Napisano 20 Wrzesień 201311 l Witam, Mam pytanie, jak najprościej uzyskać efekt cząsteczek które poruszają się zbite w dany kształt? Przykładowo: postawiłem cuba i chciałbym aby wyemitowane cząsteczki przyjeły jego kształt (nie pojedyńcza cząstka, a cała grupa- wszystkie). Chodzi mi o podobny efekt jak tutaj: http://noupe.com/img/3dsmax-15.jpg
Napisano 20 Wrzesień 201311 l Cześć. Najłatwiej to będzie Ci użyć Position Object, wywalić speeda (albo edytować, jeśli zależy Ci na jakimś tam ruchu cząstek) i np. animować obiekt, do którego cząstki są przyczepione. Oczywiście wszystko robimy systemem cząsteczek PF Source. :) Pozdrawiam!
Napisano 23 Wrzesień 201311 l Autor Dzięki za odpowiedź. A teraz mam inne pytanie. Poprowadziłem obiekt po splinie, emituje sobie cząsteczki, ale chciałbym żeby w klatce np. 50 obiekt zaczął zamieniać się na particle. Jak tego dokonać? Pozdrawiam
Napisano 23 Wrzesień 201311 l Najprościej jak się da - to chyba zarówno obiekt jak i particle puścić po splajnie w identyczny sposób i tylko i wyłącznie odpowiednio zanimować parametr "visibility": (klik prawym na zaznaczony obiekt i tam "object properties") Od klatki 0 do 50 cząsteczki mają parametr visibility=0, w 51 zmienia się od razu na "1". Twój obiekt od klatki 0 do klatki 50 ma parametr visibility=1, w klatce 51 dajesz "0" i wszystko gra. Pozdrawiam.
Napisano 23 Wrzesień 201311 l Autor Chodzi mi o bardziej płynną animację, tj tak żeby obiekt który przesuwam po splinie mniej więcej w 50 klatce zaczął się rozpadać na cząsteczki.
Napisano 23 Wrzesień 201311 l Nie wiem szczerze mówiąc o co Ci dokładnie chodzi. Możesz np. zrezygnować w ogóle z użycia "speed", za to użyć jakiegoś obiektu "force", który by zadziałał w odpowiednim momencie. Możesz też zmienić birth gdzieś na późniejszą klatkę i połączyć wszystko to z visibility. Jeśli to nie to o co Ci chodzi to napisz/rozrysuj dokładnie co i jak chcesz osiągnąć.
Napisano 23 Wrzesień 201311 l Mozesz uzyc np Age test. Po tym operatorze dajesz np speed na wartosc wieksza niz 0 + jakis wind. Inna opcja jest uzycie deflektora czyli Collision . Gdy dojdzie do kolizji gizma, obiekt sie rozleci za pomoca speed+wind itp.
Napisano 23 Wrzesień 201311 l Autor Nie wiem szczerze mówiąc o co Ci dokładnie chodzi. Możesz np. zrezygnować w ogóle z użycia "speed", za to użyć jakiegoś obiektu "force", który by zadziałał w odpowiednim momencie. Możesz też zmienić birth gdzieś na późniejszą klatkę i połączyć wszystko to z visibility. Jeśli to nie to o co Ci chodzi to napisz/rozrysuj dokładnie co i jak chcesz osiągnąć. Całość wygląda tak: Mam cuba, który prorusza się po splinie, ma on w klatce 50 rozpadać się na konkretne obiekty (np. sphery), które to mają kontynuować swoją podróż po splinie do samego końca aż ich nie zatrzymam.
Napisano 23 Wrzesień 201311 l Hej, Tak troszke ogolnie powiem, ze w 2014 dodali Data Operator, ktory zamieni ci kazdy typ inputa na kazdy output jaki chcesz i tam moglbys naparwde fajne rzeczy zrobic. Ale temat jest straaaaaasznie ciezki jesli nie masz w pflow dosiadczenia. Dlatego polecałbym Thinking Particles i przerobic sobie intoduction z Eat3D i szybko złapiesz jak to ugryźć Powodzenia!
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto