Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, często widzę w wielu dobrych pracach ludzi (szczególnie scenach) takie ładne paproszki, drobinki kurzu, pomniejsze owady itp. nadaje to taki fajny klimat pracy.

 

Czy może wiecie jak można coś takiego wykonać ? Czytałem o programie, a raczej wtyczce "TrapCode Particular" tam podobno da się coś takiego zrobić, ale z tego co widzę, jest to ogromna wtyczka tworząca particle, nie ma jakiegoś łatwiejszego sposobu na coś takiego ? :P

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

  • Odpowiedzi 17
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Rozumiem, dzięki. A czy ten proces (tworzenia tego typu cząstek) się jakoś nazywa, cobym mógł pogoglować, poszukać jakichś tutków bądź presetów ?

Napisano (edytowane)

Po prostu liczysz male biale punkciki wygenerowane partiklami na czarnym tle, przy wlaczonym kanale alpha. Do tego renderujesz ZDepth (3dsmax>render elements) by nastepnie w postprodukcji uzyskac na nich defocus (glebie ostrosci) np pluginem Frishluft Lenscare.

Edytowane przez Traitor
Napisano

Tak jak pisalem, unoszace sie particle+dof w postprodukcji. Nic prostszego.

Partikle niekoniecznie musza byc ksztaltu kulistego. Mozesz emitowac dowolny ksztalt paprochow lub grupe roznych ksztaltow.

Napisano

inna metoda:

 

Digital painting/texture na plane parę planeów ustawionych prostopadle do kamery w kluczowych odśtepach/miejscach na scenie gdzie chciałbyś kurz.

 

No odpowiednia alpha do tego.. itp...

Napisano

Ew. jeśli dobrze pamiętam to we Vray'u 2.4(przynajmniej pod May'e) jest format plików, który supportuje deep compositing i możesz póścić particle/trójwymiarowy noise w jakimś Nuku czy Ae

 

@UP a ja całe życie myślałem, że noisy mają coś takiego jak offset(a jak nie mają to dodając wartości do tego od czego jest wyprowadzana funkcja tworzysz offset).

Napisano
Ew. jeśli dobrze pamiętam to we Vray'u 2.4(przynajmniej pod May'e) jest format plików, który supportuje deep compositing i możesz póścić particle/trójwymiarowy noise w jakimś Nuku czy Ae

 

@UP a ja całe życie myślałem, że noisy mają coś takiego jak offset(a jak nie mają to dodając wartości do tego od czego jest wyprowadzana funkcja tworzysz offset).

 

ale nie zrobisz animacji np zbliżenia na kurz co jest bardzo modne. tylko będziesz miał śnieżek jak w telewizji.

Napisano

Sory ale nie ściągam filmów chodzę do kina. Albo oglądam w telewizji. W każdym bądź razie masz wiele takich scen gdzie jest volumentryczne światło klimatyczna scenka i są spore drobinki kurzu i widać jak w tym świetle lecą powoli bo często jest jeszcze slow motion zarzucane. Przy wszelakich małych dewastacjach itp jest slow motion i widać w powietrzu sporo latających paprochów na które jest też ostrość. tego nie uzyskasz noise generatorem... Dużo lepiej jest system cząsteczek z bazą grup obiektów które modelujesz 10 sekund. a masz pełną konrole, realistycznie oświetlone nie musisz się paprać z maskami itp..

Napisano

Rozumiem, dzięki. Kramon, a jak mówiłeś o grupie obiektów to miałeś na myśli coś w stylu różnych zdeformowanych lekko kulek aby po prostu każdy paproch nie był taki sam czy może miałeś na myli coś innego ?

 

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności