Seo000 Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Pewnie każdy z was zastanawiał się jakim to cudem w niektórych animacjach pojawiają się tysięczne armie. Ciężko mi uwieżyć że dany model jest kopiowany setki razy bo tego to raczej na zwykłym PC się nie zrobi. Mam pytanie czy istnieje jakiś sposób lub program do uzyskania takiego efektu. Z góry dziękuję.
dr Ug Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Character Studio, zeby daleko nie szukac. I tak wlasnie jest - obiekty sie 'kopiuje', nadaje im rozne parametry, zeby np. nie biegly synchronicznie i tyle. Czy kompy domowe to pociagna? Pewnie z trudem. Moze dlatego tak malo jest domowych produkcji z tlumami postaci.
Seo000 Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 Ot się wykazał Pan wiedzo:). Może jakieś szczegóły albo coś. Ja tesz mogę powiedzieć: ...jest w maxie"
rowr Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Dr UG dobre a tak powaznie to watpie czy na swoim kompie walniesz kilku tysieczna armie:D ale jak bys chcial przejzyj http://67.15.36.49/team/Tutorials/starwars/starwars_01.asp
Seo000 Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 Dzięki rowr jest to dobre rozwiązanie ale tylko w przypadku gdy pokazujem coś z daleka z bliska uproszczenie przez Multires nie daje zbyt ładnych efektów ale nic, dzięki za to. Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie.
rowr Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 no fakt na tutku to fajnie wyglada ale jaki wlasciwie masz sprzet bo tak mysle ze jak nawet ci sie uda stworzyc juz tam jakas armie to sama zmiana kadru bedzie juz masakra nie mowiac juz o wygodnej animacji .Ludzie ktorzy robia cos takiego zazwyczaj to robia w duzych zespolachi na mega wypasionych maszynach.chyba ze chcesz zrobic statyczna scenke to jakies szanse masz
Vorek Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Hehe o ile dobrze pamiętam to komp na którym był robion Władca miał kilkanaście(-dziesiąt ?) procków. Szczerze wątpie żeby domowy piecyk pociągnął kilkadzisiąt postaci w jednej scenie, co dopiero kilka tysięcy. Być może się mylę bo nigdy nawet nie myślałe żeby robić taką scenę. Można by to zrobić w jakimś programie do montażu ewentualnie...animować jednostki w grupach a potem sklejać ale nie wiem jakby to wyszło. Pozdrawiam
Seo000 Napisano 27 Sierpień 2004 Autor Napisano 27 Sierpień 2004 To znaczy ja mam PIV 2,6Ghz 512 DDR, Radeona 9000 All in Wonder, Maxtor 30GB(7200) i płytę główną Asusa oraz maxa 5. A ciekawe jak to było w tej animacji Corion bo przecież pisali że zrobiła ją jedna osoba?
Darthapul Napisano 27 Sierpień 2004 Napisano 27 Sierpień 2004 Chyba ze w AE. BOdajze z 3d Assistantem ( http://www.digitalanarchy.com/3Dassist/3Dassist_main.html ) Robili tlum (armia schodaca ze wzgorza) w xenie. Widzialem gdzies mov'a z pokazem jak to zrobili. Ale to byl tlum w dalekim planie - w zasaDZIE sylwetki.
Seo000 Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 Są różne sposoby. Np. tłum widowni w Gwiezdnych Wojnach to było kilka pomalowanych patyczków do uszu, a wodospady to tylko filmowana sól kuchenna.
LHT Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Massive Software Introduces Massive 2.0 http://www.evermotion.org/?unfold_cg_news=175&unfold=cg_news
Seo000 Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 Dziękuję ale z tego co dowiedziałem się na końcu powinienem wygrać w totka żeby se kupić jakiś tam programik;)
Conrad Napisano 28 Sierpień 2004 Napisano 28 Sierpień 2004 Seo000, ty se kup jak wygrasz 10 komputerów ;) ale maxa polecam.moim zdaniem render sceny z tyloma postaciami to przeszedłby z palcem w d#### ale animacja NIGDY
Seo000 Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 Masz rację, ale moim zdaniem samo skopiwanie tego w jednym viewporcie nawet jako boxy(dispaly as box) było by niemożliwe.
Seo000 Napisano 28 Sierpień 2004 Autor Napisano 28 Sierpień 2004 Acha przypomniało mi się coś. Kiedyś jak jechałem samochodem przez las patrzyłem przez okno w bok i wpadłem na doś nietypowy pomyśł. Zastanawiałem się czy można zroobić tylko kilka drzew w lesie(tylko te które są przy drodze) a drzewa w oddali były by tylko odbiciem lustrznym tych które jusz istnieją. Oczywiście wtedy trzeba ustawić żeby w lustrze nie odbijał się widz. Jak myślicie czy to jest możliwe i czy możnaby to wykorzystać w tworzeniu tłumu. PS. Jeżeli to zadziała to pozwólcie mi nazwać tą teorię;)
SAIRAM Napisano 26 Listopad 2004 Napisano 26 Listopad 2004 Tak jasne, ale nic nie bede mowił bo juz ze mno w quake nie zagrasz:P co to twojego sprzętu.............................sam wiesz:)
Luke3D Napisano 26 Listopad 2004 Napisano 26 Listopad 2004 Był jakiś videotutorial discreeta jak to zrobić w 3dsmax'ie 7 żeby pewna część obiektów znikała ale istniała
hrydek Napisano 28 Listopad 2004 Napisano 28 Listopad 2004 Tłumy renderuje sie na osobnych wartwach. Czasami każdą postać osobno, czasami pare postaci na warstwe, czasami wszystkie na jedej, zależnie od stopnia skomplikowania sceny. Ciężko mi sobie wyobrazić żeby dało sie zrobić tłum w CS, przez kłopoty ze stabilnością. 4 bipedy wywalają nalepsze komputery :| Chodziaż coś takiego jak Project Mayhem dawało rade.http://www.adamwatkins.com/mayhem.htm. Jak to działa w praktyce to nie wiem i pewnie nie działa. Corion był robiony na kościach z powodów, które wyżej wymieniłem. Ja osobiście bym robił tłumek gostków w Motionbiulderze. PIV 2.8 z FX5900 daje rade pociągnąć spokojnie około 15 postaci przy >30 fps. Także sie jeszcze daje animować.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się