Skocz do zawartości

Fume FX kilka pytań.


Mulholland

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, mam kilka pytań dotyczących pracy jako spec of Fume FX.

 

W tej chwili zajmuję się wizkami architektonicznymi ale mam juz trochę dosyć i szukam jakiejś drogi rozwoju. Próbowałem różnych zabawek z 3d i bardzo podobała mi się praca z trackowaniem ( Boujou, Pf track ) oraz z Fume FX. Pomyślałem że być może fajnie byłoby pójść w tą stronę. Czyli generalnie potraktować to nie tylko jako zabawę ale krok w jakąś stronę w swojej "karierze" 3d. :)

 

No i włąśnie stąd moje różne pytania i wątpliwości. Czy w Polsce są w ogóle jakieś studia postprodukcji czy efektów które potrzebują specjalisty wyłącznie od Fume FX? Rozumiem że jest to tylko jakiś odłamek tego co robi się w grafice 3d no i nie wiem czy mały polski rynek wystarczy żeby utrzymywać takich specjalistów. A jeśli nie, to czy może jest tak że trzeba znać kilka programów żeby dostać pracę. ( jeśli tak to jakich? )

 

Byłbym wdzięczny za odpowiedzi osób które znają sie na rzeczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Hej, dzięki za porady.

 

Jeśli chodzi o włosy to znam ( na 3ds max ) ale jakoś czesanie tego mnie tak bardzo nie bawi. :). Pozostałe ok. A co z programami do rozwałki i zniszczeń wszelakich?

 

No właśnie jeśli chodzi o szukanie pracy, to w ogłoszeniach nie przypominam sobie żeby kogoś szukali. Chyba tylko raz na jakieś zlecenie. Może też przegapiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie rzecz biorąc to najlepiej zacznij od particli i zrozumienia jak działają(nie użyć jakiegoś fieldu, ale jak go zrobić). Programy do rozwałki to chyba najbardziej efektowna, ale najnudniejsza z punktu robienia czegoś rzecz(w moim odczuciu). Jeśli chodzi o Maxa polecam obejrzenie Thinking Particles z Eat3d

Edytowane przez legomir
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legomir: "Ogólnie rzecz biorąc to najlepiej zacznij od particli i zrozumienia jak działają(nie użyć jakiegoś fieldu, ale jak go zrobić)." - chyba nie za bardzo rozumiem, mógłbyś wyjaśnić?

 

Wszedłem na Eat3d i są tam chyba dwa płatne tutoriale dotyczące thinking particles, o to ci chodziło? Bo darmowych nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z doświadczenia wiem, że rzucanie się od razu na TP jest złym pomysłem. Lepiej zaczać od PFlow, ktoś już mówił o tutkach Allana McKay'a, jak już zrozumiesz jak działa PFlow to wtedy dorzucaj sobie kolejne pluginy ale TP zostaw na później, fakt jest to potężne narzędzie ale też bardzo skomplikowane i jak ktoś nie ma mocnej bazy to go to tylko zniechęci :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie rozkminiam sobie particle flow. NA początku wydawało mi się bardzo trudne ale to wszystko jest dosyć logiczne :). Jedyny minus jest taki że mimo wielu tutków w necie na ten temat jest niewiele takich których efektem jest coś ładnego / ciekawego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Mulholland to chyba błąd w Twoim rozumieniu trochę. Wydaje mi się, że te tutoriale mają Cię nauczyć rozumieć powiązania pewnych rzeczy i myślenia co można uzyskać do konkretnego efektu, który ty chcesz uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może ja postaram się trochę prościej to wytłumaczyć. Po pierwszej animujesz sobie jakiś obiekt tutaj jest to sferka, później w pflow dajesz position object i rodzisz w jednej klatce kilka partikli ( ważne żebyś zaznaczył lock to object bo sfera poleci a particle zostaną) później wrzucasz spawn by travel , wiatr z jakaś turbulencja i w zasadzie masz gotowy ten efekt :)

 

 

@legomir: owszem można to zrobić z fume'em ale w tej refce którą wrzucił kolega jest czyste pflow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ukladanie "zdarzen" to ta najprostsza czynnosc, niestety nie wszystko tymi klockami da sie ulozyc:)

 

a nawet jak sie da to czasem zrobic proste rownanie matematyczne ktore bedzie zajmowalo mniej miejsca na ekranie, a przy okazji bedzie

sie obliczac duuuzo szybciej, co przy znacznych liczbach partikli (szczegolnie w 3d studio) ma ogromne znaczenie.

 

niestety uzyskanie fajnego efektu to tylko jedna strona medalu, druga strona o ktorej nikt nie mowi, to optymalizacja "systemu" zeby dzialal sprawnie i nie tworzyl nieprzewidywalnych efektow, nie sypal sie - a to jest tak samo trudne jak wyglad:)

 

na start z matematyki najlepiej doskonale opanowac cala wiedze z zakresu wektorow,

 

zebys doskonale wiedzial co daje dodawanie wektorow, mnozenie, dzielenie, mnozenie wektorow przez liczby, jest tego troche, cale szczescie to dosc podstawowe zagadnienia:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności