Skocz do zawartości

Sypialnia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, jestem w trakcie wykonywania sypialni,jednak brakuje mi trochę porad osób doświadczonych w tym temacie, otóż pomieszczenie moje wydaje się mi strasznie słabo doświetlone. Wnętrze ma jeno okno oświetlone VRaylightem sunlightem i HDRi, poniżej render i ustawienia świateł i kamery.

interiorsety.jpg

Edytowane przez FUNKYszou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 32
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

za co nas tak kazisz tym pink :)

A tak ogólnie to co to za dziwne połączenie światła po co stosujesz w scenie takie połączenie. vraylight przed okno z opcja skyportal +simple, vraylight(dome) z podpiętą mapka hdri i ostatecznie zależnie od tego jak masz mapkę hdri to wtedy jeśli cienie nie są zadowalające to vraylight(dome ) podlinkuj vraysun

materiał ścian do overridemtl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki, za rady, a tu to co udało mi się przyswoić i wykorzystać co do światła:)

qar.jpg

Wydaje mi się, że jest lepiej, aczkolwiek mogę się mylić.

Materiały na pewno leżą, co do różu to nie było planowane, choć to tylko kolor jak każdy inny:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno kardowanie jest dziwne :P

Poza tym, nie ma żadnych cieni, to strasznie dziwnie wygląda... Na pewno pierwszy render lepiej się prezentował pod tym względem.

Co do tapety, to ten wzorek jest za bardzo "lustrzany". Spróbuj dać ciemniejszy reflect i glossines na mniejszą wartość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

qwem.jpg

mozolnie do przodu i natykam się na kolejny mankament pracy, dokładnie chodzi o prześwietlenia w obrębie samego okna, elementy tam są prześwietlone, zmniejszając natężenie światła pomieszczenie staje się niedoświetlone natomiast...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podczas eksperymentów mych, działaniu wraz z różnymi tutorialami o "daylight VRay" nie uzyskałem właściwie nic, ciągle za ciemno bądź prześwietlenia mi wychodzą, nie mam pojęcia jak to naprawić a dalsze takie próby coraz bardziej mnie demotywują do działania z tym pomieszczeniem.

 

Dosłownie przed chwilą udało mi się uzyskać taki efekt: aqa.png

Co o tym sądzicie?

Edytowane przez FUNKYszou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ty przypadkiem nie masz na oknie materiału typu standard on łaskawie we vrayu ma tendencje do takich dziwnych zachowań jak świecenie czy dawanie wszelkiej maści plam dwa pokaz jak masz ustawione światło w tej scenie color mapping i parametry kamery

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj ustawienia:aqaz.jpg

dodam, że z tymi ustawieniami wyszedł mi ten ostatni render, przedtem miałem też ustawiane inaczej parametry, opcja skylightportal + simple też miałem zaznaczone wcześniej, ogólnie wiele razy robiłem podobnie jak na tutorialach ale to mi żadnych pożądanych rezultatów nie przynosiło...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyrzuć na razie to tło zza okna, okno ma jakieś dziwne wymiary (niskie) w porównaniu do mebli, kamerę lepiej ustawiać bardziej prostopadle do ścian a nie tak po przekątnej pomieszczenia a jeżeli już tak być musi, to staraj się nie zmniejszać ogniskowej poniżej 30-35 mm i "wyjedź " kamerą za pomieszczenie, włącz clipping. Nie będzie takich deformacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogniskowa - parametr kamery "focal lenght". O ile się nie mylę, 35 mm daje obraz zbliżony do tego jakie widzi ludzkie oko. Im bardziej zmniejszasz tę wartość tym większy kąt widzenia obiektywu - mały pokoik a Ty jesteś w stanie pokazać go prawie cały. Tak działa np. obiektyw szerokokątny lub tzw. "rybie oko". Tylko, że obraz coraz ma coraz dziwniejszą perspektywę. Witać to tym mocniej im bliżej krawędzi pola widzenia. Linie teoretycznie równoległe, na obrazie rozbiegają się pod dużymi kątami (perspektywa). U Ciebie najbardziej widać to na szafkach, które są optycznie trochę zniekształcone i rozciągnięte w poziomie. Dodatkowo wzmacnia ten efekt wysokie położenie kamery względem punktu, w który ona celuje (patrzysz dosyć mocno z góry) i kadr ustawiony po przekątnej pomieszczenia.

Typowe otwory okienne są raczej zbliżone do kwadratu np. ok.160 x 160 cm. Popatrz na szafkę nocną. Powinna ona mieć ok. 50 cm wysokości czyli "na oko" Twój pokój ma 2,5 m wysokości. Parapet okna ok. Ale jego górna krawędź w dosyć dużej odległości od sufitu. Może to znowu wina tej perspektywy? Ale chyba nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustaw wreszcie przyzwoicie kamerę 165 cm nad podłoga i celownik tak samo 35 ogniskowa to w takim pomieszczeniu może być już kłopotliwe szczególnie jeśli będziesz używał clippingu na pewno przytnie ci kadr na pewno dobrze ci się będzie pracowało na ogniskowej z przedziału 42-45. Co do mstałego przepalenie na oknie którego nie możesz się pozbyć to sprawdź czy wszytko jest ze sobą styczne w razie czego zrób framugę od okna lekko wchodząca w ścianę nie będzie prześwitów druga przyczyna może być brak polygonów we wnęce jeśli to to użyj opcji bridge.

Dynamico ogniskowa 35mm nie oddaje parametrów oka ludzkie oko to przedział 17-22 mm zasięg widzenie ludzkiego oka w katach to w poziomie zewnętrzny 95° wewnętrzny 60° w pionie natomiast do góry 60° i w dół 75° co daje przy posiadaniu kompletnego aparatu wzrokowego w poziomi pole widzenia 190° a w pionie 135° żaden obiektyw tego nie odwzoruje :) natomiast obiektyw 35mm ma kąt widzenia zaledwie 60°

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skalpel.

Gratulacje. Pole widzenia 190 stopni mówisz. To już niewiele brakuje do tego co potrafi kameleon :-) Oczywiście jak rozumiem podajesz to co widzi ludzki wzrok WYRAŹNIE i przy nieruchomych gałkach ocznych.

Zanim "przeklepiesz" coś z encyklopedii to przeanalizuj.

Ale muszę przyznać, wypowiedź bardzo "naukowa" ale jednak tylko teoria. Fizyczne możliwości oka pewnie są takie jak piszesz, ale czy patrząc na wprost widzisz muchę siedzącą na Twoim ramieniu?

Edytowane przez Dynamico
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dynamico to nie żadne cud, szanowny kolego podnieść wyprostowane ręce na wysokosc ramion i ciekawe czy twoje oczki będą rejestrowały widok łapek czy też nie ? na pewno są one poza katem 90 stopni :) oczywiście że tego co jest bardzo blisko nie uda ci się zarejestrować, polecam inny test stan w drzwiach od pomieszczenia nie ważne jakiej wielkości i przekonaj się co z tego miejsca widzisz sam a co aparat fotograficzny. A kameleon ma na jednym oku kąt widzenia 180 w poziomie także nam jeszcze troszkę do tego daleko :) A tak poza konkurencja nie przyklepuje danych bez analizy ot podstawowa wiedza studenta wydziału weterynarii po zajęciach z biofizyki :)

Edytowane przez skalpel3d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@skalpel

Napisałem "O ile się nie mylę, 35 mm daje obraz zbliżony do tego jakie widzi ludzkie oko". Obraz a nie parametry. Ty przytaczasz dane anatomiczne i wartości wyliczone według zasad optyki. Jeżeli ustawię "focal lenght" kamery v-ray (która nie ma nic wspólnego z ludzkim okiem) na wskazaną przez ciebie wartość ok. 20 to na pewno render nie będzie przypominał tego co widzę przed sobą. Kąt widzenia pewnie będzie taki jak piszesz ale ta perspektywa :-)

W renderach staramy się odzwierciedlić widzianą rzeczywistość a nie odwzorować fizyczne czy biologiczne parametry narządów lub urządzeń, poza jakimiś wyjątkowymi sytuacjami.

Ale nasza dyskusja raczej już nic wnosi dla kolegi, który prosił o rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego też jeśli chcesz odwzorować cos co nie bedzie miało deformacji to nie będzie to 35 mm a raczej coś z przedziału 42-45 te ogniskowe nie powodują praktycznie deformacji widzianych obiektów i są zbliżone do tego co przekazuje nasz wzrok. A co do tego ze sienie odwzorowuje to tez sie niestety mylisz zdarzyło mi się robić zlecenia gdzie klient zażyczył sobie parametrów konkretnych dla danego obiektywu i aparatu i nie jest to jakaś rzadkość oczywiście można to w pewien sposób nadać w postprodukcji.

Żeby nie było że trolujemy w czasie dyskusji na szybko zrobniłem cos podobnego do twojego pokój wnętrze ma 270 cm wysokosci , okno jest na 90 światło to vray sun vraysky i vraylight( sky portal ) wszytko jest na fabrycznych ustawieniach z wyjątkiem w kamerze ogniskowej na 45 włączonego clippingu i shuter speed na 20

http://img845.imageshack.us/img845/3129/pokjq.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi, perspektywę poprawiłem wywaliłem tło zza okna, co do przepaleń na oknie to framuga okna wchodzi lekko w ścianę z wszystkich 4 stron a krawędzie są spójne wiec nawet jakbym chciał to ich już nie połączę, dlatego nie wiem czy nie lepszym rozwiązaniem już będzie z "jechać" jeszcze niżej z intensywnością sun'a i dać jakieś światło od środka, jak takie coś wypada, obraz dużo traci?

Po Dłuższym zastanowieniu lepiej będzie polecieć ze wszystkim od nowa z wyniesionym doświadczeniem z tego "projektu"...

Edytowane przez FUNKYszou
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skalpel3d - mógłbyś wrzucić sety świateł i vray'a, bo zaczynałem od nowa wiele razy nawet i ciągle to samo, w tą samą stronę idę. Nie jestem wstanie dojść do mego błędu który popełniam, robiłem nawet wszystko na standardowych ustawieniach, wtedy wszystko jest za jasno, światło za intensywne itd...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zawsze światło "tylko" z zewnątrz jest wystarczające. Czasami pomieszczenia trzeba doświetlić dodatkowym światłem w środku. Np. światło typu "dome" - ja osobiście nie potrafię sobie z tym poradzić żeby było ładnie - albo light plane pod sufitem w miejscu gdzie zazwyczaj jest lampa, albo lekkim światłem zza kamery. Musisz tylko uważać, żeby nie zepsuć cieni w pomieszczeniu. 100% reguł raczej tu nie ma i prawie każdy ma jakieś własne wypracowane metody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzucam ustawienia swiatła i kamery http://img827.imageshack.us/img827/4142/beznazwy1xag.jpg

Co do doświetlania wnętrz to warto jak się stosuje dodatkowe światła za kamerą ale warto wcale nie kierować ich bezpośrednio w stronę kamery tylko np na ścianę za kamera aby dostać światło odbite, tak samo jak się robi podświetlenia sufitów to nie należy kierować światła w dół czy w bok tylko do góry co tez daje światło odbite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności