ResonicX Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Witam, Od kilku godzin przekopuję youtube'a i nie moge nigdzie znaleźć poradnika jak zrobić takie przednie światła jak na obrazku: http://zapodaj.net/fef7aecd84dfb.jpg.html Domyślam się że to coś w miarę banalnego - niestety jestem jeszcze początkującym Blenderowcem przynajmniej jeśli chodzi o rendering. Pomożecie? :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 jak napiszesz, czy chcesz renderować w internalu, czy w cycles, to może się coś wymyśli banalnego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ajgor Posted September 4, 2013 Share Posted September 4, 2013 Myślę, że to nie jest tylko kwestia renderingu. Trzeba wymodelować szkiełka (ze wszystkimi rowkami itp), i wszystko, co mieści się pod szkiełkami, czyli reflektory, żarówki itp, a później zrobić odpowiedni materiał szkła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ResonicX Posted September 5, 2013 Author Share Posted September 5, 2013 kiedyś jak jeszcze siedziałem w maxie, widziałem tutka w którym aby wykonać powyższy efekt wystarczył poniższy czarno-biały obrazek, tego typu: http://zapodaj.net/12e5e12c804c2.png.html ...i po jakimś tam odpowiednim przetworzeniu, wyrenderowaniu wychodził ładny material reflektora. A czy tu się da taki efekt zrobić to nie wiem :/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ajgor Posted September 5, 2013 Share Posted September 5, 2013 Pewnie był nałożony jako bump. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 da się. robi się w środku wklęsły reflektor, czyli odbłysnik, czyli tą lustrzaną część modelując tak, jak to na prawdę wygląda w samochodzie. potem robi się szybkę (raczej powinna mieć grubość, czyli nie być pojedynczą warstwą faceów, ale podwójną, żeby światło wchodziło i wychodziło) wtedy można przednią zostawić bez tekstury (jak się będzie błyszczeć z zewnątrz, żeby była gładka), a na tylną w rzucić taki bump, albo posobny żeby zniekształcić obraz reflektora. Ale więcej ci nie można powiedzieć, bo nie pisałeś w czym renderować zamierzasz, bo ejst róznica. Internal posysa trochę w takich zadaniach z przeźroczystością i załamaniem światła, a do tego jak się nie zrobi enviroment map, to reflektor będzie wygładał źle. Za to w cycles taki sposób naśladujący budowę prawdziwej lampy wymaga optymalizacji, bo będzie strasznie szumiał i puszczal świetliki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ResonicX Posted September 6, 2013 Author Share Posted September 6, 2013 jest mi to obojętne, chcę mieć tylko taką texturkę do Gamedevu. No nic, popróbuję, może akurat sie uda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 a, jak do gamedevu, to nie wiem, może trzeba by jakoś fejkować, bo nie wiem co silnik potrafi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
TomaszK Posted September 6, 2013 Share Posted September 6, 2013 Jeżeli do game dev-u i chcesz dynamiczne światła, to nie poszalejesz -> musisz po prostu zrobić dobrą teksturę 2:17(światła zawsze są fejkowane -> Zwykła lampa stożek + flare jeżeli patrzysz z przodu. Tylne światła przy wciśnięciu hamulca to zmiana tekstury na imitującą świecące światło + w nocy/bądź deszczu dodatkowy efekt flare): Przy obecnym sprzęcie lepiej "dorzucić do pieca" do otoczenia oraz detalu, niż do zachowania pełnego realizmu odwzorowania światła. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now