Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Hej wszystkim.

 

Po całonocnym searchu googli, bez uzyskanej odpowiedzi, zgłaszam się do was.

 

Normal mapy które wypalam (zarówno w zbrushu, jak i xnormals) mają widoczne face'y:

 

[ATTACH=CONFIG]91803[/ATTACH]

 

 

Tool ma 5 subdiv. UV seamy zrobione w maksie, export do obj, następnie import do najniższego subdivu, a potem UVMaster z użyciem tych seamow.

Nie raz już korzystałem z tego workflowu i działało.

 

Siatka rozłożona ładnie i równo.

 

Co już sprawdzałem:

- lowpoly wyexportowane z maxa 2014 z jedną smoothing grupą na całym obiekcie.

- brak fruwających vertexów i dziur

- UV jest zweldowane, nie podzielone na osobne face'y

- W zbrushu zaznaczona opcja "SNormals" przy robieniu normalmapy

 

 

Nie sprawdziłem jeszcze:

- czy to nie sprawka maxa 2014 przypadkiem...

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Też mi się tak pare razy posypało. Zbrush coś miesza czasem z vertex order z tego co kojarze. Przez skopany vertex order sypie się UV w maxie. Niby wygląda ok w unwrapie a jest skopane. U mnie jeszcze dodatkowe seamy się pojawiały w maxie. Tylko nie pamiętam jak to dziadowstwo naprawiłem:D

 

Najprościej zmapować od nowa;)

 

Edit:

 

Edytowane przez mafida

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności