Napisano 4 Wrzesień 201311 l Witam, Od kilku godzin przekopuję youtube'a i nie moge nigdzie znaleźć poradnika jak zrobić takie przednie światła jak na obrazku: http://zapodaj.net/fef7aecd84dfb.jpg.html Domyślam się że to coś w miarę banalnego - niestety jestem jeszcze początkującym Blenderowcem przynajmniej jeśli chodzi o rendering. Pomożecie? :)
Napisano 4 Wrzesień 201311 l jak napiszesz, czy chcesz renderować w internalu, czy w cycles, to może się coś wymyśli banalnego.
Napisano 4 Wrzesień 201311 l Myślę, że to nie jest tylko kwestia renderingu. Trzeba wymodelować szkiełka (ze wszystkimi rowkami itp), i wszystko, co mieści się pod szkiełkami, czyli reflektory, żarówki itp, a później zrobić odpowiedni materiał szkła.
Napisano 5 Wrzesień 201311 l Autor kiedyś jak jeszcze siedziałem w maxie, widziałem tutka w którym aby wykonać powyższy efekt wystarczył poniższy czarno-biały obrazek, tego typu: http://zapodaj.net/12e5e12c804c2.png.html ...i po jakimś tam odpowiednim przetworzeniu, wyrenderowaniu wychodził ładny material reflektora. A czy tu się da taki efekt zrobić to nie wiem :/
Napisano 6 Wrzesień 201311 l da się. robi się w środku wklęsły reflektor, czyli odbłysnik, czyli tą lustrzaną część modelując tak, jak to na prawdę wygląda w samochodzie. potem robi się szybkę (raczej powinna mieć grubość, czyli nie być pojedynczą warstwą faceów, ale podwójną, żeby światło wchodziło i wychodziło) wtedy można przednią zostawić bez tekstury (jak się będzie błyszczeć z zewnątrz, żeby była gładka), a na tylną w rzucić taki bump, albo posobny żeby zniekształcić obraz reflektora. Ale więcej ci nie można powiedzieć, bo nie pisałeś w czym renderować zamierzasz, bo ejst róznica. Internal posysa trochę w takich zadaniach z przeźroczystością i załamaniem światła, a do tego jak się nie zrobi enviroment map, to reflektor będzie wygładał źle. Za to w cycles taki sposób naśladujący budowę prawdziwej lampy wymaga optymalizacji, bo będzie strasznie szumiał i puszczal świetliki.