Skocz do zawartości

Renderowanie przednich świateł


ResonicX

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od kilku godzin przekopuję youtube'a i nie moge nigdzie znaleźć poradnika jak zrobić takie przednie światła jak na obrazku:

 

http://zapodaj.net/fef7aecd84dfb.jpg.html

 

Domyślam się że to coś w miarę banalnego - niestety jestem jeszcze początkującym Blenderowcem przynajmniej jeśli chodzi o rendering.

 

Pomożecie? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Myślę, że to nie jest tylko kwestia renderingu. Trzeba wymodelować szkiełka (ze wszystkimi rowkami itp), i wszystko, co mieści się pod szkiełkami, czyli reflektory, żarówki itp, a później zrobić odpowiedni materiał szkła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś jak jeszcze siedziałem w maxie, widziałem tutka w którym aby wykonać powyższy efekt wystarczył poniższy czarno-biały obrazek, tego typu:

 

http://zapodaj.net/12e5e12c804c2.png.html

 

...i po jakimś tam odpowiednim przetworzeniu, wyrenderowaniu wychodził ładny material reflektora. A czy tu się da taki efekt zrobić to nie wiem :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

da się. robi się w środku wklęsły reflektor, czyli odbłysnik, czyli tą lustrzaną część modelując tak, jak to na prawdę wygląda w samochodzie.

potem robi się szybkę (raczej powinna mieć grubość, czyli nie być pojedynczą warstwą faceów, ale podwójną, żeby światło wchodziło i wychodziło)

wtedy można przednią zostawić bez tekstury (jak się będzie błyszczeć z zewnątrz, żeby była gładka), a na tylną w rzucić taki bump, albo posobny żeby zniekształcić obraz reflektora.

Ale więcej ci nie można powiedzieć, bo nie pisałeś w czym renderować zamierzasz, bo ejst róznica. Internal posysa trochę w takich zadaniach z przeźroczystością i załamaniem światła, a do tego jak się nie zrobi enviroment map, to reflektor będzie wygładał źle.