Zernat Napisano 31 Lipiec 2013 Napisano 31 Lipiec 2013 Witam, często widzę w wielu dobrych pracach ludzi (szczególnie scenach) takie ładne paproszki, drobinki kurzu, pomniejsze owady itp. nadaje to taki fajny klimat pracy. Czy może wiecie jak można coś takiego wykonać ? Czytałem o programie, a raczej wtyczce "TrapCode Particular" tam podobno da się coś takiego zrobić, ale z tego co widzę, jest to ogromna wtyczka tworząca particle, nie ma jakiegoś łatwiejszego sposobu na coś takiego ? :P Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Traitor Napisano 31 Lipiec 2013 Napisano 31 Lipiec 2013 Najprosciej to chyba partiklami w programie 3D. Dodatkowo dolicz do nich ZDepth, wrzuc do kompo i gra.
Zernat Napisano 31 Lipiec 2013 Autor Napisano 31 Lipiec 2013 Rozumiem, dzięki. A czy ten proces (tworzenia tego typu cząstek) się jakoś nazywa, cobym mógł pogoglować, poszukać jakichś tutków bądź presetów ?
Traitor Napisano 31 Lipiec 2013 Napisano 31 Lipiec 2013 (edytowane) Po prostu liczysz male biale punkciki wygenerowane partiklami na czarnym tle, przy wlaczonym kanale alpha. Do tego renderujesz ZDepth (3dsmax>render elements) by nastepnie w postprodukcji uzyskac na nich defocus (glebie ostrosci) np pluginem Frishluft Lenscare. Edytowane 31 Lipiec 2013 przez Traitor
Zernat Napisano 31 Lipiec 2013 Autor Napisano 31 Lipiec 2013 Rozumiem, dzięki wielkie. Jakby ktoś miał jeszcze jakieś pomysły to też chętnie wysłucham ^^ Pozdrawiam.
Zernat Napisano 10 Sierpień 2013 Autor Napisano 10 Sierpień 2013 Bawiłem się tymi kulkami i zdepthem i jednak efekt nie jest zadowalający :/ Czy może moglibyście mi coś jeszcze doradzić ? Chodzi mi o takie paproszki jak na przykład w tych pracach: http://www.limestudio.pl/wp-content/uploads/2013/04/jealousy.jpg http://www.cgarena.com/freestuff/tutorials/maya/green-redemption/header.jpg
Kramon Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 czasteczki do których jest przypisana grupa obiektów
Traitor Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 Tak jak pisalem, unoszace sie particle+dof w postprodukcji. Nic prostszego. Partikle niekoniecznie musza byc ksztaltu kulistego. Mozesz emitowac dowolny ksztalt paprochow lub grupe roznych ksztaltow.
Zernat Napisano 10 Sierpień 2013 Autor Napisano 10 Sierpień 2013 No rozumiem, rozumiem. Pytałem się tylko o jakieś inne metody lub wskazówki, coby ten efekt jeszcze poprawić.
Kramon Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 inna metoda: Digital painting/texture na plane parę planeów ustawionych prostopadle do kamery w kluczowych odśtepach/miejscach na scenie gdzie chciałbyś kurz. No odpowiednia alpha do tego.. itp...
legomir Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 A to nie jest zwykły noise pomnożony razy obrazek na warstwie?
Kramon Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 A to nie jest zwykły noise pomnożony razy obrazek na warstwie? tak też można ale wiesz w sumie jak chcesz animacje robić...
legomir Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 Ew. jeśli dobrze pamiętam to we Vray'u 2.4(przynajmniej pod May'e) jest format plików, który supportuje deep compositing i możesz póścić particle/trójwymiarowy noise w jakimś Nuku czy Ae @UP a ja całe życie myślałem, że noisy mają coś takiego jak offset(a jak nie mają to dodając wartości do tego od czego jest wyprowadzana funkcja tworzysz offset).
Kramon Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 Ew. jeśli dobrze pamiętam to we Vray'u 2.4(przynajmniej pod May'e) jest format plików, który supportuje deep compositing i możesz póścić particle/trójwymiarowy noise w jakimś Nuku czy Ae @UP a ja całe życie myślałem, że noisy mają coś takiego jak offset(a jak nie mają to dodając wartości do tego od czego jest wyprowadzana funkcja tworzysz offset). ale nie zrobisz animacji np zbliżenia na kurz co jest bardzo modne. tylko będziesz miał śnieżek jak w telewizji.
legomir Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 Możesz pokazać jakis shoot z takim zbliżeniem?
Kramon Napisano 10 Sierpień 2013 Napisano 10 Sierpień 2013 Sory ale nie ściągam filmów chodzę do kina. Albo oglądam w telewizji. W każdym bądź razie masz wiele takich scen gdzie jest volumentryczne światło klimatyczna scenka i są spore drobinki kurzu i widać jak w tym świetle lecą powoli bo często jest jeszcze slow motion zarzucane. Przy wszelakich małych dewastacjach itp jest slow motion i widać w powietrzu sporo latających paprochów na które jest też ostrość. tego nie uzyskasz noise generatorem... Dużo lepiej jest system cząsteczek z bazą grup obiektów które modelujesz 10 sekund. a masz pełną konrole, realistycznie oświetlone nie musisz się paprać z maskami itp..
Zernat Napisano 11 Sierpień 2013 Autor Napisano 11 Sierpień 2013 Rozumiem, dzięki. Kramon, a jak mówiłeś o grupie obiektów to miałeś na myśli coś w stylu różnych zdeformowanych lekko kulek aby po prostu każdy paproch nie był taki sam czy może miałeś na myli coś innego ? Pozdrawiam.
deshu Napisano 11 Sierpień 2013 Napisano 11 Sierpień 2013 kulki, cylindry, krzywe z nadaną jakąś grubością... znajdujesz obrazek i jedziesz, np:
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się