Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pewnie każdy z was zastanawiał się jakim to cudem w niektórych animacjach pojawiają się tysięczne armie. Ciężko mi uwieżyć że dany model jest kopiowany setki razy bo tego to raczej na zwykłym PC się nie zrobi. Mam pytanie czy istnieje jakiś sposób lub program do uzyskania takiego efektu.

 

Z góry dziękuję.

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Character Studio, zeby daleko nie szukac. I tak wlasnie jest - obiekty sie 'kopiuje', nadaje im rozne parametry, zeby np. nie biegly synchronicznie i tyle.

Czy kompy domowe to pociagna? Pewnie z trudem. Moze dlatego tak malo jest domowych produkcji z tlumami postaci.

Napisano

Dzięki rowr jest to dobre rozwiązanie ale tylko w przypadku gdy pokazujem coś z daleka z bliska uproszczenie przez Multires nie daje zbyt ładnych efektów ale nic, dzięki za to. Może ktoś jeszcze ma jakieś sugestie.

Napisano

no fakt na tutku to fajnie wyglada ale jaki wlasciwie masz sprzet bo tak mysle ze jak nawet ci sie uda stworzyc juz tam jakas armie to sama zmiana kadru bedzie juz masakra nie mowiac juz o wygodnej animacji .Ludzie ktorzy robia cos takiego zazwyczaj to robia w duzych zespolachi na mega wypasionych maszynach.chyba ze chcesz zrobic statyczna scenke to jakies szanse masz

Napisano

Hehe o ile dobrze pamiętam to komp na którym był robion Władca miał kilkanaście(-dziesiąt ?) procków. Szczerze wątpie żeby domowy piecyk pociągnął kilkadzisiąt postaci w jednej scenie, co dopiero kilka tysięcy. Być może się mylę bo nigdy nawet nie myślałe żeby robić taką scenę.

 

Można by to zrobić w jakimś programie do montażu ewentualnie...animować jednostki w grupach a potem sklejać ale nie wiem jakby to wyszło.

 

Pozdrawiam

Napisano

To znaczy ja mam PIV 2,6Ghz 512 DDR, Radeona 9000 All in Wonder, Maxtor 30GB(7200) i płytę główną Asusa oraz maxa 5. A ciekawe jak to było w tej animacji Corion bo przecież pisali że zrobiła ją jedna osoba?

Napisano

Są różne sposoby. Np. tłum widowni w Gwiezdnych Wojnach to było kilka pomalowanych patyczków do uszu, a wodospady to tylko filmowana sól kuchenna.

Napisano

Seo000, ty se kup jak wygrasz 10 komputerów ;) ale maxa polecam.moim zdaniem render sceny z tyloma postaciami to przeszedłby z palcem w d#### ale animacja NIGDY

Napisano

Acha przypomniało mi się coś. Kiedyś jak jechałem samochodem przez las patrzyłem przez okno w bok i wpadłem na doś nietypowy pomyśł. Zastanawiałem się czy można zroobić tylko kilka drzew w lesie(tylko te które są przy drodze) a drzewa w oddali były by tylko odbiciem lustrznym tych które jusz istnieją. Oczywiście wtedy trzeba ustawić żeby w lustrze nie odbijał się widz. Jak myślicie czy to jest możliwe i czy możnaby to wykorzystać w tworzeniu tłumu.

 

PS. Jeżeli to zadziała to pozwólcie mi nazwać tą teorię;)

Napisano

Tłumy renderuje sie na osobnych wartwach. Czasami każdą postać osobno, czasami pare postaci na warstwe, czasami wszystkie na jedej, zależnie od stopnia skomplikowania sceny.

Ciężko mi sobie wyobrazić żeby dało sie zrobić tłum w CS, przez kłopoty ze stabilnością. 4 bipedy wywalają nalepsze komputery :| Chodziaż coś takiego jak Project Mayhem dawało rade.http://www.adamwatkins.com/mayhem.htm. Jak to działa w praktyce to nie wiem i pewnie nie działa.

Corion był robiony na kościach z powodów, które wyżej wymieniłem.

Ja osobiście bym robił tłumek gostków w Motionbiulderze. PIV 2.8 z FX5900 daje rade pociągnąć spokojnie około 15 postaci przy >30 fps. Także sie jeszcze daje animować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności