Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

 

Mam pewien problem z wymodelowaniem dachówki karpiówki na projekcie który obecnie realizuję.

Tak się składa że klient zażyczył sobie dachówki którą widać na zdjęciu poniżej - tzw podwójna dachówka

dachowka-karpiowka-w-koronke.jpg

 

Chodzi mi szczgólnie o taki styl , rozmieszczenie dachówki - nie chcę tego robić ręcznie ponieważ po 3 godzinach myślę że sam bym ją szybciej ułożył w realu na jakimś dachu ... ;)

 

Powiedzcie mi w jaki sposób sami wykonalibyście taki dach? Czy macie jakiś pomysł oprócz ręcznego wykonania / układania takich dachówek?

Generator RoofDesigner - (chyba taka to nazwa) niestety nie posiada takiej dachówki w swym zbiorze... a na takiej właśnie zależy klientowi

 

Z góry dzięki za pomoc poniewaz chciałbym już dziś skończyć ten dach...

 

 

PS: Przy okazji jaskółka która jest w projekcie jest znacznie wyższa i większa dlatego mam z nią tyle problemu.

  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Zbuduj powierzchnie połaci dachowej (np. edit poly + mesh smooth).

Podziel powstałe powierzchnie obiektem Section z Splines, lub zamień edgeloopy na spline (w zależności jak przygotowałeś siatkę).

Zamień na editable spline, sprawdź i połącz vertexy.

Dodaj modyfikator Normalize Spline.

Użyj Spacing Tool lub jakiegokolwiek skryptu do rozmieszczenia dachówek.

Napisano

Dzięki @stormwind za odpowiedź , zapomniałem dopisać że nie jestem mocno pro jeżeli chodzi o specjalne funkcje maxa ale kiedyś trzeba zacząć ;)

Tak przy okazji , masz może linka, stronę gdzie jest to bardziej łopatologicznie wytłumaczone?

 

Do innych osób: Może jest jeszcze inny generator dachów na 3dmaxa?

Napisano (edytowane)

Powiem tak jeżeli ktoś chciałby zarobić z chęcią zapłacę za wykonanie tego dachu, jeżeli komuś nie zajęłoby to dużo czasu, proszę o jakieś info

Wiadomości kierować na moją skrzynkę , odpowiem na pewno.

Edytowane przez LukaszSz
Napisano

Drugie pytanko , zdobyłem mapę displacement dachówki o którą mi chodziło lecz niestety po nałożeniu jej na objekt nic się nie dzieje, Jak jest tak wygląda.

Oprócz materiału z nałożoną texturą displacement (odpowiednie miejsce) coś należałoby zrobić w materiale aby w renderze było widać rezultat modyfikacji ?

Napisano

Gdybyś jeszcze próbował układać, zabrałabym się do tego tak: kopiować dachówki na płasko bez bajerów (to powinno iść dość szybko, można użyć array), potem połączyć w jeden obiekt od okienka w górę, slice na kanty dachu, potem odpowiedni FFD box albo soft select żeby wyciągnąć w górę ten łuk nad okienkiem.

 

Z dispem wyjdzie raczej gorzej niż obiektami, chyba że nie ma zbliżeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności