Skocz do zawartości

Nieproporcjonalnie długi czas renderingu w porównaniu do wielkości obrazka


ailambert

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio miałem do zrenderowania obrazek w rozdzielczości 4k. W czasie renderów próbnych z ostatecznymi ustawieniami V-ray'a, rendering w rozdzielczości 1000x650 zajmował ok. 45-50 minut. Kiedy włączyłem render w rozdziałce 4000x2250 ten czas urósł nieproporcjonalnie do 150 godzin. Spodziewałem się czasu rzędu ok 16 godzin, tymczasem jest on 10 razu dłuższy. Czym to może być spowodowane, zbyt małą ilością RAM-u, dynamic memory a może czymś innym? Tak jak już wspomniałem w obydwu rozdzielczościach ustawienia V-ray'a były takie same. W scenie jest kilka drzewek i tak się składa, że akurat to od nich zaczyna się rendering, więc to może one tak zamulają V-ray'a?

Tak czy inaczej coś jest nie tak skoro czas renderingu rozdzielczości 4k jest 160 razy dłuższy niż w rozdzielczości 1k, jeśli ma ktoś z szanownych forumowiczów pomysł co tak może mulić scenę z góry wielkie dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 13
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Vray nie ma jakiś dynamicznych technologi odnośnie optymalizacji renderingu jeśli obiekt jest daleko i np jest mała rozdzielczość to tam leci mnie sampli a jak jest większa to ten detal już widać więc trzeba więcej sampli? jest coś takiego, wiem że któryś z silników miał taki feature ale już nie pamietam który.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Kramon

No tak, ale z tego co wiem, choć mogę się mylić, czas renderingu powinien wzrastać proporcjonalnie do wzrostu ilości pikseli w obrazie. Tymczasem u mnie przyrost czasu renderingu jest jakiś horrendalny. Dodam jeszcze, że nigdy wcześniej to mi się ni zdarzało, bo i owszem czasem coś się długo renderowało, ale nie aż tyle. W kompie mam 20GB RAM'u więc z tym raczej też nie powinno być problemów. Cały czas jeszcze mielę ten render, który ciągle jeszcze liczy te drzewka na pierwszym planie, bo mam nadzieję, że potem pójdzie szybciej, choć to i tak będzie trwało bardzo dłuuuugo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wysokiej rozdzielczosci niektóre wartosci VRaya można mocno zmniejszyc nie tracąc na jakości. Oprócz tego jak masz drzewka i maja one lisicie z mapą Opacity to można wyłączyć jej filtrowanie co mocno przyspiesza rendering drzewek (taki trik który gdzieś kiedyś widziałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logika podpowiada, że przewidywany czas ukończenia renderingu, jest obliczany na podstawie średniej czasu renderu w danej chwili i sukcesywnie aktualizowany. Jest więc duża szansa, że jeżeli na samym początku masz jakiś bardzo czsochłonny obiekt to tak będzie szacowany łączny czas dla tego "obrazka". Prawdziwy czas uzyskasz dopiero na końcu:-)

Zawsze możesz kontrolnie zmienić kierunek przebiegu renderu i sprawdzić ile teraz czasu przewiduje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dynamico

Jasna sprawa, aż tak głupi nie jestem;) Domyślam się, że czas potem powinien spaść. Jednak skoro render mieli się już 14 godzin to jednak marne szanse aby wyrobił się w tych 16 godzinach czy nawet 26. Fragment, który tak długo się renderuje był przeze mnie renderowany także w niższej rozdziałce, i zajmowało to jakieś 40 minut. Teraz po 14 godzinach jest może zrenderowana 1/3 tego fragmentu, także tak czy inaczej jest coś tutaj chyba nie tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Dynamico

Jasna sprawa, aż tak głupi nie jestem;) Domyślam się, że czas potem powinien spaść. Jednak skoro render mieli się już 14 godzin to jednak marne szanse aby wyrobił się w tych 16 godzinach czy nawet 26. Fragment, który tak długo się renderuje był przeze mnie renderowany także w niższej rozdziałce, i zajmowało to jakieś 40 minut. Teraz po 14 godzinach jest może zrenderowana 1/3 tego fragmentu, także tak czy inaczej jest coś tutaj chyba nie tak.

 

czy zwiekszajac rozdzielczosc zmieniales ustawienia (na przyklad solidrocksem), czy zostawiles identyczne?

SolidRocks ma takiego dziwnego buga, ktorego Jerome wlasnie rozwiazuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ailambert - czy okienko progresu renderingu pokazuje ci co jakiś czas komunikat 'unloading memory'?

Z doświadczenia wiem, że ten proces potrafi dawać totalnie absurdalne czasy renderingu. Rozwiążesz go zwiększając dynamic memory na powiedzmy 3/4 tego, co masz w systemie (zakładając ze masz w miarę nowa maszynę, powiedzmy 12-16gb).

 

Dynamic memory limit - the total RAM limit for the dynamic raycasters which store dynamic geometry like displacement, VRayProxy objects, VRayFur strands etc. Note that the memory pool is shared between the different rendering threads. Therefore, if geometry needs to be unloaded and loaded too often, the threads must wait for each other and the rendering performance will suffer. In V-Ray 2.0 and later, you can set this to 0 to remove any limit in that case, V-Ray will take as much memory as needed.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@VoNd

Ustawienia są identyczne co w niższej rozdzielczości, do ustawień V-Raya nie używałem żadnego dodatkowego oprogramowania.

W scenie jednak jest sporo zieleni "multiscatterowanej" i klika proxy jednak w niższej rozdziałce też było wszystko tak samo.

@deshu

No właśnie nie ma tego komunikatu, a czas jest tak samo długi przy 2000 i 10000gb dynamic memory.

Być może to jest wina tych drzew na pierwszym planie, zrobię kilka testowych renderów w dużej rozdzielczości innych obszarów obrazka, a wtedy będę miał pewność.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodzi o ten filtr.

 

Przy tak dużej rozdzielczości możesz wyłączyć AA filter. Adaptive DMC sproboj 0/2 zamiast 1/4. W irradiance map imo custom -5/-3. Clr, NRm thresh mozesz dac po 0,25.

 

Oczywiście to wszystko w ciemno bo nei znamy sceny. Opieram sie na tym że renderujesz rozdziałkę około 4000px.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dokładniej o ten filtr - ustaw na none w mapie opacity liści. Generalnie - nie renderuj hiresa z ustawieniami low resa - to się nie sprawdza - po prostu szkoda czasu i prądu:)

Edytowane przez deshu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności