Lipiec 2013 Autor Napisano 25 Lipiec 2013 Dzięki za referkę. Wiele elementów jednak się nie będzie zgadało, to dość luźne podejście do tematu gdzie Ok jest inspiracją.
zagloowka Napisano 17 Sierpień 2013 Autor Napisano 17 Sierpień 2013 bez rozmycia za bardzo widać że woda na styku z mostem jest płaska jak to poprawię to się tego pozbędę i dodam głębię ostrości
BartoszPiasecki Napisano 18 Sierpień 2013 Napisano 18 Sierpień 2013 Most wydaje się zbyt regularny, szczególnie rzuca się w oczy tekstura cegły. Zrób jej może obrót o 5' - 10'. Do tego zaokrąglij np bevel brzegi łuków bo wyglądają dość sztucznie, jak wycięte żyletką.
zagloowka Napisano 19 Sierpień 2013 Autor Napisano 19 Sierpień 2013 (edytowane) co mam obrocic? uv? czy wie ktos moze czy da sie dym zrobiony particlami zrobic tak zeby nie reagowal na przesuwanie emitera? chodzi o to zeby dym sie przesowal razem z lokomotyw ale zeby czasteczki zachosywly sie jakby wszystmo stalo w miejscu. Edytowane 20 Sierpień 2013 przez zagloowka
BartoszPiasecki Napisano 21 Sierpień 2013 Napisano 21 Sierpień 2013 (edytowane) Nie musisz obracać UV, wystarczy że obrócisz w tym miejscu Już dawno nie używałem Max'a więc sprawdź kolulmnę - angle oraz rotate Odnośnie dymu. Nie pamiętam już jak w maxie ale w Maya jest tak. Tworzysz emiter cząsteczek i animujesz punkt zlinkuj go z kominem i tyle. Jeśli uruchomisz tak animacje to powinny cząsteczki tworzyć "Ślad". Teraz jeśli mają "znikać" po przebyciu pewnego dystansu to ustaw Life span z "live forever" na "constant" . W maxie zdaje się odpowiednikiem jest "Life" Reszta to już zabawa z z siłami ( w przypaku PArray ) http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-3F0A1C28-21AD-4F59-8740-13708F165D0E.htm,topicNumber=d30e213382 Edytowane 21 Sierpień 2013 przez BartoszPiasecki
zagloowka Napisano 21 Sierpień 2013 Autor Napisano 21 Sierpień 2013 Dzięki za to obracanie jutro sprawdzę. Ale co do cząsteczek to problem jest w tym, że ustawiłem ich animację wiatrem nie biorąc pod uwagę tego, że będą jeszcze się przesuwały. Efekt zachować taki jaki był kiedy stały w miejscu (wiatr je porusza do tyłu) ale kiedy je podpinam pod komin to się tworzy zupełnie nowa symulacja i już nie wygląda tak dobrze. Jeżeli się nie da to pobawię się siłami i jakoś to poprawię ale może jest metoda żeby je animować niezależnie od tego że się przesuwają.
zagloowka Napisano 23 Sierpień 2013 Autor Napisano 23 Sierpień 2013 Czy wie ktoś może dlaczego skyportal tak miga?
BartoszPiasecki Napisano 23 Sierpień 2013 Napisano 23 Sierpień 2013 (edytowane) Pierwsza uwaga. Dym idzie za szybko, jeśli będzie wolniej ( speed ), to cząsteczki pozostaną bliżej lokomotywy tak jak jest to w naturze. Może zastosuj grawitacje a nie wiatr...z tym że ustaw grawitacje w odwrotnym kierunku tak by cząsteczki "spadały" w kierunku nieba... Za lokomotywą, gdzieś w odległości tendera dodaj siłę, np Vortex, lub Pbomb która będzie rozrzucać cząsteczki za lokomotywą tak by szybciej się rozpływały DYM PRZYKŁAD Edytowane 23 Sierpień 2013 przez BartoszPiasecki
zagloowka Napisano 23 Sierpień 2013 Autor Napisano 23 Sierpień 2013 dzieki. dym jest grawitacja na - ale zeczywiscie zle go ustawilem bo nie bylem z niego zadowolony postaram sie poprawic. naszczescie osobno renderowany
zagloowka Napisano 24 Sierpień 2013 Autor Napisano 24 Sierpień 2013 jeszcze ze starym dymem ale poprawione trochę błędy z Aftera i dłuższy fragment
BartoszPiasecki Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 Osobiście jeszcze bym popracował nad tym blurem i kolorami - Wrażenie moje jest takie. Lokomotywa jest innej jakości niż most i innej jakości niż brzeg, tło też jest innej jakości. Most zbyt odcina się od lustra wody. Może to wszystko przez kompresje filmu , ale takie odnoszę wrażenie. Tło mniejszy blur - koniecznie , teraz jest wrażenie jakby to była makieta z makro jak tu http://s3.flog.pl/media/foto/807817_waterford-fake-tilt-shift-.jpg
FF Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 Ten dym powienien zostawac tam znacznei dluzej chyba i sie nie unosisc tak odrazu w kosmos.
zagloowka Napisano 25 Sierpień 2013 Autor Napisano 25 Sierpień 2013 no mam trochę problem żeby to w miarę dobrze połączyć. Nagranie jest niby w HD ale ma jakieś nieostrości i szumy z obiektywu z kolei lokomotywa jest rozmyta w ruchu a most ostry jak brzytwa i trochę zbyt cyfrowo sztuczny. Może macie jakieś patenty do Aftera żeby takie sceny jakoś ujednolicić? Niestety muszę jakieś kompromisy zrobić bo czas goni. Dym będę się starał przede wszystkim poprawić. Co do blura to nawiązanie do makiety było nie przypadkowe ale wiele osób na to narzeka więc zrobię trochę mniejszy. Poza tym Zdepth wrzuciłem prosto z maxa nie dodając planów w tle przez co strasznie płaskie się to tło zrobiło. Jak czasu starczy to poprawię. Jest to mój pierwszy projekt więc mam świadomość że perfekcyjny nie będzie. Dzięki za pomoc :D
BartoszPiasecki Napisano 25 Sierpień 2013 Napisano 25 Sierpień 2013 Nie używam AE ale możesz użyć blur dla mostu. Przy tak dużej odległości to nie wydaje mi się że Zdepth nie zda się na wiele. W końcu masz trzy plany. Woda, most z OK oraz tło więc de facto możesz rozbić na niezależne warstwy i dostosować DOF niezależnie. A jeśli masz DOF z Zdepth to możesz dodać korekcje tonalną i zmienić tym samym kolejność planów, ostrość niezależnie od odległości zapisanej w pliku. - Pracuję w Composite więc używam funkcji remap alpha - z pewnością AE ma odpowiednik - polecam.
Ryan Glose Napisano 28 Sierpień 2013 Napisano 28 Sierpień 2013 (edytowane) W drugim kadrze koniecznie zmniejsz dofa - teraz jest zdecydowanie za mocny. Poza tym uwagę w moim odczuciu przyciąga dużo bardziej most niż parowóz - przypuszczam, że nie celowo. Podnieś kamerę trochę i spróbuj jeszcze raz testowo, a potem porównaj oba ujęcia :) Edit: A i jeszcze kamienie są oświetlone z innej strony niż most. Drugi kadr lepszy wg mnie - lepiej prezentuje model parowozu. Edytowane 28 Sierpień 2013 przez Ryan Glose
zagloowka Napisano 28 Sierpień 2013 Autor Napisano 28 Sierpień 2013 problem z tym że nie mam jak zrobić kadru z wyższego punktu w tym miejscu dof w drugim kadrze ukrywa dużo niedociągnieć których nie zdążę poprawić. Choć z krytyką się całkowicie zgadzam. Co do kamieni to zupełnie tego nie zauważyłem :D dzięki :D
Sebazx6r Napisano 28 Sierpień 2013 Napisano 28 Sierpień 2013 Pzegioles z Dofem i na pewno z motion blurem. Popraw mnie jeli sie myle :). Z kamieniami fajniejsze :).
zagloowka Napisano 28 Sierpień 2013 Autor Napisano 28 Sierpień 2013 Mylić się nie mylisz, ale jak już pisałem ten Dof ukrywa błędy. - - - Połączono posty - - - A kamieni raczej nie obrócę :D
zagloowka Napisano 28 Sierpień 2013 Autor Napisano 28 Sierpień 2013 co do motion blura to nie wiem czy bym się zgodził że przegiąłem
zagloowka Napisano 29 Sierpień 2013 Autor Napisano 29 Sierpień 2013 ok22low1 (View in 3D) - - - Połączono posty - - -
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się