Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Mam pytanie, jak najprościej uzyskać efekt cząsteczek które poruszają się zbite w dany kształt? Przykładowo: postawiłem cuba i chciałbym aby wyemitowane cząsteczki przyjeły jego kształt (nie pojedyńcza cząstka, a cała grupa- wszystkie). Chodzi mi o podobny efekt jak tutaj: http://noupe.com/img/3dsmax-15.jpg

  • Odpowiedzi 9
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Cześć.

 

Najłatwiej to będzie Ci użyć Position Object, wywalić speeda (albo edytować, jeśli zależy Ci na jakimś tam ruchu cząstek) i np. animować obiekt, do którego cząstki są przyczepione.

 

Oczywiście wszystko robimy systemem cząsteczek PF Source. :)

 

Pozdrawiam!

Napisano

Dzięki za odpowiedź. A teraz mam inne pytanie. Poprowadziłem obiekt po splinie, emituje sobie cząsteczki, ale chciałbym żeby w klatce np. 50 obiekt zaczął zamieniać się na particle. Jak tego dokonać? Pozdrawiam

Napisano

Najprościej jak się da - to chyba zarówno obiekt jak i particle puścić po splajnie w identyczny sposób i tylko i wyłącznie odpowiednio zanimować parametr "visibility":

 

obj_prop_obj.jpg

 

(klik prawym na zaznaczony obiekt i tam "object properties")

 

Od klatki 0 do 50 cząsteczki mają parametr visibility=0, w 51 zmienia się od razu na "1". Twój obiekt od klatki 0 do klatki 50 ma parametr visibility=1, w klatce 51 dajesz "0" i wszystko gra.

 

Pozdrawiam.

Napisano

Chodzi mi o bardziej płynną animację, tj tak żeby obiekt który przesuwam po splinie mniej więcej w 50 klatce zaczął się rozpadać na cząsteczki.

Napisano

Nie wiem szczerze mówiąc o co Ci dokładnie chodzi. Możesz np. zrezygnować w ogóle z użycia "speed", za to użyć jakiegoś obiektu "force", który by zadziałał w odpowiednim momencie. Możesz też zmienić birth gdzieś na późniejszą klatkę i połączyć wszystko to z visibility. Jeśli to nie to o co Ci chodzi to napisz/rozrysuj dokładnie co i jak chcesz osiągnąć.

Napisano

Mozesz uzyc np Age test. Po tym operatorze dajesz np speed na wartosc wieksza niz 0 + jakis wind.

Inna opcja jest uzycie deflektora czyli Collision . Gdy dojdzie do kolizji gizma, obiekt sie rozleci za pomoca speed+wind itp.

Napisano
Nie wiem szczerze mówiąc o co Ci dokładnie chodzi. Możesz np. zrezygnować w ogóle z użycia "speed", za to użyć jakiegoś obiektu "force", który by zadziałał w odpowiednim momencie. Możesz też zmienić birth gdzieś na późniejszą klatkę i połączyć wszystko to z visibility. Jeśli to nie to o co Ci chodzi to napisz/rozrysuj dokładnie co i jak chcesz osiągnąć.

 

Całość wygląda tak:

Mam cuba, który prorusza się po splinie, ma on w klatce 50 rozpadać się na konkretne obiekty (np. sphery), które to mają kontynuować swoją podróż po splinie do samego końca aż ich nie zatrzymam.

Napisano

Hej,

 

Tak troszke ogolnie powiem, ze w 2014 dodali Data Operator, ktory zamieni ci kazdy typ inputa na kazdy output jaki chcesz i tam moglbys naparwde fajne rzeczy zrobic. Ale temat jest straaaaaasznie ciezki jesli nie masz w pflow dosiadczenia.

 

Dlatego polecałbym Thinking Particles i przerobic sobie intoduction z Eat3D i szybko złapiesz jak to ugryźć

 

Powodzenia!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności