Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

 

czytałem kiedyś, że można się pozbyć aliasingu nie przez stosowanie filtrów a przez render w wysokiej rozdzielczości i zmianę wielkości w PS. Jak to fachowo w PS zrobić? Wystarczy, ze w image size zmienię z 4000 px na 3000 px? jakoś nie widzę różnicy, dlatego pytam co robię źle.

  • Odpowiedzi 4
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Poprzez zmianę pixeli na cal lepiej oraz to działa tak, że 3-krotnie razy większy redukuje aliasing przy czym 2x razy większy obrazek renderuje się 4 razy dłużej, wiec to bez sensowne(chociaż czasem jak nie ma rady można usunąć bąbelki przy futrze).

Napisano
  • Autor

Nie kumam kolego o czym ty tu piszesz...

 

Pamiętam, ze Alex VrayGuy miał opublikować tutka do tej metody. Tylko nie mogę go znaleźć w sieci.

Napisano

legomir troche mieszasz chlopakowi. wiec dla porzadku wyjasniam:

piksele na cal(PPI na potrzeby tego tlumaczenia tozsame z DPI) nie maja znaczenia, mozesz sobie wpisac dowolna liczbe.

to jest istotne dopiero jak oddajesz obrazek do DRUKU. tyle ze domyslnie w szopie przy zmianie DPI zmieniasz tez rozdzielczosc w pikselach, bo masz zaznaczone "resample image", po odznaczeniu tego checkboxa dopiero de facto zmieniasz samo DPI/PPI.

 

Orion to o czym piszesz to jest dokladnie zmiana wielkosc w pikselach, tyle ze najczesciej o 50%, czyli przy docelowej wielkosci 2000px renderujesz w 4000 i potem tylko skalujesz w dol wlasnie za pomoca image>image size. mozesz tez walnac 6000 a nawet 8000 i potem sobie zmniejszyc do 2, powinno to dac lepsze rezultaty.

 

ma to sens czasem, ale trzeba zobaczyc czy nie lepiej (szybciej, ladniej) jednak pobawic sie z ustawieniami samplingu i algorytmow antialiasingu, czyli dmc filtrowanie traingle, lanczosy i inne.

Edytowane przez kengi

Napisano

Renderowany obrazek nie ma określonej rozdzielczości na cal czy cm. Ma tylko szerokość i wysokość w pixelach. Zwiększając jego "rozmiary" w pikselach pamiętaj, że dwukrotne powiększenie skutkuje potrzebą wyrenderowania czterokrotnie większej ilości pikseli - obrazek o wys. i szer. 200 x 200 składa się z 40.000 pikseli, dwukrotnie większy (400x400) to już 160.000 pikseli (czyli tak jak napisał to legomir). Próbowałem i u mnie zwiększenie szybkości renderingu dzięki wyłączeniu filtrów nie rekompensowało straty powodowanej przez konieczność wyrenderowania dużo większej ilości pikseli. Ale nie był to test bardzo "naukowy" :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności