FUNKYszou Napisano 21 Maj 2013 Napisano 21 Maj 2013 (edytowane) Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jestem w trakcie wykonywania sypialni,jednak brakuje mi trochę porad osób doświadczonych w tym temacie, otóż pomieszczenie moje wydaje się mi strasznie słabo doświetlone. Wnętrze ma jeno okno oświetlone VRaylightem sunlightem i HDRi, poniżej render i ustawienia świateł i kamery. Edytowane 21 Maj 2013 przez FUNKYszou
skalpel3d Napisano 21 Maj 2013 Napisano 21 Maj 2013 za co nas tak kazisz tym pink :) A tak ogólnie to co to za dziwne połączenie światła po co stosujesz w scenie takie połączenie. vraylight przed okno z opcja skyportal +simple, vraylight(dome) z podpiętą mapka hdri i ostatecznie zależnie od tego jak masz mapkę hdri to wtedy jeśli cienie nie są zadowalające to vraylight(dome ) podlinkuj vraysun materiał ścian do overridemtl
Dynamico Napisano 21 Maj 2013 Napisano 21 Maj 2013 Tu oświetlenie od podstaw. Oczywiście jak zawsze nie w każdej scenie się sprawdzi ale jako punkt wyjścia jak najbardziej. http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/max/interior-light/interior.php
FUNKYszou Napisano 22 Maj 2013 Autor Napisano 22 Maj 2013 Dzięki, za rady, a tu to co udało mi się przyswoić i wykorzystać co do światła:) Wydaje mi się, że jest lepiej, aczkolwiek mogę się mylić. Materiały na pewno leżą, co do różu to nie było planowane, choć to tylko kolor jak każdy inny:)
Paveu69 Napisano 22 Maj 2013 Napisano 22 Maj 2013 Na pewno kardowanie jest dziwne :P Poza tym, nie ma żadnych cieni, to strasznie dziwnie wygląda... Na pewno pierwszy render lepiej się prezentował pod tym względem. Co do tapety, to ten wzorek jest za bardzo "lustrzany". Spróbuj dać ciemniejszy reflect i glossines na mniejszą wartość.
Dynamico Napisano 22 Maj 2013 Napisano 22 Maj 2013 Teraz światła jest zbyt dużo. W "panelu" kamery naciśnij przycisk "Guess vert." to wyprostują się ściany.
FUNKYszou Napisano 22 Maj 2013 Autor Napisano 22 Maj 2013 Poprawiłem trochę oświetlenie, szejdery i perspektywę, sami zobzczcie:
FUNKYszou Napisano 2 Czerwiec 2013 Autor Napisano 2 Czerwiec 2013 mozolnie do przodu i natykam się na kolejny mankament pracy, dokładnie chodzi o prześwietlenia w obrębie samego okna, elementy tam są prześwietlone, zmniejszając natężenie światła pomieszczenie staje się niedoświetlone natomiast...
skalpel3d Napisano 3 Czerwiec 2013 Napisano 3 Czerwiec 2013 a przed oknem co kolega ma wstawione bo ogólnie dobrze jest tam umiescic vraylight z zaznaczona opcja skyportal +simple
FUNKYszou Napisano 3 Czerwiec 2013 Autor Napisano 3 Czerwiec 2013 Przed oknem znajduje się vraylight z zaznaczoną opcją skyportal + simple, przestudiuje jeszcze tutorial podany przez Tom3k'a może coś uda się zrobić.
skalpel3d Napisano 3 Czerwiec 2013 Napisano 3 Czerwiec 2013 Tak ogólnie to warto by było ta scena zaimportować przez merge do nowej bez świateł i ostawić oświetlenie od początku :)
FUNKYszou Napisano 4 Czerwiec 2013 Autor Napisano 4 Czerwiec 2013 (edytowane) podczas eksperymentów mych, działaniu wraz z różnymi tutorialami o "daylight VRay" nie uzyskałem właściwie nic, ciągle za ciemno bądź prześwietlenia mi wychodzą, nie mam pojęcia jak to naprawić a dalsze takie próby coraz bardziej mnie demotywują do działania z tym pomieszczeniem. Dosłownie przed chwilą udało mi się uzyskać taki efekt: Co o tym sądzicie? Edytowane 4 Czerwiec 2013 przez FUNKYszou
skalpel3d Napisano 5 Czerwiec 2013 Napisano 5 Czerwiec 2013 a czy ty przypadkiem nie masz na oknie materiału typu standard on łaskawie we vrayu ma tendencje do takich dziwnych zachowań jak świecenie czy dawanie wszelkiej maści plam dwa pokaz jak masz ustawione światło w tej scenie color mapping i parametry kamery
FUNKYszou Napisano 5 Czerwiec 2013 Autor Napisano 5 Czerwiec 2013 tutaj ustawienia: dodam, że z tymi ustawieniami wyszedł mi ten ostatni render, przedtem miałem też ustawiane inaczej parametry, opcja skylightportal + simple też miałem zaznaczone wcześniej, ogólnie wiele razy robiłem podobnie jak na tutorialach ale to mi żadnych pożądanych rezultatów nie przynosiło...
Dynamico Napisano 7 Czerwiec 2013 Napisano 7 Czerwiec 2013 Wyrzuć na razie to tło zza okna, okno ma jakieś dziwne wymiary (niskie) w porównaniu do mebli, kamerę lepiej ustawiać bardziej prostopadle do ścian a nie tak po przekątnej pomieszczenia a jeżeli już tak być musi, to staraj się nie zmniejszać ogniskowej poniżej 30-35 mm i "wyjedź " kamerą za pomieszczenie, włącz clipping. Nie będzie takich deformacji.
FUNKYszou Napisano 7 Czerwiec 2013 Autor Napisano 7 Czerwiec 2013 Tło się usunie, a co do wymiarów okna to robione było wraz z wymiarami, które znalazłem w internecie. Dziękuje za rady (nie wiem o co chodzi z "ogniskową")
Dynamico Napisano 8 Czerwiec 2013 Napisano 8 Czerwiec 2013 ogniskowa - parametr kamery "focal lenght". O ile się nie mylę, 35 mm daje obraz zbliżony do tego jakie widzi ludzkie oko. Im bardziej zmniejszasz tę wartość tym większy kąt widzenia obiektywu - mały pokoik a Ty jesteś w stanie pokazać go prawie cały. Tak działa np. obiektyw szerokokątny lub tzw. "rybie oko". Tylko, że obraz coraz ma coraz dziwniejszą perspektywę. Witać to tym mocniej im bliżej krawędzi pola widzenia. Linie teoretycznie równoległe, na obrazie rozbiegają się pod dużymi kątami (perspektywa). U Ciebie najbardziej widać to na szafkach, które są optycznie trochę zniekształcone i rozciągnięte w poziomie. Dodatkowo wzmacnia ten efekt wysokie położenie kamery względem punktu, w który ona celuje (patrzysz dosyć mocno z góry) i kadr ustawiony po przekątnej pomieszczenia. Typowe otwory okienne są raczej zbliżone do kwadratu np. ok.160 x 160 cm. Popatrz na szafkę nocną. Powinna ona mieć ok. 50 cm wysokości czyli "na oko" Twój pokój ma 2,5 m wysokości. Parapet okna ok. Ale jego górna krawędź w dosyć dużej odległości od sufitu. Może to znowu wina tej perspektywy? Ale chyba nie.
skalpel3d Napisano 8 Czerwiec 2013 Napisano 8 Czerwiec 2013 Ustaw wreszcie przyzwoicie kamerę 165 cm nad podłoga i celownik tak samo 35 ogniskowa to w takim pomieszczeniu może być już kłopotliwe szczególnie jeśli będziesz używał clippingu na pewno przytnie ci kadr na pewno dobrze ci się będzie pracowało na ogniskowej z przedziału 42-45. Co do mstałego przepalenie na oknie którego nie możesz się pozbyć to sprawdź czy wszytko jest ze sobą styczne w razie czego zrób framugę od okna lekko wchodząca w ścianę nie będzie prześwitów druga przyczyna może być brak polygonów we wnęce jeśli to to użyj opcji bridge. Dynamico ogniskowa 35mm nie oddaje parametrów oka ludzkie oko to przedział 17-22 mm zasięg widzenie ludzkiego oka w katach to w poziomie zewnętrzny 95° wewnętrzny 60° w pionie natomiast do góry 60° i w dół 75° co daje przy posiadaniu kompletnego aparatu wzrokowego w poziomi pole widzenia 190° a w pionie 135° żaden obiektyw tego nie odwzoruje :) natomiast obiektyw 35mm ma kąt widzenia zaledwie 60°
Dynamico Napisano 8 Czerwiec 2013 Napisano 8 Czerwiec 2013 (edytowane) @skalpel. Gratulacje. Pole widzenia 190 stopni mówisz. To już niewiele brakuje do tego co potrafi kameleon :-) Oczywiście jak rozumiem podajesz to co widzi ludzki wzrok WYRAŹNIE i przy nieruchomych gałkach ocznych. Zanim "przeklepiesz" coś z encyklopedii to przeanalizuj. Ale muszę przyznać, wypowiedź bardzo "naukowa" ale jednak tylko teoria. Fizyczne możliwości oka pewnie są takie jak piszesz, ale czy patrząc na wprost widzisz muchę siedzącą na Twoim ramieniu? Edytowane 8 Czerwiec 2013 przez Dynamico
skalpel3d Napisano 8 Czerwiec 2013 Napisano 8 Czerwiec 2013 (edytowane) Dynamico to nie żadne cud, szanowny kolego podnieść wyprostowane ręce na wysokosc ramion i ciekawe czy twoje oczki będą rejestrowały widok łapek czy też nie ? na pewno są one poza katem 90 stopni :) oczywiście że tego co jest bardzo blisko nie uda ci się zarejestrować, polecam inny test stan w drzwiach od pomieszczenia nie ważne jakiej wielkości i przekonaj się co z tego miejsca widzisz sam a co aparat fotograficzny. A kameleon ma na jednym oku kąt widzenia 180 w poziomie także nam jeszcze troszkę do tego daleko :) A tak poza konkurencja nie przyklepuje danych bez analizy ot podstawowa wiedza studenta wydziału weterynarii po zajęciach z biofizyki :) Edytowane 8 Czerwiec 2013 przez skalpel3d
Dynamico Napisano 8 Czerwiec 2013 Napisano 8 Czerwiec 2013 @skalpel Napisałem "O ile się nie mylę, 35 mm daje obraz zbliżony do tego jakie widzi ludzkie oko". Obraz a nie parametry. Ty przytaczasz dane anatomiczne i wartości wyliczone według zasad optyki. Jeżeli ustawię "focal lenght" kamery v-ray (która nie ma nic wspólnego z ludzkim okiem) na wskazaną przez ciebie wartość ok. 20 to na pewno render nie będzie przypominał tego co widzę przed sobą. Kąt widzenia pewnie będzie taki jak piszesz ale ta perspektywa :-) W renderach staramy się odzwierciedlić widzianą rzeczywistość a nie odwzorować fizyczne czy biologiczne parametry narządów lub urządzeń, poza jakimiś wyjątkowymi sytuacjami. Ale nasza dyskusja raczej już nic wnosi dla kolegi, który prosił o rady.
skalpel3d Napisano 8 Czerwiec 2013 Napisano 8 Czerwiec 2013 Dlatego też jeśli chcesz odwzorować cos co nie bedzie miało deformacji to nie będzie to 35 mm a raczej coś z przedziału 42-45 te ogniskowe nie powodują praktycznie deformacji widzianych obiektów i są zbliżone do tego co przekazuje nasz wzrok. A co do tego ze sienie odwzorowuje to tez sie niestety mylisz zdarzyło mi się robić zlecenia gdzie klient zażyczył sobie parametrów konkretnych dla danego obiektywu i aparatu i nie jest to jakaś rzadkość oczywiście można to w pewien sposób nadać w postprodukcji. Żeby nie było że trolujemy w czasie dyskusji na szybko zrobniłem cos podobnego do twojego pokój wnętrze ma 270 cm wysokosci , okno jest na 90 światło to vray sun vraysky i vraylight( sky portal ) wszytko jest na fabrycznych ustawieniach z wyjątkiem w kamerze ogniskowej na 45 włączonego clippingu i shuter speed na 20 http://img845.imageshack.us/img845/3129/pokjq.jpg
FUNKYszou Napisano 9 Czerwiec 2013 Autor Napisano 9 Czerwiec 2013 (edytowane) Dzięki za odpowiedzi, perspektywę poprawiłem wywaliłem tło zza okna, co do przepaleń na oknie to framuga okna wchodzi lekko w ścianę z wszystkich 4 stron a krawędzie są spójne wiec nawet jakbym chciał to ich już nie połączę, dlatego nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem już będzie z "jechać" jeszcze niżej z intensywnością sun'a i dać jakieś światło od środka, jak takie coś wypada, obraz dużo traci? Po Dłuższym zastanowieniu lepiej będzie polecieć ze wszystkim od nowa z wyniesionym doświadczeniem z tego "projektu"... Edytowane 9 Czerwiec 2013 przez FUNKYszou
FUNKYszou Napisano 10 Czerwiec 2013 Autor Napisano 10 Czerwiec 2013 skalpel3d - mógłbyś wrzucić sety świateł i vray'a, bo zaczynałem od nowa wiele razy nawet i ciągle to samo, w tą samą stronę idę. Nie jestem wstanie dojść do mego błędu który popełniam, robiłem nawet wszystko na standardowych ustawieniach, wtedy wszystko jest za jasno, światło za intensywne itd...
Paveu69 Napisano 11 Czerwiec 2013 Napisano 11 Czerwiec 2013 Daj modyfikator shell na ściany i zobacz czy dalej będą takie przepalenia.
FUNKYszou Napisano 12 Czerwiec 2013 Autor Napisano 12 Czerwiec 2013 Shell nie pomógł nic..jakby z zewnątrz patrzeć to sama bryła jest oświetlona dobrze nawet przy mniejszym świetle, po prostu za mało wpada go do środka, nawet większy otwór okienny nie pomaga w tej sytuacji...
Dynamico Napisano 12 Czerwiec 2013 Napisano 12 Czerwiec 2013 Nie zawsze światło "tylko" z zewnątrz jest wystarczające. Czasami pomieszczenia trzeba doświetlić dodatkowym światłem w środku. Np. światło typu "dome" - ja osobiście nie potrafię sobie z tym poradzić żeby było ładnie - albo light plane pod sufitem w miejscu gdzie zazwyczaj jest lampa, albo lekkim światłem zza kamery. Musisz tylko uważać, żeby nie zepsuć cieni w pomieszczeniu. 100% reguł raczej tu nie ma i prawie każdy ma jakieś własne wypracowane metody.
skalpel3d Napisano 12 Czerwiec 2013 Napisano 12 Czerwiec 2013 wrzucam ustawienia swiatła i kamery http://img827.imageshack.us/img827/4142/beznazwy1xag.jpg Co do doświetlania wnętrz to warto jak się stosuje dodatkowe światła za kamerą ale warto wcale nie kierować ich bezpośrednio w stronę kamery tylko np na ścianę za kamera aby dostać światło odbite, tak samo jak się robi podświetlenia sufitów to nie należy kierować światła w dół czy w bok tylko do góry co tez daje światło odbite
FUNKYszou Napisano 18 Czerwiec 2013 Autor Napisano 18 Czerwiec 2013 skalpel3d tu wrzucam render z ustawieniami które mi przestawiłeś: dla mnie wydaje się, że coś jest nie halo...
Dynamico Napisano 18 Czerwiec 2013 Napisano 18 Czerwiec 2013 Materiały ściany i podłogi "włóż" do overridemtl i do GI szary vraymtl. Teraz chyba odbite od ścian i "zabarwione" ich kolorem światło psuje np. biel sufitu.
skalpel3d Napisano 22 Czerwiec 2013 Napisano 22 Czerwiec 2013 Co ty masz za materiał na tym oknie ono ci się zawsze świeci ?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się