Skocz do zawartości

Jak się pozbyć aliasingu?


_Orion_

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

czytałem kiedyś, że można się pozbyć aliasingu nie przez stosowanie filtrów a przez render w wysokiej rozdzielczości i zmianę wielkości w PS. Jak to fachowo w PS zrobić? Wystarczy, ze w image size zmienię z 4000 px na 3000 px? jakoś nie widzę różnicy, dlatego pytam co robię źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Poprzez zmianę pixeli na cal lepiej oraz to działa tak, że 3-krotnie razy większy redukuje aliasing przy czym 2x razy większy obrazek renderuje się 4 razy dłużej, wiec to bez sensowne(chociaż czasem jak nie ma rady można usunąć bąbelki przy futrze).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

legomir troche mieszasz chlopakowi. wiec dla porzadku wyjasniam:

piksele na cal(PPI na potrzeby tego tlumaczenia tozsame z DPI) nie maja znaczenia, mozesz sobie wpisac dowolna liczbe.

to jest istotne dopiero jak oddajesz obrazek do DRUKU. tyle ze domyslnie w szopie przy zmianie DPI zmieniasz tez rozdzielczosc w pikselach, bo masz zaznaczone "resample image", po odznaczeniu tego checkboxa dopiero de facto zmieniasz samo DPI/PPI.

 

Orion to o czym piszesz to jest dokladnie zmiana wielkosc w pikselach, tyle ze najczesciej o 50%, czyli przy docelowej wielkosci 2000px renderujesz w 4000 i potem tylko skalujesz w dol wlasnie za pomoca image>image size. mozesz tez walnac 6000 a nawet 8000 i potem sobie zmniejszyc do 2, powinno to dac lepsze rezultaty.

 

ma to sens czasem, ale trzeba zobaczyc czy nie lepiej (szybciej, ladniej) jednak pobawic sie z ustawieniami samplingu i algorytmow antialiasingu, czyli dmc filtrowanie traingle, lanczosy i inne.

Edytowane przez kengi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renderowany obrazek nie ma określonej rozdzielczości na cal czy cm. Ma tylko szerokość i wysokość w pixelach. Zwiększając jego "rozmiary" w pikselach pamiętaj, że dwukrotne powiększenie skutkuje potrzebą wyrenderowania czterokrotnie większej ilości pikseli - obrazek o wys. i szer. 200 x 200 składa się z 40.000 pikseli, dwukrotnie większy (400x400) to już 160.000 pikseli (czyli tak jak napisał to legomir). Próbowałem i u mnie zwiększenie szybkości renderingu dzięki wyłączeniu filtrów nie rekompensowało straty powodowanej przez konieczność wyrenderowania dużo większej ilości pikseli. Ale nie był to test bardzo "naukowy" :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności