yod Napisano 20 Wrzesień 2013 Napisano 20 Wrzesień 2013 Witam, Mam pytanie, jak najprościej uzyskać efekt cząsteczek które poruszają się zbite w dany kształt? Przykładowo: postawiłem cuba i chciałbym aby wyemitowane cząsteczki przyjeły jego kształt (nie pojedyńcza cząstka, a cała grupa- wszystkie). Chodzi mi o podobny efekt jak tutaj: http://noupe.com/img/3dsmax-15.jpg
Miłosz3ds Napisano 20 Wrzesień 2013 Napisano 20 Wrzesień 2013 Cześć. Najłatwiej to będzie Ci użyć Position Object, wywalić speeda (albo edytować, jeśli zależy Ci na jakimś tam ruchu cząstek) i np. animować obiekt, do którego cząstki są przyczepione. Oczywiście wszystko robimy systemem cząsteczek PF Source. :) Pozdrawiam!
yod Napisano 23 Wrzesień 2013 Autor Napisano 23 Wrzesień 2013 Dzięki za odpowiedź. A teraz mam inne pytanie. Poprowadziłem obiekt po splinie, emituje sobie cząsteczki, ale chciałbym żeby w klatce np. 50 obiekt zaczął zamieniać się na particle. Jak tego dokonać? Pozdrawiam
Miłosz3ds Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Najprościej jak się da - to chyba zarówno obiekt jak i particle puścić po splajnie w identyczny sposób i tylko i wyłącznie odpowiednio zanimować parametr "visibility": (klik prawym na zaznaczony obiekt i tam "object properties") Od klatki 0 do 50 cząsteczki mają parametr visibility=0, w 51 zmienia się od razu na "1". Twój obiekt od klatki 0 do klatki 50 ma parametr visibility=1, w klatce 51 dajesz "0" i wszystko gra. Pozdrawiam.
yod Napisano 23 Wrzesień 2013 Autor Napisano 23 Wrzesień 2013 Chodzi mi o bardziej płynną animację, tj tak żeby obiekt który przesuwam po splinie mniej więcej w 50 klatce zaczął się rozpadać na cząsteczki.
Miłosz3ds Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Nie wiem szczerze mówiąc o co Ci dokładnie chodzi. Możesz np. zrezygnować w ogóle z użycia "speed", za to użyć jakiegoś obiektu "force", który by zadziałał w odpowiednim momencie. Możesz też zmienić birth gdzieś na późniejszą klatkę i połączyć wszystko to z visibility. Jeśli to nie to o co Ci chodzi to napisz/rozrysuj dokładnie co i jak chcesz osiągnąć.
Traitor Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Mozesz uzyc np Age test. Po tym operatorze dajesz np speed na wartosc wieksza niz 0 + jakis wind. Inna opcja jest uzycie deflektora czyli Collision . Gdy dojdzie do kolizji gizma, obiekt sie rozleci za pomoca speed+wind itp.
yod Napisano 23 Wrzesień 2013 Autor Napisano 23 Wrzesień 2013 Nie wiem szczerze mówiąc o co Ci dokładnie chodzi. Możesz np. zrezygnować w ogóle z użycia "speed", za to użyć jakiegoś obiektu "force", który by zadziałał w odpowiednim momencie. Możesz też zmienić birth gdzieś na późniejszą klatkę i połączyć wszystko to z visibility. Jeśli to nie to o co Ci chodzi to napisz/rozrysuj dokładnie co i jak chcesz osiągnąć. Całość wygląda tak: Mam cuba, który prorusza się po splinie, ma on w klatce 50 rozpadać się na konkretne obiekty (np. sphery), które to mają kontynuować swoją podróż po splinie do samego końca aż ich nie zatrzymam.
Juzwa Napisano 23 Wrzesień 2013 Napisano 23 Wrzesień 2013 Hej, Tak troszke ogolnie powiem, ze w 2014 dodali Data Operator, ktory zamieni ci kazdy typ inputa na kazdy output jaki chcesz i tam moglbys naparwde fajne rzeczy zrobic. Ale temat jest straaaaaasznie ciezki jesli nie masz w pflow dosiadczenia. Dlatego polecałbym Thinking Particles i przerobic sobie intoduction z Eat3D i szybko złapiesz jak to ugryźć Powodzenia!
uncle Napisano 24 Wrzesień 2013 Napisano 24 Wrzesień 2013 takie cos? https://www.dropbox.com/s/1n5onw6cjzn75xz/tea2sphere.mp4
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się