Mulholland Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisano 28 Czerwiec 2013 Hej, mam kilka pytań dotyczących pracy jako spec of Fume FX. W tej chwili zajmuję się wizkami architektonicznymi ale mam juz trochę dosyć i szukam jakiejś drogi rozwoju. Próbowałem różnych zabawek z 3d i bardzo podobała mi się praca z trackowaniem ( Boujou, Pf track ) oraz z Fume FX. Pomyślałem że być może fajnie byłoby pójść w tą stronę. Czyli generalnie potraktować to nie tylko jako zabawę ale krok w jakąś stronę w swojej "karierze" 3d. :) No i włąśnie stąd moje różne pytania i wątpliwości. Czy w Polsce są w ogóle jakieś studia postprodukcji czy efektów które potrzebują specjalisty wyłącznie od Fume FX? Rozumiem że jest to tylko jakiś odłamek tego co robi się w grafice 3d no i nie wiem czy mały polski rynek wystarczy żeby utrzymywać takich specjalistów. A jeśli nie, to czy może jest tak że trzeba znać kilka programów żeby dostać pracę. ( jeśli tak to jakich? ) Byłbym wdzięczny za odpowiedzi osób które znają sie na rzeczy.
Traitor Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisano 28 Czerwiec 2013 Boujou, Futro/Wlosy(kwestia wyboru oprogramowania), Fume, Thiniking Particles, Realflow - Znajac taki pakiecik, napewno zawsze znajdziesz robote w dobrej firmie, i jednoczesnie nie utoniesz z nudow gdyz temat jest obszerny.
plasti Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisano 28 Czerwiec 2013 tak jak traitor, musisz sie rozwinac do particli, wody itd, wtedy bedziesz FX Artist, i praca bedzie, tylko nie ma latwo znalesc taka posadke :)
Mulholland Napisano 28 Czerwiec 2013 Autor Napisano 28 Czerwiec 2013 Hej, dzięki za porady. Jeśli chodzi o włosy to znam ( na 3ds max ) ale jakoś czesanie tego mnie tak bardzo nie bawi. :). Pozostałe ok. A co z programami do rozwałki i zniszczeń wszelakich? No właśnie jeśli chodzi o szukanie pracy, to w ogłoszeniach nie przypominam sobie żeby kogoś szukali. Chyba tylko raz na jakieś zlecenie. Może też przegapiłem.
Traitor Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisano 28 Czerwiec 2013 Thinking Particles ma np "plugin" o nazwie Demolition Master. Mysle, ze warto sie nim zainteresowac gdyz jest naprawde swietny. Ewentualnie Ray Fire - Ostatnio mocno na topie.
legomir Napisano 28 Czerwiec 2013 Napisano 28 Czerwiec 2013 (edytowane) Ogólnie rzecz biorąc to najlepiej zacznij od particli i zrozumienia jak działają(nie użyć jakiegoś fieldu, ale jak go zrobić). Programy do rozwałki to chyba najbardziej efektowna, ale najnudniejsza z punktu robienia czegoś rzecz(w moim odczuciu). Jeśli chodzi o Maxa polecam obejrzenie Thinking Particles z Eat3d Edytowane 28 Czerwiec 2013 przez legomir
Juzwa Napisano 1 Lipiec 2013 Napisano 1 Lipiec 2013 Od jakiegos czasu sie tez tym interesuje i tez chcialbym wkrotce znalezc prace w tym polu. Os siebie polecam tutki Allana McKay'a , tu np jakis nowy wyszedl za free , http://www.allanmckay.com/allanmckay/ . A od TP to procz tego co podal legomir to Hristo Valev (Glacierise) mial bardzo fajny, chyba fxphd
Mulholland Napisano 3 Lipiec 2013 Autor Napisano 3 Lipiec 2013 dzięki juzwa. Masz już jakiegoś reela?
Juzwa Napisano 3 Lipiec 2013 Napisano 3 Lipiec 2013 Jeszcze nie, jest w ostrej fazie WIP :) Liczylem skonczyc na koniec czerwca ale pociagne do konca lipca. Nie omieszkam wtedy sie pochwalic i i podzielic na forum :)
Mulholland Napisano 3 Lipiec 2013 Autor Napisano 3 Lipiec 2013 legomir: "Ogólnie rzecz biorąc to najlepiej zacznij od particli i zrozumienia jak działają(nie użyć jakiegoś fieldu, ale jak go zrobić)." - chyba nie za bardzo rozumiem, mógłbyś wyjaśnić? Wszedłem na Eat3d i są tam chyba dwa płatne tutoriale dotyczące thinking particles, o to ci chodziło? Bo darmowych nie widzę.
legomir Napisano 4 Lipiec 2013 Napisano 4 Lipiec 2013 Tak o to. Z darmowych najlepiej na vimeo, taki jeden facet ma sporo aczkolwiek na początek nic nie ma. A te z Eat to idealne wprowadzenie.
FleSh89 Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 Z doświadczenia wiem, że rzucanie się od razu na TP jest złym pomysłem. Lepiej zaczać od PFlow, ktoś już mówił o tutkach Allana McKay'a, jak już zrozumiesz jak działa PFlow to wtedy dorzucaj sobie kolejne pluginy ale TP zostaw na później, fakt jest to potężne narzędzie ale też bardzo skomplikowane i jak ktoś nie ma mocnej bazy to go to tylko zniechęci :)
Mulholland Napisano 5 Lipiec 2013 Autor Napisano 5 Lipiec 2013 No właśnie rozkminiam sobie particle flow. NA początku wydawało mi się bardzo trudne ale to wszystko jest dosyć logiczne :). Jedyny minus jest taki że mimo wielu tutków w necie na ten temat jest niewiele takich których efektem jest coś ładnego / ciekawego.
legomir Napisano 5 Lipiec 2013 Napisano 5 Lipiec 2013 @Mulholland to chyba błąd w Twoim rozumieniu trochę. Wydaje mi się, że te tutoriale mają Cię nauczyć rozumieć powiązania pewnych rzeczy i myślenia co można uzyskać do konkretnego efektu, który ty chcesz uzyskać.
Mulholland Napisano 6 Lipiec 2013 Autor Napisano 6 Lipiec 2013 No tak ale fajnie by było wiedzieć jak np zrobić coś takiego
legomir Napisano 7 Lipiec 2013 Napisano 7 Lipiec 2013 locator to niego przyczepiony orkągły emiter na volume, potem na to fluid, oraz particle sterowane fluidem i biorące kolor z opacity :)
Mulholland Napisano 7 Lipiec 2013 Autor Napisano 7 Lipiec 2013 acha, dzięki. Dużo nie zrozumiałem z tego ale mam nadzieję że za jakiś czas już będę widział :).
FleSh89 Napisano 8 Lipiec 2013 Napisano 8 Lipiec 2013 To może ja postaram się trochę prościej to wytłumaczyć. Po pierwszej animujesz sobie jakiś obiekt tutaj jest to sferka, później w pflow dajesz position object i rodzisz w jednej klatce kilka partikli ( ważne żebyś zaznaczył lock to object bo sfera poleci a particle zostaną) później wrzucasz spawn by travel , wiatr z jakaś turbulencja i w zasadzie masz gotowy ten efekt :) @legomir: owszem można to zrobić z fume'em ale w tej refce którą wrzucił kolega jest czyste pflow
uncle Napisano 8 Lipiec 2013 Napisano 8 Lipiec 2013 ja raczej zaczalbym od podstaw vfx czyli od .. matematyki i podstaw programowania, przy symulacjach, troche praw fizyki, bo wszystkie narzedzia sa na tym oparte bez tego daleko sie nie zajedzie:)
Mulholland Napisano 8 Lipiec 2013 Autor Napisano 8 Lipiec 2013 Nic, z matmą nie miałem nigdy problemów ale też nigdy nie chciałem zostać programistą, więc cienko. :/ W sumie to układanie zdarzeń w pflow rzeczywiście trochę przypomina programowanie, tylko że wizualne, a nie pisane.
uncle Napisano 9 Lipiec 2013 Napisano 9 Lipiec 2013 ukladanie "zdarzen" to ta najprostsza czynnosc, niestety nie wszystko tymi klockami da sie ulozyc:) a nawet jak sie da to czasem zrobic proste rownanie matematyczne ktore bedzie zajmowalo mniej miejsca na ekranie, a przy okazji bedzie sie obliczac duuuzo szybciej, co przy znacznych liczbach partikli (szczegolnie w 3d studio) ma ogromne znaczenie. niestety uzyskanie fajnego efektu to tylko jedna strona medalu, druga strona o ktorej nikt nie mowi, to optymalizacja "systemu" zeby dzialal sprawnie i nie tworzyl nieprzewidywalnych efektow, nie sypal sie - a to jest tak samo trudne jak wyglad:) na start z matematyki najlepiej doskonale opanowac cala wiedze z zakresu wektorow, zebys doskonale wiedzial co daje dodawanie wektorow, mnozenie, dzielenie, mnozenie wektorow przez liczby, jest tego troche, cale szczescie to dosc podstawowe zagadnienia:)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się