Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

no to tak... zrobione w 3DSMAX 5.0 bez podkrecania w zadnym photoshopie i innym 2d. w calosci wykonany w maxowych nurbsach z czego jestem naprawe dumny bo kto choc raz mial z nimi do czynienie wie, ze nurbsy to one tylko z nazwy sa. dlaczego tlo jest raczej symboliczne? hmmm. lubie styl simple w grafice, reklamie, filmie itd. itp [brak czasu ;)]. a ten wlasnie konik do takiego prostego, symbolicznego stylu bardzo mi pasowal. calos wyrenderowana standardowym renderem maxa i pociagnieta area shadows.

to moj pierwszy raz na maxforum wiec badzcie delikatni;) wszyscy piekni panowie i szarmanckie panie.

  • Odpowiedzi 21
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Na grzbiecie i pysku troche taki jakby zbyt "kanciasty" ale jak na nurbsy to piękna robota :) super materiał i render (ładny efekt jak na scanline)

 

Pozdrawiam

Napisano

Pokaż siatkę ;) :P Nie jestem przekonany co do tego konika.. taki sobie....

Napisano

wiesz... wydaje mi sie, ze takie obiekty jak ten konik duzo lepiej robic w boxie, a zrobilem go w maxowych nurbsach zeby sobie cos udowodnic. co sie tyczy rhino to wlasnie sie w niego wgryzam, i wiesz roznica miedzy jego nurbsami a maxowymi jest kolosalna. ale organike i tak bede robil w boxach glownie dlatego, ze mozna zageszczac siatke lokalnie. co sie tyczy np.karoseri itp a szczeglnie tych rysowanych z planow to nurbs nie maja sobie rownych.

ps SALVATOR siedzisz moze w rhino? bo mialbym kilka pytan.

pozdr

Napisano

bardzo fajny konik :) ladnie wykonany, ja tak nie potrafie w maxowych nurbsach :(

P.S. Matiemu chodzi raczej o to zeby zobaczyc wykonanie modelu od strony technicznej, czyli uklad linii itepe, niz o podwazanie modelowania Nurbsami :) I ja tez przylaczam sie do jego prosby, pokaz siatke

Napisano

bardzo krotko bo wlasnie wgryzam sie w Rhino i mam cos do zrobiena jeszcze no i to nie WIP przeciez.

 

opisze jak modelowalem samo body bo wlasnie o to glownie pytacie.

 

Rys.1 wiedzialem, ze najlepszym sposobem na wymodelowanie tego bedzie jak najszybsze przelaczenie sie w powierzchnie CV. narysowalem 4 curve CV, krzywe opisujace U (zielone) skladaja sie z 4 punktow CV, te opisujace V (niebieskie) w miare wiernie oddaja koncowy ksztalt obiektu i skladadaja sie z okolo 30 CV. projektujac je caly czas myslalem o pozniejszym wykozystaniu ich przez UVlofta (problem polega na kijowo dzialajacej parametryzacji, nalezalo pilnowac aby na krzywych opisujacych V, punkty kontrolne byly w miare proporcjonalnie rozmieszczone.) gdy juz pociagnalem UVlofta odrazu przekonwertowalem powieszchnie na CVsurface (wygladala tak 4CV dla U i kolo 30 dla V). potem to juz tylko rzezbienie w punktach CV.

Napisano

Rys.2 po wymodelowaniu body z uwzglednieniem pozniejszych blendow dla nog (w rzeczywistosci body i nogi modelowalem rownolegle aby to wszystko miekko potem zbledowac ale za duzo pisania... poprostu troche zmudnej roboty). dosc spory problem mialem przy zucani krzywych na powiezchnie body dla pozniejszych trimow nog. bardzo wazne bylo aby punkty krzywej na powierzchni lezaly na tej samej wysokosci (os Z), rysowanie krzywych osobno a potem projektowanie ich na body dawalo fatalne rezultaty. w koncu zrobilem to za pomoca surface-surface intersection curve.

zrobienie nog, podstawki i ogona to juz nie taki wielki problem...

sory, ze lecialem troche po lebkach ale pisalem to na szybcika. mysle, ze zorientowani w MAXie wiedza co i jak.

a pozatym madremu slowo starczy a glupiemu referatu malo ;)

jak by ktos, cos to piszcie.

pozdro

Napisano

nie.. kiedyś nawet wgryzłem się całkiem daleko w ten program, ale odrzuciła mnie sama logika nurbs. Troszkę za mocno się chyba przyzwyczaiłem do poly.

Organikę najlepiej jest tworzyć w poly, najszybciej i najłatwiej je edytować. nurbs są idealne do techniki (samochodzy, piloty itp.)

czekam na kolejne prace.

Pozdro

Napisano

a co myslicie o calej scenie? mozna wogole traktowac ja jak scene czy moze tylko taki dodatek do pokazania obiektu? wiecie gdybym robil ja na jakis konkurs rowniez bylaby taka prosta, poprostu nie chce odwracac uwagi od glownego obiektu.

 

hmmm albo inaczej co byscie do niej dodali aby zmienic ja w niewielkim stopniu ale tak zeby postrzegac ja jako 100% scene3D?

Napisano
ogolnie moglbys zrobic symboliczna scene: polka na scianie lub stol, i dac DOF, ladna praca , ladny material jak na scnaline

okej ale wiesz... chodzilo mi raczej o to co bys dodal do tej sceny. jak lekko bys ja zmienil tak zeby zachowac jej klimat i prostote a jednoczesnie aby kazdy kto na nia patrzy czul ze widzi scene3D a nie tylko obiekt.




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności