Napisano 4 Październik 201311 l Hej wszystkim. Po całonocnym searchu googli, bez uzyskanej odpowiedzi, zgłaszam się do was. Normal mapy które wypalam (zarówno w zbrushu, jak i xnormals) mają widoczne face'y: [ATTACH=CONFIG]91803[/ATTACH] Tool ma 5 subdiv. UV seamy zrobione w maksie, export do obj, następnie import do najniższego subdivu, a potem UVMaster z użyciem tych seamow. Nie raz już korzystałem z tego workflowu i działało. Siatka rozłożona ładnie i równo. Co już sprawdzałem: - lowpoly wyexportowane z maxa 2014 z jedną smoothing grupą na całym obiekcie. - brak fruwających vertexów i dziur - UV jest zweldowane, nie podzielone na osobne face'y - W zbrushu zaznaczona opcja "SNormals" przy robieniu normalmapy Nie sprawdziłem jeszcze: - czy to nie sprawka maxa 2014 przypadkiem...
Napisano 5 Październik 201311 l Też mi się tak pare razy posypało. Zbrush coś miesza czasem z vertex order z tego co kojarze. Przez skopany vertex order sypie się UV w maxie. Niby wygląda ok w unwrapie a jest skopane. U mnie jeszcze dodatkowe seamy się pojawiały w maxie. Tylko nie pamiętam jak to dziadowstwo naprawiłem:D Najprościej zmapować od nowa;) Edit: Edytowane 5 Październik 201311 l przez mafida
Napisano 7 Październik 201311 l W zecie UV działają dobrze z wszystkimi innymi softami. To max jest winowajcą a nie zbrush. Już któryś raz z kolei się pojawia wątek gdzie max pierniczy vertex order na UV. http://max3d.pl/forum/showthread.php?t=90452
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto