deshu Napisano 4 Październik 2013 Napisano 4 Październik 2013 Hej wszystkim. Po całonocnym searchu googli, bez uzyskanej odpowiedzi, zgłaszam się do was. Normal mapy które wypalam (zarówno w zbrushu, jak i xnormals) mają widoczne face'y: [ATTACH=CONFIG]91803[/ATTACH] Tool ma 5 subdiv. UV seamy zrobione w maksie, export do obj, następnie import do najniższego subdivu, a potem UVMaster z użyciem tych seamow. Nie raz już korzystałem z tego workflowu i działało. Siatka rozłożona ładnie i równo. Co już sprawdzałem: - lowpoly wyexportowane z maxa 2014 z jedną smoothing grupą na całym obiekcie. - brak fruwających vertexów i dziur - UV jest zweldowane, nie podzielone na osobne face'y - W zbrushu zaznaczona opcja "SNormals" przy robieniu normalmapy Nie sprawdziłem jeszcze: - czy to nie sprawka maxa 2014 przypadkiem...
mafida Napisano 5 Październik 2013 Napisano 5 Październik 2013 (edytowane) Też mi się tak pare razy posypało. Zbrush coś miesza czasem z vertex order z tego co kojarze. Przez skopany vertex order sypie się UV w maxie. Niby wygląda ok w unwrapie a jest skopane. U mnie jeszcze dodatkowe seamy się pojawiały w maxie. Tylko nie pamiętam jak to dziadowstwo naprawiłem:D Najprościej zmapować od nowa;) Edit: Edytowane 5 Październik 2013 przez mafida
Monio Napisano 7 Październik 2013 Napisano 7 Październik 2013 W zecie UV działają dobrze z wszystkimi innymi softami. To max jest winowajcą a nie zbrush. Już któryś raz z kolei się pojawia wątek gdzie max pierniczy vertex order na UV. http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=90452
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się