Gość Sooly Napisano 20 Maj 2013 Share Napisano 20 Maj 2013 To moja pierwsza wiadomość na tym forum także cześć wszystkim! Mam dziwny problem z funkcją inset i nie wiem z czego może wynikać. Pracuję w wersji 2013 64-bit. Potrzebuję stworzyć mniej więcej taką formę - siatkę ze stopniowo zmniejszającymi się oczkami: Robię to tak: 1. Tworzę prostopadłościan. 2. Używam tessellate za każdym razem losowo zmniejszając zaznaczenie. 3. Nakładam Subdivide. 4. Nakładam MeshSmooth - Classic, Strength: 1.0, po tym kroku mam taką siatkę: Na to nakładam kolejny Edit Poly, gdzie używam Inset i wtedy powstają mi takie dziwne kolce: Co powinienem zmienić żeby nie dostawać takiego efektu? Do tej pory usuwałem te kolce ręcznie, ale to bez sensu, strasznie mozolne. Poza tym nie jestem w stanie wyłapać wszystkich i na renderach to potem wychodzi. I ewentualnie jeśli ktoś ma też jakiś lepszy sposób na zrobienie tej siatki, tak żeby oczka miały bardziej regularne kształty to też będę wdzięczny. I jeszcze fajnie by było trochę zmniejszyć ilość poligonów, bo na koniec chciałbym dodać shell, ale strasznie zamula już... Wiem, że po MSmooth zamiast inset i shell mógłbym użyć lattice, ale przy tej siatce też idzie strasznie wolno. Poza tym rozwiązując problem z inset na pewno dowiem się czegoś nowego. ;) Załączam plik. I jeszcze jedno, renderuję jedną animację i zawsze wychodzi mi w takiej samej rozdzielczości zniekształcając obraz, mimo zmieniania ustawień kamery i/lub presetów w RenderSetup. Dawno nie renderowałem żadnej animacji, więc możliwe że nie pamiętam o czymś. W każdym razie nigdy się jeszcze z takim problemem nie spotkałem. forma.zip Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stormwind Napisano 20 Maj 2013 Share Napisano 20 Maj 2013 Przed użyciem inset zaznacz wszystkie wertexy i użyj weld, nawet kilka razy, nie zawsze sie wszystkie połączą jezeli masz dziwnie poukładane edge. potestój tez różne wartosci weld. Możesz tez spróbować z modyfikatorami optimize, mogą tez dodatkowo urozmaicić Ci siatkę. Czym renderujesz? rozdzielczość może być zdefiniowane w zakładce Common Parameters lub w zakładce frame buffer opcji vraya jezeli to jego używasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Sooly Napisano 20 Maj 2013 Share Napisano 20 Maj 2013 (edytowane) Dzięki, pokminię z weldem. Renderuję MentalRayem, ale tak jak napisałem - renderuje się inaczej niż wybieram w Common. Ed.: Weld pomaga, ale najmniejsze otwory zmieniły się w kwadraty, także mieszane uczucia. ;) Ale pokombinuję i sobie z tym poradzę, jeszcze raz dzięki. Edytowane 20 Maj 2013 przez Sooly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 20 Maj 2013 Share Napisano 20 Maj 2013 Podczas stosowanie inset, nowe wierzchołki "oddalając" się od pierwotnej pozycji, w pewnym momencie zaczynają "krzyżować" nowe edge. Chyba właśnie wtedy robią Tobie tego jeża. Sprawdź na zbliżeniu co się dzieje jak stopniowo zwiększasz wartość inset. Wskazuje zresztą na to także fakt, że niepożądany efekt jest tym większy, im gęściejsza jest siatka. Weld moim zdaniem tu nie pomoże. edit. Może sprawdzi się lattice? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Sooly Napisano 20 Maj 2013 Share Napisano 20 Maj 2013 Tak, sprawdzałem to na zbliżeniu stopniowo zwiększając, w sumie trudno powiedzieć. Bo niby jest tak jak piszesz, ale to i tak bez sensu, że płaszczyzny wyskakują wtedy wzdłuż innej osi. Jak już napisałem, weld częściowo pomógł, ale muszę dobrać odpowiednią wartość żeby nie zdeformować geometrii. No na lattice sam wpadłem i stosunkowo dobrze się sprawdza, ale po prostu jestem dociekliwy. Wiem, że po MSmooth zamiast inset i shell mógłbym użyć lattice, ale przy tej siatce też idzie strasznie wolno. Poza tym rozwiązując problem z inset na pewno dowiem się czegoś nowego. ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się