Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej, mam kilka pytań dotyczących pracy jako spec of Fume FX.

 

W tej chwili zajmuję się wizkami architektonicznymi ale mam juz trochę dosyć i szukam jakiejś drogi rozwoju. Próbowałem różnych zabawek z 3d i bardzo podobała mi się praca z trackowaniem ( Boujou, Pf track ) oraz z Fume FX. Pomyślałem że być może fajnie byłoby pójść w tą stronę. Czyli generalnie potraktować to nie tylko jako zabawę ale krok w jakąś stronę w swojej "karierze" 3d. :)

 

No i włąśnie stąd moje różne pytania i wątpliwości. Czy w Polsce są w ogóle jakieś studia postprodukcji czy efektów które potrzebują specjalisty wyłącznie od Fume FX? Rozumiem że jest to tylko jakiś odłamek tego co robi się w grafice 3d no i nie wiem czy mały polski rynek wystarczy żeby utrzymywać takich specjalistów. A jeśli nie, to czy może jest tak że trzeba znać kilka programów żeby dostać pracę. ( jeśli tak to jakich? )

 

Byłbym wdzięczny za odpowiedzi osób które znają sie na rzeczy.

  • Odpowiedzi 22
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Boujou, Futro/Wlosy(kwestia wyboru oprogramowania), Fume, Thiniking Particles, Realflow - Znajac taki pakiecik, napewno zawsze znajdziesz robote w dobrej firmie, i jednoczesnie nie utoniesz z nudow gdyz temat jest obszerny.

Napisano

Hej, dzięki za porady.

 

Jeśli chodzi o włosy to znam ( na 3ds max ) ale jakoś czesanie tego mnie tak bardzo nie bawi. :). Pozostałe ok. A co z programami do rozwałki i zniszczeń wszelakich?

 

No właśnie jeśli chodzi o szukanie pracy, to w ogłoszeniach nie przypominam sobie żeby kogoś szukali. Chyba tylko raz na jakieś zlecenie. Może też przegapiłem.

Napisano

Thinking Particles ma np "plugin" o nazwie Demolition Master. Mysle, ze warto sie nim zainteresowac gdyz jest naprawde swietny.

 

Ewentualnie Ray Fire - Ostatnio mocno na topie.

Napisano (edytowane)

Ogólnie rzecz biorąc to najlepiej zacznij od particli i zrozumienia jak działają(nie użyć jakiegoś fieldu, ale jak go zrobić). Programy do rozwałki to chyba najbardziej efektowna, ale najnudniejsza z punktu robienia czegoś rzecz(w moim odczuciu). Jeśli chodzi o Maxa polecam obejrzenie Thinking Particles z Eat3d

Edytowane przez legomir
Napisano

Jeszcze nie, jest w ostrej fazie WIP :) Liczylem skonczyc na koniec czerwca ale pociagne do konca lipca. Nie omieszkam wtedy sie pochwalic i i podzielic na forum :)

Napisano

legomir: "Ogólnie rzecz biorąc to najlepiej zacznij od particli i zrozumienia jak działają(nie użyć jakiegoś fieldu, ale jak go zrobić)." - chyba nie za bardzo rozumiem, mógłbyś wyjaśnić?

 

Wszedłem na Eat3d i są tam chyba dwa płatne tutoriale dotyczące thinking particles, o to ci chodziło? Bo darmowych nie widzę.

Napisano

Z doświadczenia wiem, że rzucanie się od razu na TP jest złym pomysłem. Lepiej zaczać od PFlow, ktoś już mówił o tutkach Allana McKay'a, jak już zrozumiesz jak działa PFlow to wtedy dorzucaj sobie kolejne pluginy ale TP zostaw na później, fakt jest to potężne narzędzie ale też bardzo skomplikowane i jak ktoś nie ma mocnej bazy to go to tylko zniechęci :)

Napisano

No właśnie rozkminiam sobie particle flow. NA początku wydawało mi się bardzo trudne ale to wszystko jest dosyć logiczne :). Jedyny minus jest taki że mimo wielu tutków w necie na ten temat jest niewiele takich których efektem jest coś ładnego / ciekawego.

Napisano

@Mulholland to chyba błąd w Twoim rozumieniu trochę. Wydaje mi się, że te tutoriale mają Cię nauczyć rozumieć powiązania pewnych rzeczy i myślenia co można uzyskać do konkretnego efektu, który ty chcesz uzyskać.

Napisano

To może ja postaram się trochę prościej to wytłumaczyć. Po pierwszej animujesz sobie jakiś obiekt tutaj jest to sferka, później w pflow dajesz position object i rodzisz w jednej klatce kilka partikli ( ważne żebyś zaznaczył lock to object bo sfera poleci a particle zostaną) później wrzucasz spawn by travel , wiatr z jakaś turbulencja i w zasadzie masz gotowy ten efekt :)

 

 

@legomir: owszem można to zrobić z fume'em ale w tej refce którą wrzucił kolega jest czyste pflow

Napisano

ja raczej zaczalbym od podstaw vfx czyli od .. matematyki i podstaw programowania, przy symulacjach, troche praw fizyki,

bo wszystkie narzedzia sa na tym oparte

 

bez tego daleko sie nie zajedzie:)

Napisano

Nic, z matmą nie miałem nigdy problemów ale też nigdy nie chciałem zostać programistą, więc cienko. :/ W sumie to układanie zdarzeń w pflow rzeczywiście trochę przypomina programowanie, tylko że wizualne, a nie pisane.

Napisano

ukladanie "zdarzen" to ta najprostsza czynnosc, niestety nie wszystko tymi klockami da sie ulozyc:)

 

a nawet jak sie da to czasem zrobic proste rownanie matematyczne ktore bedzie zajmowalo mniej miejsca na ekranie, a przy okazji bedzie

sie obliczac duuuzo szybciej, co przy znacznych liczbach partikli (szczegolnie w 3d studio) ma ogromne znaczenie.

 

niestety uzyskanie fajnego efektu to tylko jedna strona medalu, druga strona o ktorej nikt nie mowi, to optymalizacja "systemu" zeby dzialal sprawnie i nie tworzyl nieprzewidywalnych efektow, nie sypal sie - a to jest tak samo trudne jak wyglad:)

 

na start z matematyki najlepiej doskonale opanowac cala wiedze z zakresu wektorow,

 

zebys doskonale wiedzial co daje dodawanie wektorow, mnozenie, dzielenie, mnozenie wektorow przez liczby, jest tego troche, cale szczescie to dosc podstawowe zagadnienia:)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności