gryzon Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 (edited) Wczoraj czesałem sieć w poszukiwaniu tych info i gdzieś trafiłem że nie ma możliwości uzyskania antialiasu dla wypiekanych normalek. Ktoś gdzieś proponował patent z wypiekaniem tekstury 4 razy większej i skalowaniu jej w Photoshopie. Serio nie ma bezpośredniej opcji dla wypieczenia normalek w lepszej jakości? /jednak musi być jakaś opcja, teraz porównuję wypalone mapy z poprzedniego eksperymentalnego obiektu i widzę że są w dużo lepszej jakości (jak tego dokonałem?) :) hehe Edited October 2, 2013 by gryzon Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczuro Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 z tego co mi wiadomo to nie, zostaje tylko xnormal Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzon Posted October 2, 2013 Author Share Posted October 2, 2013 ale jakoś to wypaliłem z lepszym skutkiem :) Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczuro Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 i np na przecięciu obiektów masz AA ? możesz pokazać ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gryzon Posted October 2, 2013 Author Share Posted October 2, 2013 Kolejny raz mój błąd. Teraz wiem że mapy z poprzedniej wypałki pochodzą z innego softu. Kompletnie o tym zapomniałem. Same normalki wypaliłem gdzie indziej. (dawno to było i mi się zapomniało) Podoba mi się opcja że można renderować normalkę fragmentami. (wyłączona opcje clear) Pomaga to jak się renderuje dość skomplikowane obiekty i kiedy są one pocięte do renderingu na osobne elementy. (aż szkoda że nie ma antialiasu :<...> Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczuro Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 hmm nawet jeden z devów się z tym zgodził, tylko chyba zapomniał :) https://projects.blender.org/tracker/?func=detail&atid=498&aid=27251&group_id=9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ikkiz Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 I to jest ból w d... a nie interfejs. od siebie powiem, że troszkę pomagało "Mean curvature flow" w G'MIC (dodatek do gimpa z zaawansowanymi algorytmami). pewnie przy okazji antyaliastingu zacierało trochę szczegółów bo na entropię jednak nie ma rady, ale jak się popróbowało z parametrami, to przynajmniej na oko wyglądało to na mapę bez aliasingu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
szczuro Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 pogadałem trochę na ircu ale zero konkretów its known todo probably bastian or dali will do we know its a nice feature to have it will be added when a dev gets around to it Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now