Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Cześć Wszystkim.

 

Mam problem z wypaleniem Normal mapy typu Tangent po sculpt'cie.

Mapa Normal World i Normal Object wypala się bez problemu.

Z Tangent raz mi się to nawet (chyba) udało, ale uczę się właśnie blendera,

testuje różne warianty ustawień i jakoś nie mogę powtórnie trafić...

Mapa albo się nie renderuje, albo jest jednolicie niebieska.

Proszę o jakąś (po)radę.

 

Problem nie jest bardzo pilny. Nie wiszą nade mną żadne terminy

wykonania wizualizacji czy innego zlecenia. Jednak z niecierpliwością

czekam na jakieś porady. Blendera uczę się dla przyjemniści pracy w 3D

i chciałbym jedynie poznać nowy program z możliwościami

(łapię się za głowę) przewyższającymi w niektórych

momentach 3ds Maxa, którego jestem użytkownikiem od wielu lat...

  • Odpowiedzi 6
  • Wyświetleń 2,4k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

"Nigdy nie wypalałem normali w Blenderze"

"według mnie szybciej i lepiej zrobisz to w xNormal"

waza podeślij ten modelik, bo przyczyn moze byc kilka

Napisano

problem może być w kolejności zaznaczenia, albo w tym, co masz ustawione w modyfikatorze multires. Nie da się odpowiedzieć na twoje pytanie z takimi informacjami jakich udzieliłeś. Pokaż model, przynajmniej screen z interface-u, albo wklej na http://www.pasteall.org/blend/, a jak nie chcesz pokaz podelu, to spróbuj sobie zrobić jakiś trywialny przypadek: boxa zaokrąglonego z drugim boxem z czymś podsculptowanym, żebyto pokazać, jak ustawiasz (a może wtedy się uda i problem się rozwiąże, bo będziesz miał tylko modele porównać...)

Napisano
  • Autor

Wielkie dzięki za odpowiedzi.

Jak pisałem - testuję na razie Blenderka i nie mam żadnego modelu.

A właściwie jest to zwykły Plane potraktowany modyfikatorem Multires.

Kilka maźnięć w trybie sculpt. Mapowanie UV.

Chcę wypalić Normalkę Tangent bez dokładania drugiego modelu.

Normalki Object i World wypalają się - patrz obrazki.

Kiedy wypalam Normalkę Tangent na drugi obiekt - jest wszystko OK.

 

Dlaczego więc mogę na jednym obiekcie wypalić typ Object i World a nie mogę Tangent?

Mam cichą nadzieję, że teraz dobrze zadałem pytanie.

Pozdrawiam

 

[ATTACH=CONFIG]91040[/ATTACH]

 

[ATTACH=CONFIG]91041[/ATTACH]

Edytowane przez waza

Napisano

Tangent wypalony z jakiegoś obiektu na ten sam obiekt zawsze będzie płaski. Musisz wypalić z obiektu highpoly na lowpoly (z opcją selected to active, wtedy wypala do aktywnego obiektu (jaśniejsze zaznaczenie)).

Napisano
  • Autor

Za słabo znam teorię, żeby z tym stwierdzeniem dyskutować a praktyka nie jest jednoznaczna.

W ZBrushu też mamy jeden obiekt, przynajmniej tak mi się wydaje, a Tangent jest wypalany.

W każdym razie dzięki za wypowiedź.

 

PS.

Nie daje mi ta sprawa spokoju więc ciągle testuję i wyszło tak:

 

Zaznaczyłem opcję "Bake from Multires" i przy renderze Tangentu program się zwiesił.

 

Ale gdy najpierw wyrenderowałem Normal Object i później zaznaczyłem Bake from Multires

- program wyrenderował Normalną Tangent a przynajmniej mapę w jej niebieskich odcieniach.

Czy to jakiś bug w programie? Czy Ktoś już to przerabiał i chciałoby mu się o tym napisać?

Napisano

Mapa tangent jest renderowana z uwzględnieniem geometrii modelu lowpoly - na chłopski rozum uwzględnia różnice w geometrii i jest po to żeby odwzorować normale modelu, z którego jest wypalana, na modelu, który będzie z niej korzystał. Zapewne w zbrushu do najniższego poziomu subd.

 

Mapa object z kolei zapisuje globalny kierunek normali, więc można ją wypalić dla każdego modelu z uv.

 

Generalnie w Blenderze robi się to tak: zaznaczasz obiekty, które chcesz wypalić a na końcu (ostatni zaznaczony obiekt jest tzw obiektem aktywnym - ma jaśniejszy outline) zaznaczasz obiekt, do którego chcesz wyrenderować (z funkcją selected to active). Jeżeli wcześniej ustawiłeś mu mapę, zmapowałeś itd, to powinieneś otrzymać mapę tangent.

 

http://cgcookie.com/blender/2010/06/30/normal_maps_blender_2_5/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności