kingwins Napisano 19 Lipiec 2013 Napisano 19 Lipiec 2013 Witam, Czy jest jakiś prosty sposób na ustawienie "ciemności" cienia? Czy zawsze trzeba kombinować z mocą świateł i expozycją kamery? Pozdrawiam
Kramon Napisano 19 Lipiec 2013 Napisano 19 Lipiec 2013 możesz zawsze sobie wyrenderować shadow pass :> i go rozjaśnić.
ca mel Napisano 19 Lipiec 2013 Napisano 19 Lipiec 2013 Nie znam się za bardzo na vray'u, ale np Maya pozwala na używanie kolorów z ujemną jasnością np H 0, S 0, V -0.5. Jeśli nie da się przypisać takiego koloru cieniowi to możesz spróbować zrobić dodatkowe światło o takim kolorze nie oświetlające sceny ale rzucające cień. Pozdr.
kingwins Napisano 19 Lipiec 2013 Autor Napisano 19 Lipiec 2013 Dobry pomysł ca mel Jeśli chodzi o rozjaśnianie shadow passa to lipa, bo cień już się robi na beauty pass, shadow passem można go tylko rozjaśnić ale jeśli masz cień na czymś innym niż odcienie szarości to słabo będzie. No chyba że znasz jakiś myk żeby cień nie renderował się na rgb tylko w samym passie, ale z tego co wiem to trzebaby po prostu wyrenderować wszystkie składowe rendera na passach a mi chodzi o przyspieszenie sobie pracy a nie dokładanie :)
Traitor Napisano 19 Lipiec 2013 Napisano 19 Lipiec 2013 W przypadku Omnika wystarczy odznaczyc Transparent Shadows, i zmniejszyc wartosc Dens.1 na mniejsza, np 0,5. Wtedy cien staje sie mniej ciemny.
polka dot Napisano 19 Lipiec 2013 Napisano 19 Lipiec 2013 pierwsze co przychodzi mi na myśl to ustawienia Color Mapping i Dark Multiplier. ale zbyt wysokie wartości spowodują widoczne przekłamania w dystrybucji rozproszonego światła
legomir Napisano 20 Lipiec 2013 Napisano 20 Lipiec 2013 Jeśli chodzi o rozjaśnianie shadow passa to lipa, bo cień już się robi na beauty pass, shadow passem można go tylko rozjaśnić ale jeśli masz cień na czymś innym niż odcienie szarości to słabo będzie. No chyba że znasz jakiś myk żeby cień nie renderował się na rgb tylko w samym passie, ale z tego co wiem to trzebaby po prostu wyrenderować wszystkie składowe rendera na passach a mi chodzi o przyspieszenie sobie pracy a nie dokładanie :) A matematyki to się uczyło? ;) Shadow pass zawiera jedynie cienie czyli jest jakby alpha, jeśli tak go użyjemy dodajemy lub odejmujemy wartości od danych cieni i za pomocą clampa zostawiasz je na danym poziomie. Co do passow jeśli chodzi o Vr to sprawa jest o tyle ciekawa, że renderer przyspiesza delikatnie po ich dodaniu.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się