Pawlito Napisano 18 Sierpień 2013 Share Napisano 18 Sierpień 2013 Tytuł brzmi zagadkowo, starałem się wyrazić możliwie zrozumiale, a całą sprawę wyjaśniam poniżej. Chciałbym, aby obiekt zaznaczony na czerwono, którym mają być pończochy, odrysował się jako mapa, maska, na nodze. Czy istnieje sposób, aby jakoś rzutować jeden obiekt na drugi i tym sposobem wypalić teksturę która będzie wyglądała na gołej nodze jak pończocha? Repów na rozdawnictwo już nie mam, jednak dopiszę ksywkę pomocnika do creditsów gdy praca będzie gotowa :) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Zernat Napisano 18 Sierpień 2013 Share Napisano 18 Sierpień 2013 Nie jestem pewien czy to ci będzie odpowiadało, ale mógłbyś ten kawałek nogi oddzielić od ciała (skopiować) i nadać mu teksturę z alphą (przezroczystością) i to będzie pończocha, a model będzie normalną nogą. Pozdrawiam. @Edit: W sumie to nie wiem czy dobrze zrozumiałem, ponieważ teoretycznie możesz też pończochę zrobić na jednej teksturze, wtedy tylko obędzie chyba więcej zabawy z materiałami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawlito Napisano 18 Sierpień 2013 Autor Share Napisano 18 Sierpień 2013 Właściwie, już to przerabiałem: Ta pończocha zrobiona jest z tekstury, ale dokładności brakuje, jeżeli się przyjrzeć. Odrysowałem ją w Shopie na uv przygotowanej dla ciała, ale brzegi wychodza postrzępione.W ostateczności tak zostanie, ale szukam dokładniejszego sposobu. Robienie tego jako osobna geometria i wiązanie przez skin wrapa odpada, bo to jest zbyt kosztowne obliczeniowo, a jeszcze będą ubrania. Muszę oszczędzać "gigaherce". ;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dynamico Napisano 18 Sierpień 2013 Share Napisano 18 Sierpień 2013 Zaznacz potrzebne polygony -> detach as clone. Masz już kopię - "pończochę" - tyle tylko, że idealnie pokrywa się ona z powierzchnią nogi. Przy nieskomplikowanych kształtach można by minimalnie przeskalować i nowy obiekt odsunie się od obiektu źródłowego. Bardziej precyzyjnie zadziała tu chyba minimalny shell, ale trzeba potem usunąć niepotrzebne, wewnętrzne, powierzchnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pawlito Napisano 18 Sierpień 2013 Autor Share Napisano 18 Sierpień 2013 @Dynamico: Mydyfikator Shell jest ok, Push nawet lepszy, bo nie ma potrzeby kasowania wewnętrznych polygonów. Wciąż jednak szukam sposobu na wykonanie tego teksturą. Myślałem że istnieje gdzieś opcja projekcji (podobnie jak w mapowaniu normalnych), dzięki której geometrię jednego obiektu można rzutować na innym, a wynik zapisać do tekstury. Zostawię jak jest, bo jak do tej pory lepszego rozwiazania nie znalazłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MariushO Napisano 18 Sierpień 2013 Share Napisano 18 Sierpień 2013 Jak znasz zbrusha albo mudboksa to nie ma problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się