Napisano 28 Czerwiec 201311 l Hej, mam kilka pytań dotyczących pracy jako spec of Fume FX. W tej chwili zajmuję się wizkami architektonicznymi ale mam juz trochę dosyć i szukam jakiejś drogi rozwoju. Próbowałem różnych zabawek z 3d i bardzo podobała mi się praca z trackowaniem ( Boujou, Pf track ) oraz z Fume FX. Pomyślałem że być może fajnie byłoby pójść w tą stronę. Czyli generalnie potraktować to nie tylko jako zabawę ale krok w jakąś stronę w swojej "karierze" 3d. :) No i włąśnie stąd moje różne pytania i wątpliwości. Czy w Polsce są w ogóle jakieś studia postprodukcji czy efektów które potrzebują specjalisty wyłącznie od Fume FX? Rozumiem że jest to tylko jakiś odłamek tego co robi się w grafice 3d no i nie wiem czy mały polski rynek wystarczy żeby utrzymywać takich specjalistów. A jeśli nie, to czy może jest tak że trzeba znać kilka programów żeby dostać pracę. ( jeśli tak to jakich? ) Byłbym wdzięczny za odpowiedzi osób które znają sie na rzeczy.
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Boujou, Futro/Wlosy(kwestia wyboru oprogramowania), Fume, Thiniking Particles, Realflow - Znajac taki pakiecik, napewno zawsze znajdziesz robote w dobrej firmie, i jednoczesnie nie utoniesz z nudow gdyz temat jest obszerny.
Napisano 28 Czerwiec 201311 l tak jak traitor, musisz sie rozwinac do particli, wody itd, wtedy bedziesz FX Artist, i praca bedzie, tylko nie ma latwo znalesc taka posadke :)
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Autor Hej, dzięki za porady. Jeśli chodzi o włosy to znam ( na 3ds max ) ale jakoś czesanie tego mnie tak bardzo nie bawi. :). Pozostałe ok. A co z programami do rozwałki i zniszczeń wszelakich? No właśnie jeśli chodzi o szukanie pracy, to w ogłoszeniach nie przypominam sobie żeby kogoś szukali. Chyba tylko raz na jakieś zlecenie. Może też przegapiłem.
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Thinking Particles ma np "plugin" o nazwie Demolition Master. Mysle, ze warto sie nim zainteresowac gdyz jest naprawde swietny. Ewentualnie Ray Fire - Ostatnio mocno na topie.
Napisano 28 Czerwiec 201311 l Ogólnie rzecz biorąc to najlepiej zacznij od particli i zrozumienia jak działają(nie użyć jakiegoś fieldu, ale jak go zrobić). Programy do rozwałki to chyba najbardziej efektowna, ale najnudniejsza z punktu robienia czegoś rzecz(w moim odczuciu). Jeśli chodzi o Maxa polecam obejrzenie Thinking Particles z Eat3d Edytowane 28 Czerwiec 201311 l przez legomir
Napisano 1 Lipiec 201311 l Od jakiegos czasu sie tez tym interesuje i tez chcialbym wkrotce znalezc prace w tym polu. Os siebie polecam tutki Allana McKay'a , tu np jakis nowy wyszedl za free , http://www.allanmckay.com/allanmckay/ . A od TP to procz tego co podal legomir to Hristo Valev (Glacierise) mial bardzo fajny, chyba fxphd
Napisano 3 Lipiec 201311 l Jeszcze nie, jest w ostrej fazie WIP :) Liczylem skonczyc na koniec czerwca ale pociagne do konca lipca. Nie omieszkam wtedy sie pochwalic i i podzielic na forum :)
Napisano 3 Lipiec 201311 l Autor legomir: "Ogólnie rzecz biorąc to najlepiej zacznij od particli i zrozumienia jak działają(nie użyć jakiegoś fieldu, ale jak go zrobić)." - chyba nie za bardzo rozumiem, mógłbyś wyjaśnić? Wszedłem na Eat3d i są tam chyba dwa płatne tutoriale dotyczące thinking particles, o to ci chodziło? Bo darmowych nie widzę.
Napisano 4 Lipiec 201311 l Tak o to. Z darmowych najlepiej na vimeo, taki jeden facet ma sporo aczkolwiek na początek nic nie ma. A te z Eat to idealne wprowadzenie.
Napisano 5 Lipiec 201311 l Z doświadczenia wiem, że rzucanie się od razu na TP jest złym pomysłem. Lepiej zaczać od PFlow, ktoś już mówił o tutkach Allana McKay'a, jak już zrozumiesz jak działa PFlow to wtedy dorzucaj sobie kolejne pluginy ale TP zostaw na później, fakt jest to potężne narzędzie ale też bardzo skomplikowane i jak ktoś nie ma mocnej bazy to go to tylko zniechęci :)
Napisano 5 Lipiec 201311 l Autor No właśnie rozkminiam sobie particle flow. NA początku wydawało mi się bardzo trudne ale to wszystko jest dosyć logiczne :). Jedyny minus jest taki że mimo wielu tutków w necie na ten temat jest niewiele takich których efektem jest coś ładnego / ciekawego.
Napisano 5 Lipiec 201311 l @Mulholland to chyba błąd w Twoim rozumieniu trochę. Wydaje mi się, że te tutoriale mają Cię nauczyć rozumieć powiązania pewnych rzeczy i myślenia co można uzyskać do konkretnego efektu, który ty chcesz uzyskać.
Napisano 7 Lipiec 201311 l locator to niego przyczepiony orkągły emiter na volume, potem na to fluid, oraz particle sterowane fluidem i biorące kolor z opacity :)
Napisano 7 Lipiec 201311 l Autor acha, dzięki. Dużo nie zrozumiałem z tego ale mam nadzieję że za jakiś czas już będę widział :).
Napisano 8 Lipiec 201311 l To może ja postaram się trochę prościej to wytłumaczyć. Po pierwszej animujesz sobie jakiś obiekt tutaj jest to sferka, później w pflow dajesz position object i rodzisz w jednej klatce kilka partikli ( ważne żebyś zaznaczył lock to object bo sfera poleci a particle zostaną) później wrzucasz spawn by travel , wiatr z jakaś turbulencja i w zasadzie masz gotowy ten efekt :) @legomir: owszem można to zrobić z fume'em ale w tej refce którą wrzucił kolega jest czyste pflow
Napisano 8 Lipiec 201311 l ja raczej zaczalbym od podstaw vfx czyli od .. matematyki i podstaw programowania, przy symulacjach, troche praw fizyki, bo wszystkie narzedzia sa na tym oparte bez tego daleko sie nie zajedzie:)
Napisano 8 Lipiec 201311 l Autor Nic, z matmą nie miałem nigdy problemów ale też nigdy nie chciałem zostać programistą, więc cienko. :/ W sumie to układanie zdarzeń w pflow rzeczywiście trochę przypomina programowanie, tylko że wizualne, a nie pisane.
Napisano 9 Lipiec 201311 l ukladanie "zdarzen" to ta najprostsza czynnosc, niestety nie wszystko tymi klockami da sie ulozyc:) a nawet jak sie da to czasem zrobic proste rownanie matematyczne ktore bedzie zajmowalo mniej miejsca na ekranie, a przy okazji bedzie sie obliczac duuuzo szybciej, co przy znacznych liczbach partikli (szczegolnie w 3d studio) ma ogromne znaczenie. niestety uzyskanie fajnego efektu to tylko jedna strona medalu, druga strona o ktorej nikt nie mowi, to optymalizacja "systemu" zeby dzialal sprawnie i nie tworzyl nieprzewidywalnych efektow, nie sypal sie - a to jest tak samo trudne jak wyglad:) na start z matematyki najlepiej doskonale opanowac cala wiedze z zakresu wektorow, zebys doskonale wiedzial co daje dodawanie wektorow, mnozenie, dzielenie, mnozenie wektorow przez liczby, jest tego troche, cale szczescie to dosc podstawowe zagadnienia:)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto