Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam

 

Mam pewien problem z wymodelowaniem dachówki karpiówki na projekcie który obecnie realizuję.

Tak się składa że klient zażyczył sobie dachówki którą widać na zdjęciu poniżej - tzw podwójna dachówka

dachowka-karpiowka-w-koronke.jpg

 

Chodzi mi szczgólnie o taki styl , rozmieszczenie dachówki - nie chcę tego robić ręcznie ponieważ po 3 godzinach myślę że sam bym ją szybciej ułożył w realu na jakimś dachu ... ;)

 

Powiedzcie mi w jaki sposób sami wykonalibyście taki dach? Czy macie jakiś pomysł oprócz ręcznego wykonania / układania takich dachówek?

Generator RoofDesigner - (chyba taka to nazwa) niestety nie posiada takiej dachówki w swym zbiorze... a na takiej właśnie zależy klientowi

 

Z góry dzięki za pomoc poniewaz chciałbym już dziś skończyć ten dach...

 

 

PS: Przy okazji jaskółka która jest w projekcie jest znacznie wyższa i większa dlatego mam z nią tyle problemu.

  • Odpowiedzi 8
  • Wyświetleń 5,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Zbuduj powierzchnie połaci dachowej (np. edit poly + mesh smooth).

Podziel powstałe powierzchnie obiektem Section z Splines, lub zamień edgeloopy na spline (w zależności jak przygotowałeś siatkę).

Zamień na editable spline, sprawdź i połącz vertexy.

Dodaj modyfikator Normalize Spline.

Użyj Spacing Tool lub jakiegokolwiek skryptu do rozmieszczenia dachówek.

Napisano
  • Autor

Dzięki @stormwind za odpowiedź , zapomniałem dopisać że nie jestem mocno pro jeżeli chodzi o specjalne funkcje maxa ale kiedyś trzeba zacząć ;)

Tak przy okazji , masz może linka, stronę gdzie jest to bardziej łopatologicznie wytłumaczone?

 

Do innych osób: Może jest jeszcze inny generator dachów na 3dmaxa?

Napisano
  • Autor

Powiem tak jeżeli ktoś chciałby zarobić z chęcią zapłacę za wykonanie tego dachu, jeżeli komuś nie zajęłoby to dużo czasu, proszę o jakieś info

Wiadomości kierować na moją skrzynkę , odpowiem na pewno.

Edytowane przez LukaszSz

Napisano
  • Autor

Drugie pytanko , zdobyłem mapę displacement dachówki o którą mi chodziło lecz niestety po nałożeniu jej na objekt nic się nie dzieje, Jak jest tak wygląda.

Oprócz materiału z nałożoną texturą displacement (odpowiednie miejsce) coś należałoby zrobić w materiale aby w renderze było widać rezultat modyfikacji ?

Napisano

Gdybyś jeszcze próbował układać, zabrałabym się do tego tak: kopiować dachówki na płasko bez bajerów (to powinno iść dość szybko, można użyć array), potem połączyć w jeden obiekt od okienka w górę, slice na kanty dachu, potem odpowiedni FFD box albo soft select żeby wyciągnąć w górę ten łuk nad okienkiem.

 

Z dispem wyjdzie raczej gorzej niż obiektami, chyba że nie ma zbliżeń.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności