Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Cześć Wszystkim.

 

Mam problem z wypaleniem Normal mapy typu Tangent po sculpt'cie.

Mapa Normal World i Normal Object wypala się bez problemu.

Z Tangent raz mi się to nawet (chyba) udało, ale uczę się właśnie blendera,

testuje różne warianty ustawień i jakoś nie mogę powtórnie trafić...

Mapa albo się nie renderuje, albo jest jednolicie niebieska.

Proszę o jakąś (po)radę.

 

Problem nie jest bardzo pilny. Nie wiszą nade mną żadne terminy

wykonania wizualizacji czy innego zlecenia. Jednak z niecierpliwością

czekam na jakieś porady. Blendera uczę się dla przyjemniści pracy w 3D

i chciałbym jedynie poznać nowy program z możliwościami

(łapię się za głowę) przewyższającymi w niektórych

momentach 3ds Maxa, którego jestem użytkownikiem od wielu lat...

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

"Nigdy nie wypalałem normali w Blenderze"

"według mnie szybciej i lepiej zrobisz to w xNormal"

waza podeślij ten modelik, bo przyczyn moze byc kilka

Napisano

problem może być w kolejności zaznaczenia, albo w tym, co masz ustawione w modyfikatorze multires. Nie da się odpowiedzieć na twoje pytanie z takimi informacjami jakich udzieliłeś. Pokaż model, przynajmniej screen z interface-u, albo wklej na http://www.pasteall.org/blend/, a jak nie chcesz pokaz podelu, to spróbuj sobie zrobić jakiś trywialny przypadek: boxa zaokrąglonego z drugim boxem z czymś podsculptowanym, żebyto pokazać, jak ustawiasz (a może wtedy się uda i problem się rozwiąże, bo będziesz miał tylko modele porównać...)

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

Jak pisałem - testuję na razie Blenderka i nie mam żadnego modelu.

A właściwie jest to zwykły Plane potraktowany modyfikatorem Multires.

Kilka maźnięć w trybie sculpt. Mapowanie UV.

Chcę wypalić Normalkę Tangent bez dokładania drugiego modelu.

Normalki Object i World wypalają się - patrz obrazki.

Kiedy wypalam Normalkę Tangent na drugi obiekt - jest wszystko OK.

 

Dlaczego więc mogę na jednym obiekcie wypalić typ Object i World a nie mogę Tangent?

Mam cichą nadzieję, że teraz dobrze zadałem pytanie.

Pozdrawiam

 

[ATTACH=CONFIG]91040[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]91041[/ATTACH]

Edytowane przez waza

Napisano

Tangent wypalony z jakiegoś obiektu na ten sam obiekt zawsze będzie płaski. Musisz wypalić z obiektu highpoly na lowpoly (z opcją selected to active, wtedy wypala do aktywnego obiektu (jaśniejsze zaznaczenie)).

Napisano
  • Autor

Za słabo znam teorię, żeby z tym stwierdzeniem dyskutować a praktyka nie jest jednoznaczna.

W ZBrushu też mamy jeden obiekt, przynajmniej tak mi się wydaje, a Tangent jest wypalany.

W każdym razie dzięki za wypowiedź.

 

PS.

Nie daje mi ta sprawa spokoju więc ciągle testuję i wyszło tak:

 

Zaznaczyłem opcję "Bake from Multires" i przy renderze Tangentu program się zwiesił.

 

Ale gdy najpierw wyrenderowałem Normal Object i później zaznaczyłem Bake from Multires

- program wyrenderował Normalną Tangent a przynajmniej mapę w jej niebieskich odcieniach.

Czy to jakiś bug w programie? Czy Ktoś już to przerabiał i chciałoby mu się o tym napisać?

Napisano

Mapa tangent jest renderowana z uwzględnieniem geometrii modelu lowpoly - na chłopski rozum uwzględnia różnice w geometrii i jest po to żeby odwzorować normale modelu, z którego jest wypalana, na modelu, który będzie z niej korzystał. Zapewne w zbrushu do najniższego poziomu subd.

 

Mapa object z kolei zapisuje globalny kierunek normali, więc można ją wypalić dla każdego modelu z uv.

 

Generalnie w Blenderze robi się to tak: zaznaczasz obiekty, które chcesz wypalić a na końcu (ostatni zaznaczony obiekt jest tzw obiektem aktywnym - ma jaśniejszy outline) zaznaczasz obiekt, do którego chcesz wyrenderować (z funkcją selected to active). Jeżeli wcześniej ustawiłeś mu mapę, zmapowałeś itd, to powinieneś otrzymać mapę tangent.

 

http://cgcookie.com/blender/2010/06/30/normal_maps_blender_2_5/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.