Skocz do zawartości

Faceted NormalMap


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej wszystkim.

 

Po całonocnym searchu googli, bez uzyskanej odpowiedzi, zgłaszam się do was.

 

Normal mapy które wypalam (zarówno w zbrushu, jak i xnormals) mają widoczne face'y:

 

[ATTACH=CONFIG]91803[/ATTACH]

 

 

Tool ma 5 subdiv. UV seamy zrobione w maksie, export do obj, następnie import do najniższego subdivu, a potem UVMaster z użyciem tych seamow.

Nie raz już korzystałem z tego workflowu i działało.

 

Siatka rozłożona ładnie i równo.

 

Co już sprawdzałem:

- lowpoly wyexportowane z maxa 2014 z jedną smoothing grupą na całym obiekcie.

- brak fruwających vertexów i dziur

- UV jest zweldowane, nie podzielone na osobne face'y

- W zbrushu zaznaczona opcja "SNormals" przy robieniu normalmapy

 

 

Nie sprawdziłem jeszcze:

- czy to nie sprawka maxa 2014 przypadkiem...

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

Też mi się tak pare razy posypało. Zbrush coś miesza czasem z vertex order z tego co kojarze. Przez skopany vertex order sypie się UV w maxie. Niby wygląda ok w unwrapie a jest skopane. U mnie jeszcze dodatkowe seamy się pojawiały w maxie. Tylko nie pamiętam jak to dziadowstwo naprawiłem:D

 

Najprościej zmapować od nowa;)

 

Edit:

 

Edytowane przez mafida

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności