Napisano 13 Sierpień 201311 l Witam, czytałem kiedyś, że można się pozbyć aliasingu nie przez stosowanie filtrów a przez render w wysokiej rozdzielczości i zmianę wielkości w PS. Jak to fachowo w PS zrobić? Wystarczy, ze w image size zmienię z 4000 px na 3000 px? jakoś nie widzę różnicy, dlatego pytam co robię źle.
Napisano 13 Sierpień 201311 l Poprzez zmianę pixeli na cal lepiej oraz to działa tak, że 3-krotnie razy większy redukuje aliasing przy czym 2x razy większy obrazek renderuje się 4 razy dłużej, wiec to bez sensowne(chociaż czasem jak nie ma rady można usunąć bąbelki przy futrze).
Napisano 13 Sierpień 201311 l Autor Nie kumam kolego o czym ty tu piszesz... Pamiętam, ze Alex VrayGuy miał opublikować tutka do tej metody. Tylko nie mogę go znaleźć w sieci.
Napisano 13 Sierpień 201311 l legomir troche mieszasz chlopakowi. wiec dla porzadku wyjasniam: piksele na cal(PPI na potrzeby tego tlumaczenia tozsame z DPI) nie maja znaczenia, mozesz sobie wpisac dowolna liczbe. to jest istotne dopiero jak oddajesz obrazek do DRUKU. tyle ze domyslnie w szopie przy zmianie DPI zmieniasz tez rozdzielczosc w pikselach, bo masz zaznaczone "resample image", po odznaczeniu tego checkboxa dopiero de facto zmieniasz samo DPI/PPI. Orion to o czym piszesz to jest dokladnie zmiana wielkosc w pikselach, tyle ze najczesciej o 50%, czyli przy docelowej wielkosci 2000px renderujesz w 4000 i potem tylko skalujesz w dol wlasnie za pomoca image>image size. mozesz tez walnac 6000 a nawet 8000 i potem sobie zmniejszyc do 2, powinno to dac lepsze rezultaty. ma to sens czasem, ale trzeba zobaczyc czy nie lepiej (szybciej, ladniej) jednak pobawic sie z ustawieniami samplingu i algorytmow antialiasingu, czyli dmc filtrowanie traingle, lanczosy i inne. Edytowane 29 Sierpień 201311 l przez kengi
Napisano 13 Sierpień 201311 l Renderowany obrazek nie ma określonej rozdzielczości na cal czy cm. Ma tylko szerokość i wysokość w pixelach. Zwiększając jego "rozmiary" w pikselach pamiętaj, że dwukrotne powiększenie skutkuje potrzebą wyrenderowania czterokrotnie większej ilości pikseli - obrazek o wys. i szer. 200 x 200 składa się z 40.000 pikseli, dwukrotnie większy (400x400) to już 160.000 pikseli (czyli tak jak napisał to legomir). Próbowałem i u mnie zwiększenie szybkości renderingu dzięki wyłączeniu filtrów nie rekompensowało straty powodowanej przez konieczność wyrenderowania dużo większej ilości pikseli. Ale nie był to test bardzo "naukowy" :-)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto