Napisano 12 Wrzesień 201311 l Witam Mam pewien problem z wymodelowaniem dachówki karpiówki na projekcie który obecnie realizuję. Tak się składa że klient zażyczył sobie dachówki którą widać na zdjęciu poniżej - tzw podwójna dachówka Chodzi mi szczgólnie o taki styl , rozmieszczenie dachówki - nie chcę tego robić ręcznie ponieważ po 3 godzinach myślę że sam bym ją szybciej ułożył w realu na jakimś dachu ... ;) Powiedzcie mi w jaki sposób sami wykonalibyście taki dach? Czy macie jakiś pomysł oprócz ręcznego wykonania / układania takich dachówek? Generator RoofDesigner - (chyba taka to nazwa) niestety nie posiada takiej dachówki w swym zbiorze... a na takiej właśnie zależy klientowi Z góry dzięki za pomoc poniewaz chciałbym już dziś skończyć ten dach... PS: Przy okazji jaskółka która jest w projekcie jest znacznie wyższa i większa dlatego mam z nią tyle problemu.
Napisano 12 Wrzesień 201311 l Zbuduj powierzchnie połaci dachowej (np. edit poly + mesh smooth). Podziel powstałe powierzchnie obiektem Section z Splines, lub zamień edgeloopy na spline (w zależności jak przygotowałeś siatkę). Zamień na editable spline, sprawdź i połącz vertexy. Dodaj modyfikator Normalize Spline. Użyj Spacing Tool lub jakiegokolwiek skryptu do rozmieszczenia dachówek.
Napisano 12 Wrzesień 201311 l Autor Dzięki @stormwind za odpowiedź , zapomniałem dopisać że nie jestem mocno pro jeżeli chodzi o specjalne funkcje maxa ale kiedyś trzeba zacząć ;) Tak przy okazji , masz może linka, stronę gdzie jest to bardziej łopatologicznie wytłumaczone? Do innych osób: Może jest jeszcze inny generator dachów na 3dmaxa?
Napisano 12 Wrzesień 201311 l Autor Powiem tak jeżeli ktoś chciałby zarobić z chęcią zapłacę za wykonanie tego dachu, jeżeli komuś nie zajęłoby to dużo czasu, proszę o jakieś info Wiadomości kierować na moją skrzynkę , odpowiem na pewno. Edytowane 12 Wrzesień 201311 l przez LukaszSz
Napisano 12 Wrzesień 201311 l Autor Drugie pytanko , zdobyłem mapę displacement dachówki o którą mi chodziło lecz niestety po nałożeniu jej na objekt nic się nie dzieje, Jak jest tak wygląda. Oprócz materiału z nałożoną texturą displacement (odpowiednie miejsce) coś należałoby zrobić w materiale aby w renderze było widać rezultat modyfikacji ?
Napisano 12 Wrzesień 201311 l Gdybyś jeszcze próbował układać, zabrałabym się do tego tak: kopiować dachówki na płasko bez bajerów (to powinno iść dość szybko, można użyć array), potem połączyć w jeden obiekt od okienka w górę, slice na kanty dachu, potem odpowiedni FFD box albo soft select żeby wyciągnąć w górę ten łuk nad okienkiem. Z dispem wyjdzie raczej gorzej niż obiektami, chyba że nie ma zbliżeń.
Napisano 13 Wrzesień 201311 l Sprawdziłem. Spacing tool się nie nadaje. Nie ma możliwości obrócenia dachówek, względem płaszczyzny dachu. FDD box załatwia sprawę.
Napisano 13 Wrzesień 201311 l http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/avizstudio-tools-atiles Może taki skypcik ułatwi Ci sprawę. Co prawda jeszcze go nie testowałem bo nie było okazji ale jakiś czas temu go obczaiłem i mi się przypomniało teraz ;)
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto