Jump to content

Owady, paproszki, kurz, cząsteczki


Zernat
 Share

Recommended Posts

Witam, często widzę w wielu dobrych pracach ludzi (szczególnie scenach) takie ładne paproszki, drobinki kurzu, pomniejsze owady itp. nadaje to taki fajny klimat pracy.

 

Czy może wiecie jak można coś takiego wykonać ? Czytałem o programie, a raczej wtyczce "TrapCode Particular" tam podobno da się coś takiego zrobić, ale z tego co widzę, jest to ogromna wtyczka tworząca particle, nie ma jakiegoś łatwiejszego sposobu na coś takiego ? :P

 

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Po prostu liczysz male biale punkciki wygenerowane partiklami na czarnym tle, przy wlaczonym kanale alpha. Do tego renderujesz ZDepth (3dsmax>render elements) by nastepnie w postprodukcji uzyskac na nich defocus (glebie ostrosci) np pluginem Frishluft Lenscare.

Edited by Traitor
Link to comment
Share on other sites

Ew. jeśli dobrze pamiętam to we Vray'u 2.4(przynajmniej pod May'e) jest format plików, który supportuje deep compositing i możesz póścić particle/trójwymiarowy noise w jakimś Nuku czy Ae

 

@UP a ja całe życie myślałem, że noisy mają coś takiego jak offset(a jak nie mają to dodając wartości do tego od czego jest wyprowadzana funkcja tworzysz offset).

Link to comment
Share on other sites

Ew. jeśli dobrze pamiętam to we Vray'u 2.4(przynajmniej pod May'e) jest format plików, który supportuje deep compositing i możesz póścić particle/trójwymiarowy noise w jakimś Nuku czy Ae

 

@UP a ja całe życie myślałem, że noisy mają coś takiego jak offset(a jak nie mają to dodając wartości do tego od czego jest wyprowadzana funkcja tworzysz offset).

 

ale nie zrobisz animacji np zbliżenia na kurz co jest bardzo modne. tylko będziesz miał śnieżek jak w telewizji.

Link to comment
Share on other sites

Sory ale nie ściągam filmów chodzę do kina. Albo oglądam w telewizji. W każdym bądź razie masz wiele takich scen gdzie jest volumentryczne światło klimatyczna scenka i są spore drobinki kurzu i widać jak w tym świetle lecą powoli bo często jest jeszcze slow motion zarzucane. Przy wszelakich małych dewastacjach itp jest slow motion i widać w powietrzu sporo latających paprochów na które jest też ostrość. tego nie uzyskasz noise generatorem... Dużo lepiej jest system cząsteczek z bazą grup obiektów które modelujesz 10 sekund. a masz pełną konrole, realistycznie oświetlone nie musisz się paprać z maskami itp..

Link to comment
Share on other sites

Rozumiem, dzięki. Kramon, a jak mówiłeś o grupie obiektów to miałeś na myśli coś w stylu różnych zdeformowanych lekko kulek aby po prostu każdy paproch nie był taki sam czy może miałeś na myli coś innego ?

 

Pozdrawiam.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy