Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Docelowo do animacji, tworzony model w maxie, już zrigowany :D

Jest to moja praca licencjacka i pierwszy projekt w 3ds maok220517.jpgx

Edytowane przez zagloowka
  • Odpowiedzi 53
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Doświetl ten model poprzez dodanie mapy hdri lub vray sun bo tak mało szczegółów widać! ciezko w tej chwili jest cos napisac.

Napisano

Animacja wyszła chyba OK, ale mam wrażenie, że na modelu w pewnych miesciach (łączenia np. komin) meshsmooth użyty jest za mocno. Ale może niech jakiś modeler się*wypowie.

Napisano

nie widziałem referek tej ciuchci ale mi się wydaje ze komin jest zrównany z blacha od korpusu tylko przyłapany nitami a u ciebie jest wielka szczelina jak (jak przyklejony z plasteliny komin) popraw to! myślę ze coś z tego wyjdzie tylko postaraj się. Ogólnie fajnie się zapowiada

Napisano

no teraz ok :) ale czy na tym forum jestem ja od odpowiedzi możne się mylę niech ktoś jeszcze jakiś głos da! Nie mam pojęcia co się narobiło teraz na forum tysiące ludzi ogląda a nikt nic nie napisze :( mnie długi czas nie było na forum ale widzę ze się dzieje nie dobrze.(czy używasz MS?? bo widzę ze wszystko jest kanciaste??

 

- - - Połączono posty - - -

 

a i podrasuj trochę Rendery bo ziarno niesamowite :)

Napisano

a 4GB ram spokojnie wystarczy żeby Render zrobić bez ziarna jeżeli mental nie wyrabia zobacz na vray dirt lub AO zrób później w PS-ie.

Napisano

Albo mi się wydaje albo jedna ze śrub (nie tych od komina) jest zbyt bardzo wtopiona w blachę. BTW te śruby mają gwint?

Ja na twoim miejscu bym jeszcze kisił ten render.

Napisano

MS to Mesh smooth? używam ale tylko w niektórych miejscach to będzie docelowo film więc nie chce przegiąć z siatką.

Co do ziarna to renderuje na prawie najniższych ustawieniach żeby nie zajechać PC, staruszek już nie daje rady przy renderowaniu :D

 

- - - Połączono posty - - -

 

v raya nie posiadam

śruby to zwykłe cylindry z 6 segmentami

Napisano

ziarnem się nie przejmuj. Jak będziesz robił ostateczny rendering to wtedy pojedziesz z ustawieniami. Przydało by się więcej zbliżeń wtedy by można coś więcej powiedzieć a jak dodatkowo byś pokazał blueprinty to już całkiem by nam ułatwiło. Nie pisałeś jaki poziom szczegółów chcesz osiągnąć. Spawów przecież nie robiłeś między blachami (i tak nie będzie widać w animacji). Napisz też coś więcej o tym jaka ma być animacja.

Pozdrawiam B.

Napisano

ok22_zps45bb9610.png~original

mały update.

blueprintów poza bardzo prostymi rzutami niestety nie mam, robię ze zdjęć.

Trochę detalu:ok22detal_zps827a04c6.png~original

ok22detal1_zpsdb429e59.png~original

W zasadzie to taki poziom jakie jest na 2 obrazku czyli najdokładniejszy element to nit i śruba bez chamfera na krawędziach

Nie chce się przy pierwszej pracy z motyką na słońce porywać :D

Do animacji na razie zamysł jest bardzo prosty, bez postaci przejazd parowozu po jakimś wiadukcie czy czymś takim i może jakieś ładnej stacji.

ale otoczenie ze zdjęcia z mapą otoczenia robioną z bombki :D no i test tego cuda z 2014 (Match perspective) do wstawiania w zdjęcia.

Potem jak już obronie licencjat zamierzam dodać postacie i zrobić jakąś fabułę :D ale do tego pewnie dobiorę znajomych żeby to 1000 lat nie trwało :D

Napisano (edytowane)

most1_zps0e22c892.jpg~original

co mam obrocic? uv? czy wie ktos moze czy da sie dym zrobiony particlami zrobic tak zeby nie reagowal na przesuwanie emitera? chodzi o to zeby dym sie przesowal razem z lokomotyw ale zeby czasteczki zachosywly sie jakby wszystmo stalo w miejscu.

Edytowane przez zagloowka
Napisano (edytowane)

Nie musisz obracać UV, wystarczy że obrócisz w tym miejscu

uv-checker-texture.png

Już dawno nie używałem Max'a więc sprawdź kolulmnę - angle oraz rotate

 

Odnośnie dymu.

Nie pamiętam już jak w maxie ale w Maya jest tak.

Tworzysz emiter cząsteczek i animujesz punkt zlinkuj go z kominem i tyle. Jeśli uruchomisz tak animacje to powinny cząsteczki tworzyć "Ślad". Teraz jeśli mają "znikać" po przebyciu pewnego dystansu to ustaw Life span z "live forever" na "constant" . W maxie zdaje się odpowiednikiem jest "Life" Reszta to już zabawa z z siłami ( w przypaku PArray )

http://docs.autodesk.com/3DSMAX/15/ENU/3ds-Max-Help/index.html?url=files/GUID-3F0A1C28-21AD-4F59-8740-13708F165D0E.htm,topicNumber=d30e213382

Edytowane przez BartoszPiasecki
Napisano

Dzięki za to obracanie jutro sprawdzę. Ale co do cząsteczek to problem jest w tym, że ustawiłem ich animację wiatrem nie biorąc pod uwagę tego, że będą jeszcze się przesuwały. Efekt zachować taki jaki był kiedy stały w miejscu (wiatr je porusza do tyłu) ale kiedy je podpinam pod komin to się tworzy zupełnie nowa symulacja i już nie wygląda tak dobrze. Jeżeli się nie da to pobawię się siłami i jakoś to poprawię ale może jest metoda żeby je animować niezależnie od tego że się przesuwają.

Napisano (edytowane)

Pierwsza uwaga. Dym idzie za szybko, jeśli będzie wolniej ( speed ), to cząsteczki pozostaną bliżej lokomotywy tak jak jest to w naturze. 220px-Knox_and_Kane_Railroad.jpg

Może zastosuj grawitacje a nie wiatr...z tym że ustaw grawitacje w odwrotnym kierunku tak by cząsteczki "spadały" w kierunku nieba...

Za lokomotywą, gdzieś w odległości tendera dodaj siłę, np Vortex, lub Pbomb która będzie rozrzucać cząsteczki za lokomotywą tak by szybciej się rozpływały

 

DYM PRZYKŁAD

Edytowane przez BartoszPiasecki
Napisano

Osobiście jeszcze bym popracował nad tym blurem i kolorami -

Wrażenie moje jest takie. Lokomotywa jest innej jakości niż most i innej jakości niż brzeg, tło też jest innej jakości. Most zbyt odcina się od lustra wody. Może to wszystko przez kompresje filmu , ale takie odnoszę wrażenie. Tło mniejszy blur - koniecznie , teraz jest wrażenie jakby to była makieta z makro jak tu http://s3.flog.pl/media/foto/807817_waterford-fake-tilt-shift-.jpg

Napisano

no mam trochę problem żeby to w miarę dobrze połączyć. Nagranie jest niby w HD ale ma jakieś nieostrości i szumy z obiektywu z kolei lokomotywa jest rozmyta w ruchu a most ostry jak brzytwa i trochę zbyt cyfrowo sztuczny. Może macie jakieś patenty do Aftera żeby takie sceny jakoś ujednolicić?

Niestety muszę jakieś kompromisy zrobić bo czas goni. Dym będę się starał przede wszystkim poprawić. Co do blura to nawiązanie do makiety było nie przypadkowe ale wiele osób na to narzeka więc zrobię trochę mniejszy.

Poza tym Zdepth wrzuciłem prosto z maxa nie dodając planów w tle przez co strasznie płaskie się to tło zrobiło.

Jak czasu starczy to poprawię.

Jest to mój pierwszy projekt więc mam świadomość że perfekcyjny nie będzie.

Dzięki za pomoc :D

Napisano

Nie używam AE ale możesz użyć blur dla mostu. Przy tak dużej odległości to nie wydaje mi się że Zdepth nie zda się na wiele. W końcu masz trzy plany. Woda, most z OK oraz tło więc de facto możesz rozbić na niezależne warstwy i dostosować DOF niezależnie. A jeśli masz DOF z Zdepth to możesz dodać korekcje tonalną i zmienić tym samym kolejność planów, ostrość niezależnie od odległości zapisanej w pliku. - Pracuję w Composite więc używam funkcji remap alpha - z pewnością AE ma odpowiednik - polecam.

Napisano (edytowane)

W drugim kadrze koniecznie zmniejsz dofa - teraz jest zdecydowanie za mocny. Poza tym uwagę w moim odczuciu przyciąga dużo bardziej most niż parowóz - przypuszczam, że nie celowo. Podnieś kamerę trochę i spróbuj jeszcze raz testowo, a potem porównaj oba ujęcia :)

Edit: A i jeszcze kamienie są oświetlone z innej strony niż most.

 

Drugi kadr lepszy wg mnie - lepiej prezentuje model parowozu.

Edytowane przez Ryan Glose
Napisano

problem z tym że nie mam jak zrobić kadru z wyższego punktu w tym miejscu dof w drugim kadrze ukrywa dużo niedociągnieć których nie zdążę poprawić. Choć z krytyką się całkowicie zgadzam.

Co do kamieni to zupełnie tego nie zauważyłem :D dzięki :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności