Jump to content

Postać 3D - anioł


Recommended Posts

Witam wszystkich. zamieszczam postać anioła, którego robiłem blisko 3 miechy.

 

Jako ze moj wspanialy 4-letni laptop nie jest szczytem marzen, by wyrenderowac ten obrazek musialem oddzielnie wyrenderowac sama postac i oddzielnie skrzydla z włosiem i potem sklejałem to w PS.

 

Uwagi: postać w maxie, post w PS. i mental ray. Anioł jest jedną z głównych postaci do książki nad którą pracuję przeszło 7 lat. Jako, że chciałem sam zrobić sobie okładkę do książki, skorzystałem z okazji i jako pracę inzynierską wybralem 3ds maxa. nie jest to jednak moja praca inzynierska, do pracy zrobilem samuraja, ktory takze bedzie na okladce. jestem tez w fazie robienia sceny - komnaty z krypta.

 

Także proszę o komentarze. z góry przeczuwam, że posypie się krytyka. pozdrawiam.

 

175nvcaj8lqt.jpg

 

 

2kuojt8xikwt.jpg

Edited by johnmcload
Link to comment
Share on other sites

Każdy kiedyś zaczynał :) Sam model jest w okej, odpowiednio zaprezentowany nie wyglądałby tak słabo. Wydaje mi się, że coś też masz w ustawieniach renderera/materiałów skoro tak długo renderowałeś. Materiały i oświetlenie są do znacznego usprawnienia. Równeż zwróciłem uwagę na powtarzające się te same pióra, wypadałoby urozmaicić.

 

Ja bym to cofnąl do WIP'a i razem z wspólnymi siłami na forum zrobił wersje 2.0

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, jeżeli to ma być okładka do książki to sugerowałbym jakąś lepszą pozę, tak aby postać 'ożyła'. Model jest dobry, może warto by było dodać trochę więcej detalu, zrobić normal i spec mapy. Wiadomo że praca by się wydłużyła ale w efekcie by wyszedł super anioł :)

No i tak jak mk2 radzi, cofnąłbym to do WIP i poprosił o pomoc, o wiele szybciej i z pewnością łatwiej by wszystko poszło :)

Link to comment
Share on other sites

Wiesz co kuje w oczy. Fakt że osoba z taką banią się tam nie zmieści. Musiałaby to być straszna chudzina. Biodra jakimś laticem bym pociągnął. Najlepiej prezentuje się sama zbroja ale trochę proporcje leża.

Rób jak pisze Indian. Nie ma sensu grzebać jednego modelu w nieskończoności bo i tak będziesz niezadowolony.

Chyba pamiętam tego samuraja. No niestety w porównaniu właśnie do niego to progresu nie widać ;/....Dodam ,że widzę ten sam designe.

Jaki to kierunek ,że w 3d maxie się inżyniera się broni robiąc postać?

Link to comment
Share on other sites

Ok, to teraz się coś wypowiem ja ;)

 

1) Arthus - na okladce aniol nie bedzie w tej pozie, tylko w innej. zaczalem nad nia pracowac, ale zaczely mi sie biped sypac i wywalilem go i robie kosci pojedyncze od nowa. dzialo sie tak, ze jak zlinkowalem jakas czesc zbroi do kregoslupa to dany segment sie opuszczal tam w dol o okolo 1cm, ale to bylo wkurzajace.

 

2) Jak chodzi o render, to nie o dlugosc mi chodzi renderu. kiedy chcialem wyrenderowac to co widzicie w rozdzielczosci zwyklej HD i anty aliasing 1 - 16piks, i nawet o dwa lvl nizszy to w momencie przeliczania scene z wlosami na poczatku renderingu od razu mi wywalalo render nawet jak ustawilem na 1 cholerny wlos. dlatego zrobilem oddzielnie postac i oddzielnie skrzydla z wlosami.

 

3) sceny nie ma bo jej nie zrobilem jeszcze. ale jak napisalem w poscie, pracuje nad nia - krypta.

 

4) Sebazx6r - nie zgodze sie co do progresu wzgledem tamtego samuraja. tutaj wymodelowalo mnóstwo ozdób i dodalem inny material, poza tym zupelnie inaczej zrobilem miecz, tamten zrobilem na latwizne dodajac na ostrzu po prostu teksture katany. tutaj czegos takiego nie ma.

 

5) Seba nie zgodze sie co do design, bo tylko podobne sa naramiennika i twarz (twarz ta sama), a reszta inna.

 

6) piora sa 3 rzedy i w kazdy rzedzie jest fakt tylko jedno pioro rozne.

 

7) jak chodzi o ustawienia w mental ray to moje ustawienia sa takie: samples per pixel dawalem przy duzej rozdzielczosci 16 do 64, przy mniejszej 1 do 16; filtr to lanchos; jak chodzi o final geather to: Initial na 0,1; rays per fg point na 30, to pozniez na 50 i w sumie tyle.

 

8) studiowalem kierunek grafika komputerowa i tam jak najbardziej moglem

 

9) tak czy siak i tak zrobie ta okladke i ja juz taka zostawie jaka wyjdzie, bo tak jak mowicie nie ma sensu robic jednego i tego samego w nieskonczonosc.

 

10) oswietlenie to 6 omni ustawione przed postacia. wiem ze to nie jest mistrorzostwo, ale od dluzszego czasu sprawdzam te oswietlenia w mentalu z roznych tutkow i co patrze to kazdy inaczej. jest mi z tym zle.

 

11) co do wygladu postaci to taka mialem wizje. wiadomo ze np taki Tyrael czy Imperius w wykonaniu Blizza w cutscenach to majstersztyk, ale tyle na razie umiem. A bardzo chcialbym sie nauczyc czegos wiedzej, by bylo bardziej przypominajace takiego wlasnie tyraela z designu i fotorealizmu,

 

pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Dokładnie tak jak indian, ale jezeli naprawdę chcesz go poprawiać to wg zrob jakas bardziej dynamiczną pozę moze byc ta

http://4.bp.blogspot.com/-hVIgyD8DO9g/T7zENQZPR8I/AAAAAAAAAhI/i__bUWVZFjk/s1600/tyrael.jpg

, i popracuja nad proporcjami bo one rzucaja sie na pierwszy rzut oka

 

@edit, co do punktu 11, skup się na jednym elemencie np butach i postaraj się zrobic jak najdokladniej potrafisz. Ogarnięcie całej postaci szczególnie na początku jest bardzo czasochłonne a efekt pozostawi wiele do życzenia

Link to comment
Share on other sites

Rice, co do pozy, to mam juz wymyslona. Ogolnie koncepcja ma wyglada tak: tlo to komnata z filarami i na koncu otwarta krypta, na pierwszym planie maja byc aniol i samuraj zwroceni w tak w przeciwne strony pod katem 45 stopni (czyli nie plecami do siebie a tak pomiedzy) ztym ze aniol bedzie mial lekko zlozone skrzydla i bedzie mial naszykowany miecz do walki. cos takiego, dlatego robie od nowa kosci, by go ulozyc.

 

Druga sprawa, co z proporcjami. Prosze o szczegoly bo nie widze tego ;) a chetnie cos poprawie ( chocby na przyszlosc)

 

Trzecia sprawa, czy ktos z Was zna jakas strone jak ulozyc dobrze elementy zbroi? Pytanie glownie dlatego, ze jak zrobilem naramienniki (chodzi mi o ten glowny najwiekszy segment na barku) to jesli np moj aniol trzymajac miecz mialby zrobic zamach pionowo w gore, to ten naramiennik nachodzilby na kirys. nie mam pojecia jak wymodelowac segment by tak sie nie dzialo. z tego co zauwazylem, Tyrael ma podobny design. pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

bedzie mial naszykowany miecz do walki.

 

W jakiej postawie na głupca, lisi ogon, z dachu? ;)

 

Trzecia sprawa, czy ktos z Was zna jakas strone jak ulozyc dobrze elementy zbroi? Pytanie glownie dlatego, ze jak zrobilem naramienniki (chodzi mi o ten glowny najwiekszy segment na barku) to jesli np moj aniol trzymajac miecz mialby zrobic zamach pionowo w gore, to ten naramiennik nachodzilby na kirys.

 

Twoja zbroja nie jest ogólnie rzecz biorąc historyczna dlatego trudno to logicznie ułożyć jak nie masz praktycznej znajomości tego jak się w tym rusza, co i jak się zakłada... Ogólnie rzecz biorąc te naramienniki powinny być do skasowania z tego powodu iż uniemożliwiają jakikolwiek zamach

 

 

tak samo jak rozmiar tej metalowej sukni skręt bioder i przyjęcie prawidłowej postawy do półtoraka. Dużo referek znajdziesz na stronach takich jak te:

https://www.facebook.com/BattleoftheNations/photos_stream

https://www.facebook.com/pages/Bitwa-Narod%C3%B3w-2012-eliminacje/100801303370771?id=100801303370771&sk=photos_stream

http://www.pswr.pl/index.php/foto-galeria

etc. mogę Ci wysłać jeszcze kilka stron jeśli chcesz.

 

Co do zamachu pionowo w górę to nie wiem po co miałby ktoś go robić jest co prawda pozycja idealna do takiego ataku, ale ona służy do spatowania sytuacji gdy ktoś atakuje z nad głowy czyli "z dachu"

 

To zdjęcie powinno Ci pomóc:

grunwald_02.jpg

Edited by legomir
Link to comment
Share on other sites

dziekuje za linki legomir. przyznaje sie ze ogolny pomysl na naramienniki zaczerpnalem od tyraela:

 

63dre17zzjno.jpg

 

09puboteb7ws.jpg

 

Jak dla mnie wyglada to efektownie i Tyrael w cutscenie poruszal tym zrecznie wiec nie wiem czemu u mnie to nie wychodzi. Fakt ze na pewno cos skichalem. nie chcialem jednak robic wlasnie takich prostych i plaskich.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy