Napisano 9 Lipiec 201311 l Cześć Wszystkim. Mam problem z wypaleniem Normal mapy typu Tangent po sculpt'cie. Mapa Normal World i Normal Object wypala się bez problemu. Z Tangent raz mi się to nawet (chyba) udało, ale uczę się właśnie blendera, testuje różne warianty ustawień i jakoś nie mogę powtórnie trafić... Mapa albo się nie renderuje, albo jest jednolicie niebieska. Proszę o jakąś (po)radę. Problem nie jest bardzo pilny. Nie wiszą nade mną żadne terminy wykonania wizualizacji czy innego zlecenia. Jednak z niecierpliwością czekam na jakieś porady. Blendera uczę się dla przyjemniści pracy w 3D i chciałbym jedynie poznać nowy program z możliwościami (łapię się za głowę) przewyższającymi w niektórych momentach 3ds Maxa, którego jestem użytkownikiem od wielu lat...
Napisano 9 Lipiec 201311 l "Nigdy nie wypalałem normali w Blenderze" "według mnie szybciej i lepiej zrobisz to w xNormal" waza podeślij ten modelik, bo przyczyn moze byc kilka
Napisano 10 Lipiec 201311 l problem może być w kolejności zaznaczenia, albo w tym, co masz ustawione w modyfikatorze multires. Nie da się odpowiedzieć na twoje pytanie z takimi informacjami jakich udzieliłeś. Pokaż model, przynajmniej screen z interface-u, albo wklej na http://www.pasteall.org/blend/, a jak nie chcesz pokaz podelu, to spróbuj sobie zrobić jakiś trywialny przypadek: boxa zaokrąglonego z drugim boxem z czymś podsculptowanym, żebyto pokazać, jak ustawiasz (a może wtedy się uda i problem się rozwiąże, bo będziesz miał tylko modele porównać...)
Napisano 10 Lipiec 201311 l Autor Wielkie dzięki za odpowiedzi. Jak pisałem - testuję na razie Blenderka i nie mam żadnego modelu. A właściwie jest to zwykły Plane potraktowany modyfikatorem Multires. Kilka maźnięć w trybie sculpt. Mapowanie UV. Chcę wypalić Normalkę Tangent bez dokładania drugiego modelu. Normalki Object i World wypalają się - patrz obrazki. Kiedy wypalam Normalkę Tangent na drugi obiekt - jest wszystko OK. Dlaczego więc mogę na jednym obiekcie wypalić typ Object i World a nie mogę Tangent? Mam cichą nadzieję, że teraz dobrze zadałem pytanie. Pozdrawiam [ATTACH=CONFIG]91040[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]91041[/ATTACH] Edytowane 10 Lipiec 201311 l przez waza
Napisano 10 Lipiec 201311 l Tangent wypalony z jakiegoś obiektu na ten sam obiekt zawsze będzie płaski. Musisz wypalić z obiektu highpoly na lowpoly (z opcją selected to active, wtedy wypala do aktywnego obiektu (jaśniejsze zaznaczenie)).
Napisano 10 Lipiec 201311 l Autor Za słabo znam teorię, żeby z tym stwierdzeniem dyskutować a praktyka nie jest jednoznaczna. W ZBrushu też mamy jeden obiekt, przynajmniej tak mi się wydaje, a Tangent jest wypalany. W każdym razie dzięki za wypowiedź. PS. Nie daje mi ta sprawa spokoju więc ciągle testuję i wyszło tak: Zaznaczyłem opcję "Bake from Multires" i przy renderze Tangentu program się zwiesił. Ale gdy najpierw wyrenderowałem Normal Object i później zaznaczyłem Bake from Multires - program wyrenderował Normalną Tangent a przynajmniej mapę w jej niebieskich odcieniach. Czy to jakiś bug w programie? Czy Ktoś już to przerabiał i chciałoby mu się o tym napisać?
Napisano 10 Lipiec 201311 l Mapa tangent jest renderowana z uwzględnieniem geometrii modelu lowpoly - na chłopski rozum uwzględnia różnice w geometrii i jest po to żeby odwzorować normale modelu, z którego jest wypalana, na modelu, który będzie z niej korzystał. Zapewne w zbrushu do najniższego poziomu subd. Mapa object z kolei zapisuje globalny kierunek normali, więc można ją wypalić dla każdego modelu z uv. Generalnie w Blenderze robi się to tak: zaznaczasz obiekty, które chcesz wypalić a na końcu (ostatni zaznaczony obiekt jest tzw obiektem aktywnym - ma jaśniejszy outline) zaznaczasz obiekt, do którego chcesz wyrenderować (z funkcją selected to active). Jeżeli wcześniej ustawiłeś mu mapę, zmapowałeś itd, to powinieneś otrzymać mapę tangent. http://cgcookie.com/blender/2010/06/30/normal_maps_blender_2_5/
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto