Napisano 29 Sierpień 200420 l no to tak... zrobione w 3DSMAX 5.0 bez podkrecania w zadnym photoshopie i innym 2d. w calosci wykonany w maxowych nurbsach z czego jestem naprawe dumny bo kto choc raz mial z nimi do czynienie wie, ze nurbsy to one tylko z nazwy sa. dlaczego tlo jest raczej symboliczne? hmmm. lubie styl simple w grafice, reklamie, filmie itd. itp [brak czasu ;)]. a ten wlasnie konik do takiego prostego, symbolicznego stylu bardzo mi pasowal. calos wyrenderowana standardowym renderem maxa i pociagnieta area shadows. to moj pierwszy raz na maxforum wiec badzcie delikatni;) wszyscy piekni panowie i szarmanckie panie.
Napisano 29 Sierpień 200420 l Hehe fajny kunik :) Gdybys nie powiedzial, ze to jest wyrenderowane standardowym renderem to bym nie uwierzyl :D
Napisano 29 Sierpień 200420 l chodzi o to > http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=2595 np.: Obiekt 3D: Konik
Napisano 30 Sierpień 200420 l Na grzbiecie i pysku troche taki jakby zbyt "kanciasty" ale jak na nurbsy to piękna robota :) super materiał i render (ładny efekt jak na scanline) Pozdrawiam
Napisano 30 Sierpień 200420 l Pokaż siatkę ;) :P Nie jestem przekonany co do tego konika.. taki sobie....
Napisano 30 Sierpień 200420 l hmmm jak na maxowe nurbsy to spoko, Co zamierzasz robić dalej? Rhinoceros czy Max?
Napisano 30 Sierpień 200420 l Autor wiesz... wydaje mi sie, ze takie obiekty jak ten konik duzo lepiej robic w boxie, a zrobilem go w maxowych nurbsach zeby sobie cos udowodnic. co sie tyczy rhino to wlasnie sie w niego wgryzam, i wiesz roznica miedzy jego nurbsami a maxowymi jest kolosalna. ale organike i tak bede robil w boxach glownie dlatego, ze mozna zageszczac siatke lokalnie. co sie tyczy np.karoseri itp a szczeglnie tych rysowanych z planow to nurbs nie maja sobie rownych. ps SALVATOR siedzisz moze w rhino? bo mialbym kilka pytan. pozdr
Napisano 30 Sierpień 200420 l Autor M@ti! czy chodzi Ci o to, zebym pokazal screenshota z MAXa z isokrzywimi aby bylo widac, ze to naprawde nurbs?
Napisano 30 Sierpień 200420 l bardzo fajny konik :) ladnie wykonany, ja tak nie potrafie w maxowych nurbsach :( P.S. Matiemu chodzi raczej o to zeby zobaczyc wykonanie modelu od strony technicznej, czyli uklad linii itepe, niz o podwazanie modelowania Nurbsami :) I ja tez przylaczam sie do jego prosby, pokaz siatke
Napisano 30 Sierpień 200420 l Autor M@tim ja Cie bardzo przeprosic. zaraz pokaze jak i co mniej wiecej... z nim zrobilem
Napisano 30 Sierpień 200420 l Autor bardzo krotko bo wlasnie wgryzam sie w Rhino i mam cos do zrobiena jeszcze no i to nie WIP przeciez. opisze jak modelowalem samo body bo wlasnie o to glownie pytacie. Rys.1 wiedzialem, ze najlepszym sposobem na wymodelowanie tego bedzie jak najszybsze przelaczenie sie w powierzchnie CV. narysowalem 4 curve CV, krzywe opisujace U (zielone) skladaja sie z 4 punktow CV, te opisujace V (niebieskie) w miare wiernie oddaja koncowy ksztalt obiektu i skladadaja sie z okolo 30 CV. projektujac je caly czas myslalem o pozniejszym wykozystaniu ich przez UVlofta (problem polega na kijowo dzialajacej parametryzacji, nalezalo pilnowac aby na krzywych opisujacych V, punkty kontrolne byly w miare proporcjonalnie rozmieszczone.) gdy juz pociagnalem UVlofta odrazu przekonwertowalem powieszchnie na CVsurface (wygladala tak 4CV dla U i kolo 30 dla V). potem to juz tylko rzezbienie w punktach CV.
Napisano 30 Sierpień 200420 l Autor Rys.2 po wymodelowaniu body z uwzglednieniem pozniejszych blendow dla nog (w rzeczywistosci body i nogi modelowalem rownolegle aby to wszystko miekko potem zbledowac ale za duzo pisania... poprostu troche zmudnej roboty). dosc spory problem mialem przy zucani krzywych na powiezchnie body dla pozniejszych trimow nog. bardzo wazne bylo aby punkty krzywej na powierzchni lezaly na tej samej wysokosci (os Z), rysowanie krzywych osobno a potem projektowanie ich na body dawalo fatalne rezultaty. w koncu zrobilem to za pomoca surface-surface intersection curve. zrobienie nog, podstawki i ogona to juz nie taki wielki problem... sory, ze lecialem troche po lebkach ale pisalem to na szybcika. mysle, ze zorientowani w MAXie wiedza co i jak. a pozatym madremu slowo starczy a glupiemu referatu malo ;) jak by ktos, cos to piszcie. pozdro
Napisano 30 Sierpień 200420 l nie.. kiedyś nawet wgryzłem się całkiem daleko w ten program, ale odrzuciła mnie sama logika nurbs. Troszkę za mocno się chyba przyzwyczaiłem do poly. Organikę najlepiej jest tworzyć w poly, najszybciej i najłatwiej je edytować. nurbs są idealne do techniki (samochodzy, piloty itp.) czekam na kolejne prace. Pozdro
Napisano 31 Sierpień 200420 l Oki jak dla mnie wyglada jak porcelanowy konik ! troszke niedorobiony ale takie sa wlasnie porcelanowe koniki :] ale kopytka do poprawy !
Napisano 31 Sierpień 200420 l Autor a co myslicie o calej scenie? mozna wogole traktowac ja jak scene czy moze tylko taki dodatek do pokazania obiektu? wiecie gdybym robil ja na jakis konkurs rowniez bylaby taka prosta, poprostu nie chce odwracac uwagi od glownego obiektu. hmmm albo inaczej co byscie do niej dodali aby zmienic ja w niewielkim stopniu ale tak zeby postrzegac ja jako 100% scene3D?
Napisano 31 Sierpień 200420 l ogolnie moglbys zrobic symboliczna scene: polka na scianie lub stol, i dac DOF, ladna praca , ladny material jak na scnaline
Napisano 31 Sierpień 200420 l Autor ogolnie moglbys zrobic symboliczna scene: polka na scianie lub stol, i dac DOF, ladna praca , ladny material jak na scnaline okej ale wiesz... chodzilo mi raczej o to co bys dodal do tej sceny. jak lekko bys ja zmienil tak zeby zachowac jej klimat i prostote a jednoczesnie aby kazdy kto na nia patrzy czul ze widzi scene3D a nie tylko obiekt.