Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć.

 

Pytanie skierowane do gameartowych blenderowców. Czy da się wypalić material ID? Aby być lepiej zrozumianym. Sytuacja w której mamy hi-resowy model podzielony na pewne grupy materiałów i wypalamy mapę dla low-poly która ma charakterystykę jednotonalną kolorów które rozróżniają elementy z hi-poly. Pozwala to potem w photoshopie robić szybkie maski do grup różnych materiałów ( hyhy nie wiem czy koniecznie musiałem to pisać) :)

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

da się bo nawet kiedyś sam tego potrzebowałem bo potrzebowałem masek strasznie dużo obiektów. ale już nie pamietam jak to robiłęm w każdym bądź razie na 100% można i tak jak @UP pisze też jest dobrym wyjściem ale jest też zautomatu taka opcja. ale z głowy ci nie powiem bo tylko raz tego używałem.

Napisano

korzystając z tego, że w materiałach do gamedev nie używałem mirror, tylko diffuse i specular, ustawiałem mirror color dla materiału i go wypalałem. nie wpływa to na oryginalne materiały w podglądzie, renderze i niczym innym, a mniej roboty niż robienie drugiego kompletu materiałów i podmienianie wszystkiego, zwłaszcza, jak się chce coś potem na szybko zmienić i wypalić jeszcze raz.

 

Reasumując: ustawiamy mirror color ale nie włączamy mirrora na hipoly, na lowpoly wypalamy mirror color - i voila.

Napisano
korzystając z tego, że w materiałach do gamedev nie używałem mirror, tylko diffuse i specular, ustawiałem mirror color dla materiału i go wypalałem. nie wpływa to na oryginalne materiały w podglądzie, renderze i niczym innym, a mniej roboty niż robienie drugiego kompletu materiałów i podmienianie wszystkiego, zwłaszcza, jak się chce coś potem na szybko zmienić i wypalić jeszcze raz.

 

Reasumując: ustawiamy mirror color ale nie włączamy mirrora na hipoly, na lowpoly wypalamy mirror color - i voila.

 

Nie rozumiem tylko kwestii

ustawiamy mirror color ale nie włączamy mirrora na hipoly...
Napisano

Na zakładce materiałów (internalowych) w materiale hipoly (ten, którego "indeks" chcesz wypalić na teksturze lowpoly) masz panel mirror i w niej ustawiasz ten kolor, ale nie włączasz czeksboksa na tym panelu, znaczy nie musisz tego włączać, bo to bez znaczenia dla wypalania.

Jak robiłeś hipoly i chcesz wypalać na lowpoly, to oczywiście musisz mieć włączony silnik blnder internal, nie cycles, bo inaczej nie działa i zakładam też, że nie używałeś mirror na tym materiale, tylko specular, jak to zwykle w gamearcie bywało. więc zniemiając ten kolor i nie włączając mirror, to w materiale hipoly nic się nie zmienia, możesz sobie go dalej oglądać, możesz go zmienić i jeszcze raz wypalić wszystko, w tym ten "indeks materiału" - czyli nieużywany mirror color. Jeśli jeszcze coś nie jest jasne, to spróbuje na przykładzie wytłumaczyć, ale myslę że nie trzeba.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności