Napisano 13 Sierpień 201311 l Cześć. Pytanie skierowane do gameartowych blenderowców. Czy da się wypalić material ID? Aby być lepiej zrozumianym. Sytuacja w której mamy hi-resowy model podzielony na pewne grupy materiałów i wypalamy mapę dla low-poly która ma charakterystykę jednotonalną kolorów które rozróżniają elementy z hi-poly. Pozwala to potem w photoshopie robić szybkie maski do grup różnych materiałów ( hyhy nie wiem czy koniecznie musiałem to pisać) :)
Napisano 13 Sierpień 201311 l nakładasz proste różnokolorowe materiały na hires i przy bake wybierasz textures :)
Napisano 13 Sierpień 201311 l da się bo nawet kiedyś sam tego potrzebowałem bo potrzebowałem masek strasznie dużo obiektów. ale już nie pamietam jak to robiłęm w każdym bądź razie na 100% można i tak jak @UP pisze też jest dobrym wyjściem ale jest też zautomatu taka opcja. ale z głowy ci nie powiem bo tylko raz tego używałem.
Napisano 13 Sierpień 201311 l korzystając z tego, że w materiałach do gamedev nie używałem mirror, tylko diffuse i specular, ustawiałem mirror color dla materiału i go wypalałem. nie wpływa to na oryginalne materiały w podglądzie, renderze i niczym innym, a mniej roboty niż robienie drugiego kompletu materiałów i podmienianie wszystkiego, zwłaszcza, jak się chce coś potem na szybko zmienić i wypalić jeszcze raz. Reasumując: ustawiamy mirror color ale nie włączamy mirrora na hipoly, na lowpoly wypalamy mirror color - i voila.
Napisano 16 Sierpień 201311 l Autor korzystając z tego, że w materiałach do gamedev nie używałem mirror, tylko diffuse i specular, ustawiałem mirror color dla materiału i go wypalałem. nie wpływa to na oryginalne materiały w podglądzie, renderze i niczym innym, a mniej roboty niż robienie drugiego kompletu materiałów i podmienianie wszystkiego, zwłaszcza, jak się chce coś potem na szybko zmienić i wypalić jeszcze raz. Reasumując: ustawiamy mirror color ale nie włączamy mirrora na hipoly, na lowpoly wypalamy mirror color - i voila. Nie rozumiem tylko kwestii ustawiamy mirror color ale nie włączamy mirrora na hipoly...
Napisano 16 Sierpień 201311 l Na zakładce materiałów (internalowych) w materiale hipoly (ten, którego "indeks" chcesz wypalić na teksturze lowpoly) masz panel mirror i w niej ustawiasz ten kolor, ale nie włączasz czeksboksa na tym panelu, znaczy nie musisz tego włączać, bo to bez znaczenia dla wypalania. Jak robiłeś hipoly i chcesz wypalać na lowpoly, to oczywiście musisz mieć włączony silnik blnder internal, nie cycles, bo inaczej nie działa i zakładam też, że nie używałeś mirror na tym materiale, tylko specular, jak to zwykle w gamearcie bywało. więc zniemiając ten kolor i nie włączając mirror, to w materiale hipoly nic się nie zmienia, możesz sobie go dalej oglądać, możesz go zmienić i jeszcze raz wypalić wszystko, w tym ten "indeks materiału" - czyli nieużywany mirror color. Jeśli jeszcze coś nie jest jasne, to spróbuje na przykładzie wytłumaczyć, ale myslę że nie trzeba.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto